Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-03, 18:42   #55
Galeocerdo cuvier

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs Visa inlägg
Fastän det hör till vanligheterna att NHL tenderar att utvecklas i en mållösare riktning såhär års, så väger vi ju naturligt in det på olika sätt. Det varierar ju såklart beroende på hur jag värderar spelen i fråga. Sen upplever jag (ingen aning om hur det är för andra) det smått absurt att behovet av att ha övertid/+straffar inkluderat plötsligt ökar för att fjolårets översiktliga trender säger att mötet blir tightare. Det framkommer oftast på ett eller annat sätt (nyckelspelare vilas etc) när man kikar på matchens övriga (mer betydande) aspekter. Men samtidigt, det är upp till var och en.

Utöver det så och vill jag även passa på att inflika att det omöjligen kan dras någon slutsats (även om du bara bidrog med ett konstaterande av vad du sett) om hur jag tenderar att spela, då det publika sheetet kopplat till tråden täcker mindre än 9% av mina spel den här säsongen.
Poängen blir viktigare, lagen spelar mer ansvarsfullt defensivt och alla (åtminstone som är med i slutspelsracet) har samma stora motivation.

Min poäng var att bolagen inte alltid tar hänsyn till detta i tillräckligt stor utsträckning, kryssoddsen kan ligga på samma nivå som tidig säsong trots att det finns ifrån tränarhåll krav på en större defensiv inriktning vilket ofta leder till färre mål och mer OT - och det är ju detta vi tjänar pengar på, när bolagen är någon eller några procent fel ute i sin värdering.

Man kommer lättare undan med att stå nära blå i PK och försöka rusha shorthanded i början av säsongen om det går i baklås än om man gör detta nu.

(Angående ditt shet så hade jag knappt slängt ett getöga i det, såg bara att du skrev att du haft det knackigt och gav en möjlig förklaring till det. Är säkert bara varians i ditt fall dock.)

Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat