Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-02, 20:39   #466
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Jag är ledsen om du ser det som attityd men om ett objekt inte finns till ett odds som du anser har EV+ så skall du låta bli att spela. Så enkelt är det.

Och nej, jag tog knappast ditt förra inlägg som en komplimang, snarare att du tyckte jag spelade små marknader. Och det kan jag tycka vara något konstigt eftersom det kommer från någon utan eget spreadsheet..
Nej du missuppfattade, det var definitivt inget negativt riktat mot dig eller ditt sätt att spela, det vara bara ett konstaterande. Allt man säger måste inte ha en grymt djup mening eller vara ett försök till debatt.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 23:36   #467
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Förstår exakt vad Galeo menar, uppfattade det inte heller som någon kritik riktad mot dig Max. För att halvsvara på frågan, då även jag har samma "problem" så är det så att maddmax lirar oftast sina spel på Pinnacle där brukar oddset ligga ett par punkter högre än tex Bet365 och andra sidor. Vilket medför att man inte får samma värde på spelen.

Det jag brukar göra ibland (då jag inte har ett konto på pinnen) är att vänta in oddsen tex på NBA, det kan bli så att man får en högre/lägre (ifall vi tänker över/under spel) lina eller högre odds men det kan även svänga åt andra hållet att man inte "kan" lira spelet då linan blir högre/lägre eller oddset lägre. Har även ett konto på Betfair och där brukar jag ibland kunna få in hyffsade odds, eller lägga ett spel som jag "behåller" till/om det blir matchat till det odds jag vill ha.

Det bästa du egentligen kan göra är att skaffa ett konto på Pinnacle ifall du vill ha samma eller iaf liknande odds, sidan är dock inte skattefri. Sen kan man ju ändå få ihop det iaf ifall man inte vill skatta på olika sätt. Jag har dock inte så bra koll på det så du får nog läsa på lite ifall du är intresserad av det.

Senast redigerad av Oddsarn den 2014-04-02 klockan 23:37.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 23:52   #468
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oddsarn Visa inlägg
Förstår exakt vad Galeo menar, uppfattade det inte heller som någon kritik riktad mot dig Max. För att halvsvara på frågan, då även jag har samma "problem" så är det så att maddmax lirar oftast sina spel på Pinnacle där brukar oddset ligga ett par punkter högre än tex Bet365 och andra sidor. Vilket medför att man inte får samma värde på spelen.

Det jag brukar göra ibland (då jag inte har ett konto på pinnen) är att vänta in oddsen tex på NBA, det kan bli så att man får en högre/lägre (ifall vi tänker över/under spel) lina eller högre odds men det kan även svänga åt andra hållet att man inte "kan" lira spelet då linan blir högre/lägre eller oddset lägre. Har även ett konto på Betfair och där brukar jag ibland kunna få in hyffsade odds, eller lägga ett spel som jag "behåller" till/om det blir matchat till det odds jag vill ha.

Det bästa du egentligen kan göra är att skaffa ett konto på Pinnacle ifall du vill ha samma eller iaf liknande odds, sidan är dock inte skattefri. Sen kan man ju ändå få ihop det iaf ifall man inte vill skatta på olika sätt. Jag har dock inte så bra koll på det så du får nog läsa på lite ifall du är intresserad av det.
Jag har ett konto på Pinnacle sedan många år, dock så droppar tyvärr oddsen direkt efter att han lagt sina spel - även på Pinnacle.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 00:08   #469
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 159
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

Okej är det så pass. Har dock förståelse för dem, när en vinnare lägger bets så justeras oddsen. Tycker också det är svårt att hitta liknande odds, men får ibland till det på Betfair. Sen som sagt innan så får jag ibland låta spelet vara levande på liven tills spelet matchar. Är det tex ett överspel på basketen tar det inte lång tid tills det matchas. Annars brukar man kunna få till odds i närheten. Det luriga är dock om de har en annan lina, då de inte justerar den utan bara har en.

Såhär är det för mig iaf, antingen spelar jag till ett liknande odds eller så skippar jag spelet ifall det inte går in till det oddset jag vill ha. Ifall maddmax lagt ett spel till ett odds så ser han förmodligen värde i det, droppar det ett par punkter så kan det ha förlorat sitt värde.

Senast redigerad av Oddsarn den 2014-04-03 klockan 00:14.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 07:13   #470
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Låt oss kolla på de fyra spel jag lade i gårdagens MLB-omgång som exempel:

DET-KC OVER 7.5 runs @ 2.03 - Upplagd kl. 12:33 (då 2.02) - första rörelse kl. 18:19 (+0.02 / 2.04)
PITTSBURGH 1ST5 -0.5 @ 1.943 - Upplagd kl. 19:17 (då 1.935) - första rörelse kl. 20:57 (+0.03 / 2.06)
PHILADELPHIA 1ST5 ML @ 2.50 - Upplagd kl. 19:17 (då 2.44) - första rörelse kl. 20:59 (+0.07 / 2.51)
LAA-SEA OVER 7.5 runs @ 1.885 - Upplagd kl. 22:44 (då 1.91) - första rörelse kl. 00:33 (+0.02 / 1.926)

Samtliga spel fanns till högre odds (än det jag rekade) mellan tidpunkten spelet kom upp i sheetet och matchstart. Ett av spelen fanns till högre odds och två inom en punkt vid publicering. Samtliga spel ÖKADE i odds efter jag lade upp dom i sheetet. Detta är dessutom endast hos PinnacleSports, inte marknadshögst.

Fungerar det så i samtliga spel jag lägger? Nej, självfallet inte. Min poäng är att marknaden inte är statisk. Vill du vara garanterad att få det odds jag rekar så kommer du vara tvungen att betala för det. Jag lägger ut spelen här på Sharps av god vilja, inget annat. I de fallen där samma odds inte finns är alternativen: (a) låt bli att spela; (b) spela till lägre odds; eller (c) avvakta oddshöjning.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+1), Semicolon (+5), kusagwa (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 08:24   #471
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oddsarn Visa inlägg
Okej är det så pass. Har dock förståelse för dem, när en vinnare lägger bets så justeras oddsen.
Oddsen justeras efter pengarna, inte efter vem som spelar. Sharp money kan komma på bägge sidor och hålla på att justera efter vem som spelar lär rätt snart ha blivit en omöjlig uppgift. Det intressanta är hur mycket. Utgår ifrån att det var vad du menade, men kunde misstolkas, så då gjorde jag det
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 08:29   #472
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

För övrigt uppfattar jag också dessa inlägg som gnölande, även om de kanske inte är menade så. Ingen här och jag menar verkligen ingen är intresserad av om de kan rygga spelen till bra pris eller ej. Det finns kanske inget syfte i att klaga, men vad är då syftet med att skriva det? Har man ingen mening bakom ett inlägg så bör man kanske hellre strunta i att skriva det. Det fyller i princip samma funktion som harmlöst kallprat, dvs ingen alls.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 10:18   #473
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fråga: Har börjat rygga dig (och några andra) när det gäller MLB. Varför är så viktigt vilka pitchers som startar? Är det inte upp till spelaren att bedöma värde när man ser uppställningarna? T ex så voidas ju inte spel om Zlatan är skadad?

Fattar heller inte vad det har med spelet att göra? I ditt Phillies igår så står det att Kendrick måste starta, men kollar jag flashscore ser det ut som Papelbon startade, ändå är spelet rättat som vinst?

Förklara gärna för en baseball-rookie Tack på förhand.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 10:40   #474
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hursomhelst, jag vill inte avskräcka någon från att skriva här, oavsett om det är positivt eller negativt. Just limits och oddssänkningar kan jag inte göra mycket åt dock.

Men har ni tankar eller frågor om mina spel, vill ha motiveringar, eller komma med information som är negativ för spelen jag lagt, skriv! Även skitsnack om sporterna som spelas uppskattas, Sharps är först och främst ett diskussionsforum.

BOL!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 10:54   #475
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Fråga: Har börjat rygga dig (och några andra) när det gäller MLB. Varför är så viktigt vilka pitchers som startar? Är det inte upp till spelaren att bedöma värde när man ser uppställningarna? T ex så voidas ju inte spel om Zlatan är skadad?

Fattar heller inte vad det har med spelet att göra? I ditt Phillies igår så står det att Kendrick måste starta, men kollar jag flashscore ser det ut som Papelbon startade, ändå är spelet rättat som vinst?

Förklara gärna för en baseball-rookie Tack på förhand.
Pitchern är den absolut viktigaste spelaren i ett lag (dom spelar ofta mer än halva matchen). För många som cappar baseboll kan de vägas över 25% av den slutgiltiga analysen, mycket mer än vad en individuell spelare betyder i fotboll. Eftersom man analyserar en match med "probable" starting pitchers så hade dina procentsatser kunnat se helt annorlunda ut om lagen startar andra spelare. Därför kan man (om man vill, det är inte ett krav) spela med K. Kendrick / R. Ross must start. Vill man hellre spela utan pitcher-"garanti" så kallas det action/action. Vissa bookies (bl.a. Pinnacle) erbjuder även halvgarantier, som "Kendrick/action". Denna typ av förbehåll kan vara bra om man bettar en match där lagens bästa pitchers startar. Kör man då action på motståndarsidan kan ändringar i rotationen endast vara positivt för ens spel. I de allra flesta fall startar dock de pitchers som har listats som probable.

När det gäller flashscore skulle jag inte använda det som källa när det gäller starters. I detta fallet är Papelbon en relief pitcher (som aldrig startar) utan sätts in efter starting pitchern. Jag misstänker att flashscore uppdaterar varje gång en ny pitcher sätts in. Jag rekommenderar MLB.com eller ESPN istället (flashscore funkar bra om man bara vill ha resultatet).

Hoppas det hjälpte!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+3), BroderH (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 12:42   #476
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
För övrigt uppfattar jag också dessa inlägg som gnölande, även om de kanske inte är menade så. Ingen här och jag menar verkligen ingen är intresserad av om de kan rygga spelen till bra pris eller ej. Det finns kanske inget syfte i att klaga, men vad är då syftet med att skriva det? Har man ingen mening bakom ett inlägg så bör man kanske hellre strunta i att skriva det. Det fyller i princip samma funktion som harmlöst kallprat, dvs ingen alls.
Suck, tycker det är synd att det är såhär. Folk på den här sidan är verkligen extremt lättstötta och öppnar man ens käften så blir man påhoppad av dryga kaskader med svar. Jag kan inte ens förstå hur det jag skrev uppfattas som otrevligt, var bara "Åhh fan jag kan inte spela dina spel". Fanns INGEN bakomliggande mening i det, att han på något sätt spelade fel eller att det var hans fel.

Kontentan är att det råder en blandning av en elitistisk/lättstött stämning här vilket är synd då jag kan tänka mig att det till viss del skrämmer bort folk. En jämförelse skulle kunna vara det historieforumet Skalman, där man typ blir utmanad på duell till döden med värja om man skriver något som på något sätt skulle kunna uppfattas som det minsta stötande.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-04-03 klockan 12:49.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 13:00   #477
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Suck, tycker det är synd att det är såhär. Folk på den här sidan är verkligen extremt lättstötta och öppnar man ens käften så blir man påhoppad av dryga kaskader med svar. Jag kan inte ens förstå hur det jag skrev uppfattas som otrevligt, var bara "Åhh fan jag kan inte spela dina spel". Fanns INGEN bakomliggande mening i det, att han på något sätt spelade fel eller att det var hans fel.
Du kan inte förstå hur det du skriver uppfattas som otrevligt men har inga problem att säga att det andra skriver är "dryga kaskader"?

Det är enkelt att peka finger men betydligt svårare att föregå med gott exempel. Du har varit medlem på Sharps i fyra år, skrivit över tusen inlägg men har fortfarande inte ett publikt spreadsheet. Du har skrivit två rekar, den senaste för två och ett halvt år sedan. Du skriver i tidigare trådar att du inte har tid att analysera egna spel och att du istället vill ha andras vinnande spel. OK.

Jag må vara dryg från och till men jag bidrar till mina medspelare. Jag ryggar när på aldrig spel som finns på forumet och jag är relativt säker på att någon eller några ryggar de spel jag lägger. Jag skriver inte detta för att skryta (det är knappast någon merit) utan det jag menar är att ens agerande påverkar sättet man bemöts.

Nu har jag dock lagt mer än tillräckligt med tid på det här dravlet, dags att plöja igenom lite matcher.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 13:23   #478
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Lägg ner stridsyxan nu och fokusera på
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Galeocerdo cuvier (+10)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 13:29   #479
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Du kan inte förstå hur det du skriver uppfattas som otrevligt men har inga problem att säga att det andra skriver är "dryga kaskader"?

