Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-08, 17:59   #1
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

~ WizardofAhhs trolleribok (NHL) ~


~ WizardofAhhs NHL ~

Godkväll Sharps!

Nu är det hög tid för mig att debutera och göra mitt "bidrag" bland speldagböckerna - till trots att det redan kryllar av tämligen framgångsrika rekare här.
Har följt NHL under ett par år, varav fjolåret var min första seriösa satsning.
Kortfattat så snittar jag ≈2% per bet. Unitskalan ligger på 1-10 varav unitsizen är 0.5%. Jag har haft perioder tidigare under säsongen då tiden inte varit ett bekymmer och har då lyckats skrapa ihop en hel del spel, varav mitt höga antal i dagsläget. På senare tid har jag gått ned i antalet spel, men antalet timmar jag spenderar med att analysera har inte minskat en sekund.

I och med uppstartandet av denna dagbok så startar jag även ett nytt sheet som ett komplement till mitt "gamla". Mina picks postas i båda såväl här i tråden - oftast medföljer några rader av personlig analys, ibland endast ett par statistiska poäng. Annat värt att nämna är väl att jag har Bet365, Unibet, Betsson & Pinnacle som tillgängliga spelbolag.

Vill även passa på att fylla i att jag egentligen inte besitter några utmärkande kvalitéer som kan utgöra en god grund till att rygga det jag postar. Tråden är mest för att jag (på senare tid) fått för mig att det hjälper mig själv att utveckla mitt spelande - finna de luckor jag har och täppa igen dessa. Skulle ni mot förmodan rygga så önskar jag er all lycka! Välkomnar såklart all kritik såväl som eventuella frågor.

Säsongen 12/13 (första försöket till ett seriöst system) slutade på +118U. Jobbar såklart för att nå ytterligare höjder denna säsong!

Lycka till, ni som ryggar!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+10), Zzz (+10), forbannat (+10)

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-18 klockan 17:57.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 18:22   #2
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Slänger upp kvällens spel här nedan. Har dåligt med tid för motiveringar för tillfället. Återkommer senare ikväll och skriver ett par rader om mina spel.

Färdiga:

Ogiltigt spel-ID: 1983667


Ogiltigt spel-ID: 1983688


Ogiltigt spel-ID: 1984081


Ogiltigt spel-ID: 1984080



¤ 21.05 Colorado Avalanche - St.Louis Blues ML

-

2/10.

¤ 01.05 Washington Capitals ML - Phoenix Coyotes
Yotes är tämligen ostabila on the road (1-5-4). Dessutom har Smith(confirmed) otroliga problem mot Capitals (1-6 & 4.66 GAA).

Caps måste börja plocka hem vinster och efter tre förluster kommer motivationen vara hög. I mål sätter man Halak som debuterar hos Caps. Av vad jag observerat denna säsong så är det många målvakter som gör särskilt stabila insatser under deras debuter i nya klubbar. Förhoppningsvis får vi se prov på det ikväll!

Tillägg: Efter vidare analys finns det inte mycket som talar emot att gå in tyngre på Caps ikväll. Väljer att lägga till Ö 2.5 (ML) då Caps tenderar att högprestera offensivt.

5/10 & 2/10.

¤ 01.05 Toronto Maple Leafs - Philadelphia Flyers Ö 5.5

Lägger tonvikt på statistiska medelvärden här. I majoriteten av fallen smäller det till och blir målrikt, men väljer ändå att hålla ned insatsen.

Återkommande hos toppresterande lag offensivt är ett betydligt sämre/mediokert försvar såväl mediokra målvakter (Bernier - Mason).
Det är ofta sunt (undantag förekommer) att lägga överspel när Leafs lirar hemma där de sitter på 9-3-1 i överspelets favör.

Självklart innefattar spelet ML, vilket bland annat erbjuds på Betsson.

2/10.

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-09 klockan 09:53. Anledning: Uppdaterade BB-kod
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-08, 19:36   #3
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul att se dig starta upp ett sheet och dagbok. Ska kika in här då och då. Följer med på Washington, ger alltid nya sheets som verkar intressanta en chans. Skulle uppskatta om du skriver ut om du menar ML FT eller inklusive OT (skiljer i odds). Pinnacle skulle jag rekommendera som din nästa book, du kan plocka in en del viktiga punkter där.

Sist men inte minst, lycka till!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 19:17   #4
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gårdagen präglades av en del fina resultat. Förhoppningsvis bringar nattens möten oss samma lycka.

Färdiga:

Ogiltigt spel-ID: 1985630


Ogiltigt spel-ID: 1985621



¤ 01.05 Edmonton Oilers - Los Angeles Kings

God känsla för Kings här. Vid första anblick idag upplevde jag att värdet låg hos Oilers. Kings har nämligen gått ostoppat sen OS och streaken kommer inte vara för evigt. Egentligen är jag heller inget fan av att likt publicspelare verkligen rida ut streakar och hela tiden gå in tyngre på insatserna, men det är lite av ett undantag ikväll.

Båda lagen har fått tid att vila upp sig. Ur ett framtida perspektiv så ska Kings upp mot Flames i nästkommande möte, vilket är positivt. Flames är nämligen inget lag som kommer stjäla varken fokus eller motivation från Kingsspelarna ikväll. Till trots att Kings är garanterade slutspelsplats, så kommer viljan att placera sig så bra som möjligt dessförinnan - vara framträdande. Motivationen bör alltså inte vara ett problem här. Dessutom har man historiskt sett inte upplevt några vidare problem mot motståndare som Oilers - man har nämligen plockat senaste 4 mötena. Kan även tillägga att Quick (förutsatt han står) är någorlunda säker mot Oilers med 1.5 GAA.

Kings ML finns för 1.62 @ Bet365 vilket är godtagbart.

4/10.

Oilers: Ben Scrivens (Confirmed) 12-9-4, 2.02, .935, 4 & Kings: Jonathan Quick (Probable) 20-13-2, 2.02, .916, 4

Vidare är jag inne på underspelet. Kings offensiv är vass, kanske inte den absolut vassaste, men att den ligger över genomsnittet råder det inga tvivel om. Vad jag framför allt är förtjust i är lagets slutna defensiv som sannerligen är en klass för sig. Vänder vi på det så är Oilers inget lag som uppvisar särskild dominans när man talar i defensiva termer. Den kanske mest framträdande poängen här ligger hos Scrivens som vaktar buren. Scrivens är, vilket somliga är medvetna om, tidigare målvakt för Kings. Inte bara en enastående målvakt sett från min subjektiva vinkel, det finns likaså påfallande ofta en ökad motivation att göra särskilt stabila insatser när målvakter och spelare står inför möten med tidigare klubbar.

Jag lägger min röst på att målvaktsduellen är framträdande såväl central här. Om det stämmer så kommer de båda hålla igen tillräckligt för att underspelet ska gå in. Linor på 5.0 håller jag generellt sett ned insatserna på, vilket jag kommer göra ikväll också.

U 5.0 finns för 1.90 @ Bet365 (FT).

2/10.

OT: Ser inte mycket värde i nattens övriga matcher. Skulle undvika att gå in tungt på tunga favoriter. Oddsen överensstämmer inte med hur jämna matchbilderna är. Återkommer om jag hittar något som fångar mitt intresse.

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-10 klockan 10:14. Anledning: Uppdaterade BB-koder
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 21:10   #5
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs Visa inlägg
Vidare är jag inne på underspelet. Kings offensiv är vass, kanske inte den absolut vassaste, men att den ligger över genomsnittet råder det inga tvivel om.
Haha, kikar in och slänger in en negativ kommentar direkt. Det kan vara lättare att leta fel ibland.

Kings ligger på 27:e-plats i gjorda mål per match. Att säga att deras offensiv är vass är helt fel. Den ligger långt under genomsnittet.
Deras offensiva potential kan vi diskutera, men det är fakta att de inte producerar framåt.

När man skriver "det råder det inga tvivel om" kan jag inte låta bli att hugga, för nu ljuger du dina läsare rätt upp i ansiktet.

Att de däremot är starka defensivt är ju stenklart.

Hur som helt, lycka till med dagboken och spelandet!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 22:53   #6
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 44
Sharp$: 286


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Riktigt kul att se att du startat dagbok och jag kommer följa med på en del spel.. Iaf dom du la för nattens.. Har sett många av dina kommentarer i NHL tråden och det har hjälpt mig tidigare..

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5)
Schdefan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-10, 02:07   #7
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Haha, kikar in och slänger in en negativ kommentar direkt. Det kan vara lättare att leta fel ibland.

Kings ligger på 27:e-plats i gjorda mål per match. Att säga att deras offensiv är vass är helt fel. Den ligger långt under genomsnittet.
Deras offensiva potential kan vi diskutera, men det är fakta att de inte producerar framåt.

När man skriver "det råder det inga tvivel om" kan jag inte låta bli att hugga, för nu ljuger du dina läsare rätt upp i ansiktet.

Att de däremot är starka defensivt är ju stenklart.

Hur som helt, lycka till med dagboken och spelandet!
På pappret ligger de bland de 5 sämsta lagen offensivt. På pappret saknar även himlen färg, ändå upplever vi den som blå. Jag tyvärr inte riktigt hålla med om vad du säger, även om jag är fullt medveten (om än i efterhand) att jag kunde formulerat mig snäppet smidigare eftersom det uppenbarligen kan ge en snedvriden bild av vad jag egentligen försöker säga.

Jag är av den uppfattningen att Kings är en aning obalanserade i sitt spel, vilket vi fått se prov på tidigare under säsongen. Kings skiljer sig på många plan spelmässigt gentemot genomsnittet, och så fort deras vassa defensiv lyckas synka korrekt med deras offensiv - vilket den gjort i så gott som varje match efter uppehållet - så producerar man gott framåt. Det säger egentligen sig självt - hade Kings offensiv varit lika "usel" som på pappret - hade man aldrig placerat sig såpass bra som man gör i dagsläget.

Det tycks gå lite upp och ned för Kings, men Kings som ett av de 5 sämsta offensiva lagen är ingen rättvis skildring - för lägen skapar de. Intressant att veta skulle vara hur mycket enstaka offensiva stjärnskott som Ovechkin egentligen påverkar siffrorna för ett helt lag?

Även om våra uppfattningar tycks skilja sig, så uppskattar jag att du påpekade det!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+10)
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-10, 19:35   #8
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ser goda potentialer i överspelen ikväll. I brist på tid lägger jag endast upp väldigt korta motiveringar ikväll.

Färdiga:

Ogiltigt spel-ID: 1987406


Ogiltigt spel-ID: 1987403


Ogiltigt spel-ID: 1987410


Ogiltigt spel-ID: 1987404



¤ 02.05 Calgary Flames - Los Angeles Kings U 5.0

Mycket statistiska poäng som underlag här. Gillar egentligen att Jones startar för Kings. Underspelet känns lockande.

3/10.

¤ 00.35 Tampa Bay Lightning Ö 2.5 - Phoenix Coyotes

Tampa kommer från 4 förluster och har inte riktigt råd att fortsätta på samma nedåtgående kurva. Motivationen kommer alltså att finnas, och jag tror definitivt att de förväntar sig att plocka denna. Oavsett så producerar man framåt mot Coyotes (3.8 mål per match senaste 5 inbördes).

4/10.

¤ 01.35 Dallas Stars - Columbus Blue Jackets Ö 5.5

Tim Thomas (17-20-3, 2.85, .909, 0) - Curtis McElhinney (8-9-1, 2.83, .907, 2)

Mindre imponerande målvakter att vakta burarna här. McElhinney har inte startat på ett tag och enligt Thomas record tycks han ha svårt mot CBJ.

3/10.

¤ 03.05 Anaheim Ducks - Toronto Maple Leafs Ö 5.5

Hoppades att få se Hiller confirmed för Ducks. Han har nämligen haft svårt för Leafs. Men istället tycks Andersen stå - och överspelet blev plötsligt mindre attraktivt. Provar, men på lägre insats.

2/10.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oddsarn (+5)

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-11 klockan 11:31. Anledning: Uppdaterade BB-koder
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-10, 21:47   #9
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Andra har redan framfört det, men du borde ju givetvis skaffa Pinnacle.

Det kan vara värt att ändra perioden när du bokför, jag förmodar att ö2.5 på Tampa inkluderar OT, jag tog i alla fall det spelet till 1.714 på Pinnen. Är med på samtliga överspel. Jag var förövrigt med på Capitals-spelet i helgen, så får väl slänga in ett försenat tack för den. BOL.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+5)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-10, 21:57   #10
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Andra har redan framfört det, men du borde ju givetvis skaffa Pinnacle.

Det kan vara värt att ändra perioden när du bokför, jag förmodar att ö2.5 på Tampa inkluderar OT, jag tog i alla fall det spelet till 1.714 på Pinnen. Är med på samtliga överspel. Jag var förövrigt med på Capitals-spelet i helgen, så får väl slänga in ett försenat tack för den. BOL.
Ska kika över det nu till veckan. Men hur ser egentligen skattesituationen ut där?

WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-10, 22:07   #11
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs Visa inlägg
Ska kika över det nu till veckan. Men hur ser egentligen skattesituationen ut där?

Pinnen ligger ju på någon ö i Västindien om jag inte minns fel, så det är ju skatt. Men så länge du inte plockar hem enorma belopp så räcker skrill/moneybookers nog ganska långt, dessutom så har det i alla fall varit möjligt att föra över pengar från skrill till en europeisk bookie och sedan lägga något spel och casha ut till bankkontot och då ser ju vinsterna vita ut; dock så tillåts detta inte hos alla bookies.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+15)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-11, 11:41   #12
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inga stora cashes under gångna natten. Kings slutade PUSH, Ducks förlust och Tampa vinst. Vinsten blev med andra ord marginell, precis som föregående natt. Dallas - Columbus sköts fram och har voidats.

Färdiga:

Ogiltigt spel-ID: 1988553


Ogiltigt spel-ID: 1988551


Ogiltigt spel-ID: 1988584



¤ Carolina Hurricanes - New York Rangers ML

Lundqvist confirmed vilket innebär ett stort hinder för Canes. Rags bör dominera det här mötet alla dagar i veckan. Canes är utom räckhåll för slutspelsplats och motivationen har varit i botten mot slutet.

6/10.

¤ Minnesota Wild Ö 2.5 - Edmonton Oilers

Oilers har stora problem mot Wild, i synnerhet på bortais. Wild är också det lag som bör uppvisa största motivationen ikväll. Kuemper har dessutom blåst upp och presterar likt en trollkarl i mål.

6/10.

¤ San José Sharks - Toronto Maple Leafs Ö 5.5

Mycket statistiska poäng som underlag här. Presterar offensivt är väl det viktigaste. För att inte glömma att deras möten tenderar att bli rätt målrika. Något i den stilen i alla fall. 3/5 senaste har gått Ö, om man vill vara petig och noggrann.

Lagd på Betsson. Moneyline är väl en förutsättning, inte så noga det heller egentligen. Orka bry, det är bara att betta.

3/10.

Blir inte så mycket till analyser inatt. Känner att det inte finns så mycket att säga, utöver det jag lagt fram. Bör väl vara tillräckligt för att släppa till och rygga 15U?

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-13 klockan 08:53. Anledning: Uppdaterade BB-koder
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-11, 11:47   #13
 
lodmajsters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 193
Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

---
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-12, 09:41   #14
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nåväl, har kikat på reprisen av matchens höjdpunkter (Canes - Rags) och vilken oflyt Rangers tycks ha haft. Väldigt fina lägen, men fick aldrig riktigt till det. Förlusten på 6U innebär än en gång endast en marginell vinst för natten (tredje natten i rad under +0.5u). Nu får jag ta och vända på det känner jag. Fyra möten står på nattens schema, återkommer med analyser!
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-12, 20:36   #15
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ny natt innebär nya möjligheter att förlora pengar för oss törstiga speltorskar. Förlustgaranti på följande.

Ogiltigt spel-ID: 1989754


Ogiltigt spel-ID: 1989751



Skrivkrampen får mig att avstå motiveringar ikväll. Kan komma att droppa ett eller två spel ytterligare. Ser väl om jag hittar något där förlustgaranti ingår, annars avstår jag nog.

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-13 klockan 08:54. Anledning: Uppdaterade BB-koder
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td