Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-16, 18:11   #34
WizardofAhhs

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2030

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bonsoir!

Söndag, härliga söndag. Så mycket att se fram emot en dag som denna. Många tidiga möten, vilket vi ger tummen upp för (förstår inte varför de i vanliga fall envisas med att spela matcherna på natten - de kanske tappat egenskapen att tänka som folk på andra sidan atlanten ). Dagen började i alla fall lite taskigt då jag slog upp Sportexpressen i hopp om ett par riktigt fina analyser (för en gångs jävla skull..), men icket. Nog var den (lata som de är valde de ge analys på 1/8 av dagens möten) omfattande. Analysen alltså. Analysen av Rangers - Sharks. Den huvudsakliga frågan är väl varför halva analysen gick ut på att hylla Lundqvist (som att han inte fått tillräckligt). Kvällstidningar och sport går inte riktigt ihop känner jag. Som två helt separata begrepp som inte riktigt lyckas synka. Media tycks ju gå under intrycket av att elitidrottens utövare och dess prestationer har en mycket tydlig koppling till vilken nationalitet respektive utövare har. Och när det gäller Svenska eliter slänger de gärna in ett par kryddande ord om vilka hjältar vi faktiskt har (bara för att påminna oss som inget vet). Själva matcherna lämnar de helst frågetecken kring, så länge oddset inte talar för att favoriten på 1.20 kommer vinna. Då markeras den nämligen grön, och kan därmed gå under benämningen "säker". Lustigt det där. Konflikträdda är ett ord jag gärna nyttjar i sammanhanget, om än lite grovt.

Nog om det. Eftersom Lundqvist än en gång hyllades så vill jag bara flika in (något jag aldrig förut..) och faktiskt påpeka att han är hypad nu för tiden. Han är inte längre bäst, hur mycket vi än vill det, precis som Forsberg inte längre dominerar. Lundqvist blandar och ger den här säsongen - vilket är förödande i bettingsammanhang. För att exemplifiera så är Dallas ett utmärkt exempel. De blandar och ger. Du kan, så gott som aldrig, gå in tungt på ett lag så ostabilt som Dallas (en nypa salt på det). Av samma anledning är jag extra försiktig när Lundqvist ska vakta buren för Rangers. Han har haft sina glansdagar, vilka vi får bevittna repriser av - då och då. Hatten av till honom för det. Men mer än så kan jag inte ge honom. På samma grund bör kanske inte kvällstidningarna tillägna halva analyser åt att skriva något som inte resulterar i något annat än vilseledande för de hobbytorskar som kanske inte är så insatta.

Kan tillägga att jag är fullt medveten om att mina analyser ligger på en snarlik nivå (hycklare är dagens ord - med andra ord). Intressant att se hur jag klarar mig nu efter att ha sågat kvällstidningarna.

Färdiga:

Ogiltigt spel-ID: 1995590

¤ Ottawa Senators - Colorado Avalanche

Överraskande bra värde på Avs här. Nästan för bra för att inte bli misstänksam. Möjligt att vi får se en jämn tillställning. Men oavsett så har Avs, sett till historiken, lätt för att trycka på offensivt mot Sens. Defensiven bör även vara starkare i förhållande till Senators.

Ottawa glider på trötta ben och har flertalet rader kvar för att nå en slutspelsplats. I fråga om motivation så bör den vara rätt så jämställd här.

Varlamov glänste inte precis senast. Men har svårt att se en halvdan prestation upprepa sig här.

Craig Anderson (NC) 21-14-8, 3.10, .908, 3 & Semyon Varlamov (C) 33-13-5, 2.52, .924, 1

Avs bör vara betydligt starkare favoriter än vad oddsen säger, skumt om något. Antingen sitter oddssättarna på något jag missat eller så är det ett misstag från deras sida. Oavsett så får vi ett mycket rimligt värde på Avs här och det vill vi inte gärna gå miste om.

3/10.

Återkommer om jag hittar något fräscht!

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2014-03-17 klockan 12:28. Anledning: Uppdaterade BB-kod
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat