Citat:
Ursprungligen postat av Champinj0nen
Ang Narold Vox. Såg inte senaste loppet men uttalar mig iaf. Om nu Narold var kass sist så känns det inte som den blir dunderfavorit!?.. sist gick han med skor och Horton som var 'grym' lättades till barfota. Jag gissar på att Horton gick i ledningen? Som startade 20 m före.
Nu har Narold ett bra startspår o har haft tuffa utgångslägen i tuffa v75 lopp några gånger innan senast, kanske lättas i balansen. Motbuden har sämre spår!?(7,8,9 som jag ser det nu) Eftersom du säger att narold var kass sist så kanske många spikar emot lr iaf garderar. Min känsla är att Narold kommer bli en spelvärd spik så att säga.
|
Eftersom att Narold faktiskt varit ute i v75 ett par gånger tidigare så tror jag att många kommer spela honom p.g.a. det. Och det är inte alltid positivt att tävla i tuffa lopp på V75, ofta kan det vara slitsamt för hästarna. Narold Vox ramlade i mål senast bakom en spänstig Horton och hästen såg faktiskt inte bra ut. Att det beror på att han gick med skor är skitsnack eftersom hästen tidigare presterat bäst med skor.
Dessutom är Narold Vox ingen startraket och därför finns risken att den blir fast i, låt oss säga, 3:e invändigt.
Jag kommer inte spika iallafall, ingen säker spik även om den säkert har bäst kapacitet i loppet.