Bra sammanfattat Niklas men tror att det är svårare att klara av travet rent speltekniskt än tex poker.. Då bör man för det första inte spela på varje v75 omgång och framför allt inte på sommaren. Det är otroligt mycket spets och slut från sk överspelade favoriter. Minst ett par 3st i varje omgång. Så har det alltid vart och kommer alltid att vara. Därför spelar de flesta också efter dessa scenarion.
Spelar du efter spelvärde i ena handen på sommaren och Harry Boy i den andra så tror jag Harry krossar.
Däremot har du självklart en stor chans att vinna mycket pengar,de få gånger som det blir riktigt utdelning.
Även svårt att ranka vad som är spelvärt och inte tycker jag. Mycket pengar och streck kommer från slumpade Harrypengar. Svårt att få en riktigt bra bedömning.
Var lättare förut när man visste att det mest var intresserade som spelade.
Jag spelar också liknande men inte lika galet. Antingen spikar jag favoriten för att jag tror att den vinner eller så tar jag inte med den. Tycker man att det behövs 5-6 hästar så tror man inte på favoriten och då kan man lika gärna ta bort den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av draken den 2014-04-06 klockan 12:19.
|