Det är enkelt att peka finger men betydligt svårare att föregå med gott exempel. Du har varit medlem på Sharps i fyra år, skrivit över tusen inlägg men har fortfarande inte ett publikt spreadsheet. Du har skrivit två rekar, den senaste för två och ett halvt år sedan. Du skriver i tidigare trådar att du inte har tid att analysera egna spel och att du istället vill ha andras vinnande spel. OK.

Jag må vara dryg från och till men jag bidrar till mina medspelare. Jag ryggar när på aldrig spel som finns på forumet och jag är relativt säker på att någon eller några ryggar de spel jag lägger. Jag skriver inte detta för att skryta (det är knappast någon merit) utan det jag menar är att ens agerande påverkar sättet man bemöts.

Nu har jag dock lagt mer än tillräckligt med tid på det här dravlet, dags att plöja igenom lite matcher.
Vad som är drygt och inte är subjektivt, men en opartisk part är jag rätt säker på skulle känna av stämningen som råder här också.

Eftersom jag inte har tid eller kunskaper att reka något (förutom NHL) så får jag inte uttala mig på forumet? Jag har bidragit här så gott jag kunnat genom att svara på frågor om sådant jag kan och tjänat pengar på; bonushorande och affiliateverksamhet. Du menar att det är OK för dig att bete dig sämre mot folk, eller att det är OK för andra att bete sig sämre mot mig, för att du anser dig bidra till forumet mer (vilket du troligtvis gör). Men ok, då vet jag din syn på saker och ting, då lämnar vi det här.

Hade vi följt sådana principer så hade endast 10-15 personer haft rätt till att skriva på forumet, vilket skulle bli rätt ensidigt trots deras kunskaper.

Lycka till med dina spel i alla fall. (Vilka jag aldrig på något sätt klagat på, trots allas ilskna reaktioner).

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-04-03 klockan 13:30.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 14:12   #480
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Vad som är drygt och inte är subjektivt, men en opartisk part är jag rätt säker på skulle känna av stämningen som råder här också.

Eftersom jag inte har tid eller kunskaper att reka något (förutom NHL) så får jag inte uttala mig på forumet? Jag har bidragit här så gott jag kunnat genom att svara på frågor om sådant jag kan och tjänat pengar på; bonushorande och affiliateverksamhet. Du menar att det är OK för dig att bete dig sämre mot folk, eller att det är OK för andra att bete sig sämre mot mig, för att du anser dig bidra till forumet mer (vilket du troligtvis gör). Men ok, då vet jag din syn på saker och ting, då lämnar vi det här.

Hade vi följt sådana principer så hade endast 10-15 personer haft rätt till att skriva på forumet, vilket skulle bli rätt ensidigt trots deras kunskaper.

Lycka till med dina spel i alla fall. (Vilka jag aldrig på något sätt klagat på, trots allas ilskna reaktioner).
Att du säger att en "opartisk part" hade varit på din sida är i sig subjektivt.

Jag beter mig inte sämre mot någon, jag beter mig på det sätt personen ifråga förtjänar. Jag ignorerar sinnessvaga alkisar som skriker konstigheter efter mig när jag går på stan. Betyder det att jag beter mig sämre mot dessa individer än mot "normalt" folk? Nej, det gör det inte. Det betyder att jag bemöter folk i förhållande till mina intryck.

Jag tog upp dina förehavanden på forumet för att visa vilken bild jag har av dig, och varför jag har denna bild. Efter nästan fyra år på forumet startade du en tråd som med titeln "Hur räknar man bet to win". Min bild av dig är att du vill ha allt serverat på en bricka, en easy-fix (vilket bonushorande och affiliateverksamhet definitivt är, den senare än värre) där du slipper ta i själv och bara se pengarna rulla in. När du sedan skriver ett relativt meningslöst inlägg här så svarar jag på det i förhållande till mitt intryck av dig.

Dock vidhåller jag fortfarande att det jag skrev till dig inte var drygt, snarare konstruktivt. Och jag som "extremt lättstött" borde ju veta, eller hur?

Lycka till du med..
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td