Citat:
Ursprungligen postat av BroderH
Fråga: Har börjat rygga dig (och några andra) när det gäller MLB. Varför är så viktigt vilka pitchers som startar? Är det inte upp till spelaren att bedöma värde när man ser uppställningarna? T ex så voidas ju inte spel om Zlatan är skadad?
Fattar heller inte vad det har med spelet att göra? I ditt Phillies igår så står det att Kendrick måste starta, men kollar jag flashscore ser det ut som Papelbon startade, ändå är spelet rättat som vinst?
Förklara gärna för en baseball-rookie  Tack på förhand.
|
Pitchern är den absolut viktigaste spelaren i ett lag (dom spelar ofta mer än halva matchen). För många som cappar baseboll kan de vägas över 25% av den slutgiltiga analysen, mycket mer än vad en individuell spelare betyder i fotboll. Eftersom man analyserar en match med "probable" starting pitchers så hade dina procentsatser kunnat se helt annorlunda ut om lagen startar andra spelare. Därför kan man (om man vill, det är inte ett krav) spela med K. Kendrick / R. Ross must start. Vill man hellre spela utan pitcher-"garanti" så kallas det action/action. Vissa bookies (bl.a. Pinnacle) erbjuder även halvgarantier, som "Kendrick/action". Denna typ av förbehåll kan vara bra om man bettar en match där lagens bästa pitchers startar. Kör man då action på motståndarsidan kan ändringar i rotationen endast vara positivt för ens spel. I de allra flesta fall startar dock de pitchers som har listats som probable.
När det gäller flashscore skulle jag inte använda det som källa när det gäller starters. I detta fallet är Papelbon en relief pitcher (som aldrig startar) utan sätts in efter starting pitchern. Jag misstänker att flashscore uppdaterar varje gång en ny pitcher sätts in. Jag rekommenderar MLB.com eller ESPN istället (flashscore funkar bra om man bara vill ha resultatet).
Hoppas det hjälpte!