Fortsatta motgångar har inneburit en fortsatt minimering av vinster. Om vi nu kan kalla det motgångar. Två senaste dygnen har i alla fall resulterat i två units plus. Segt går det. Ny dag innebär nya möjligheter brukar man i alla fall säga, och jag gillar vad jag ser idag. Lär dyka upp en del spel, varav ett är färdigt i nuläget.
Färdiga:
Ogiltigt spel-ID: 2008824
Ogiltigt spel-ID: 2008834
Ogiltigt spel-ID: 2008840
Ogiltigt spel-ID: 2008083
Ogiltigt spel-ID: 2008832
Ogiltigt spel-ID: 2008856
Ogiltigt spel-ID: 2008852
¤ 00.35 Montreal Canadiens - Buffalo Sabres
U 5.0
Linor på
5.0 avråder jag i överlag att lägga underspel på, men ibland har jag själv svårt att hålla mig. Buffalo ställer
Matt Hackett till att vakta buren. Väldigt intressant att se hur han klarar sig. Jag gillar målvakter och lägger ofta särskild vikt vid dem. Gällande
Hackett har jag inte mycket till underlag utöver ett möte mot Oilers tidigare under säsongen (där han skötte sig kanon). Därutöver håller vi såklart tummarna för att
Price blir confirmed för Montreal.
Lagen möttes inbördes för 8 dagar sedan, varav Montreal tog hem det med 2-0. Annat av någorlunda betydelse är väl att Sabres är riktigt oslipade offensivt. Montreal däremot, kan panga på rätt kraftigt. Man är dock B2B från ett tungt möte mot Bruins (natten till idag) vilket man plockade hem på övertid. Huruvida stark motivationen är för ikväll är svårt att spekulera i, men hoppas såklart på en riktigt tråkig, händelselös & målsnål tillställning. En flopp med andra ord.
Matt Hackett (
C)
1-0-0, 1.00, .972, 0 &
Carey Price (
NC)
29-18-5, 2.40, .924, 4
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
¤ 00.05
Carolina Hurricanes - N.Y Islanders
God känsla för Canes ikväll. Så jävla svårt att hitta något värde bara. Återkommer om denna.
¤ 00.05 Pittsburgh Penguins -
Phoenix Coyotes
Avstår med största sannolikhet. Svårt att undvika det fina överoddset på Yotes dock. Oddset avspeglar knappast matchbilden här. Pingvinerna är hypade ikväll. Yotes har torskat två raka och har utan tvekan motivationen på sin sida.
Dessutom slipper man
Smith då
Greiss är confirmed. Ytterligare en hype. Gällande
Smith alltså. Så jävla bra är han inte. Eller hype och hype. Han är ju inte mer än medioker så hypen existerar ju knappast. Tar
Greiss före i alla fall. Det är väl vad jag ville komma fram till.
¤ 00.05 Toronto Maple Leafs - St. Louis Blues
Fräscht odds här med. På Leafs alltså.
Bernier i kassen skulle innebära en fin lineup.
Sharks åkte på torsk under den gångna natten vilket bör ge Blues lite andrum i kampen om första plats i väst. Dessutom har de sin slutspelsplats säkrad så lite mindre press borde känna. Eller är det bara jag?
¤ 00.05 Washington Capitals - Los Angeles Kings
Kings pangar väl sönder Caps ikväll?