Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-05, 20:07   #1
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 670
Sharp$: 4280
Standard

Spelvärdes 2 första veckor på marknaden


Vad tycker panelen om den nya betaltjänsten?

Själv tycker jag man tog vatten över huvudet idag med spikarna. Omgångens bästa spik från spår 8 (Piraten) och det andra spikförslaget var på dansken som startade från spår 1.

Enligt mig två ruskigt dåliga spikar pga spåren.
Spår 1 = stor chans att bli fast
Spår 8 = mkt stor chans att bli hängande

Bästa skrällarna hade man hittat från spår 9,11 och 9. Ok om omgången gått på en vintertung bana ex Axevalla men på en supersnabb Jägersro-oval där spetshästarna gynnas enormt var det ett stort ?

Det klart att dessa två gratisveckor var oerhört viktiga för deras egna del för att "vi" ska börja köpa deras tips och just nu kan det inte kännas så kul att vara i deras kläder.
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 20:27   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Tycker deras material är mycket läsvärt, men deras spelförslag är ju mer gjorda för att vinna mycket än ofta, så om man ryggar dom måste man nog ha tålamod.

Sen är såklart frågan om marknaden tål ännu en betaltjänst. Dom måste nog få rätt många betalande lördagsprenumeranter för att det ska gå ihop. Till skillnad från ss och tt säljer dom ju inte tips varje dag. Travtjänsten säljer tips både till lunchtrav och kvällstrav varje dag, Spelarservice till kvällstravet varje dag medan spelvärde bara satsar på V86 och V75.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 21:47   #3
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Olle, läsvärt? Du får ut mer info om du själv läser programbladet.

Travtjänsten, spelarservice och nu spelvärde. Ring mig istället och jag ger dig minst lika många vinnare som dessa skojare.
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 22:01   #4
 
mr_kusks avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 117
Sharp$: 1208
Standard

Som jag skrivit i tidigare trådar , undrar jag fortfarande om de gör systemen på fyllan. Fattar ingenting. Tex idag ranka persos amarula så högt, nej lägg ner. Spikarna sätter de 1 av 1000.
mr_kusk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 22:59   #5
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_kusk Visa inlägg
Som jag skrivit i tidigare trådar , undrar jag fortfarande om de gör systemen på fyllan. Fattar ingenting. Tex idag ranka persos amarula så högt, nej lägg ner. Spikarna sätter de 1 av 1000.
Jag tycker det är värt varenda krona och lite till och kommer bli medlem. Tycker ni att det inte är läsvärt kan ni avstå. Vad jag inte förstår är varför ni stör er så mycket?
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 01:50   #6
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Tycker också det är mycket läsvärt! Upp till var och en om man köper det som sagt...
jag kommer nog köpa det på jackpot-omgångar iaf...
Inte deras tips man köper det för utan all annan info..

De får gärna tippa 0 rätt per omgång, vem bryr sig, så länge de kommer med bra info!
(Detta gäller givetvis samtliga spelsidor)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 02:30   #7
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Mina tankar om den debatterade nya betaltjänsten och reaktionerna på den:

Det är intressant det här med travspelare i allmänhet. Eftersom jag själv kom in på travet genom andra sportspel och spel om pengar så har det alltid förvånat mig att just travet inte alls hängt med i utvecklingen i teori/kunskap om spel.
Medans dagens hobbypokerspelare på lägsta nivåerna funderar över vilka händer de ska bygga en balanserad 4bets range preflop med, så kan inte "experterna" inom trav prata i några få minuter på tv utan att missanvända begrepp eller helt enkelt säga rena felaktigheterna så fort man snuddar spelteori.
Trav är ju såklart mer än att bara teoretiskt förstå hur man borde spela. Denna kunskap är ju såklart inget värd om man inte även kan värdera hästarna. Det är ju med hjälp av alla verktygen tillsammans som förmögenheten kan byggas.

Om man söker runt på internet i förhoppningen att hitta något vettigt skrivet om travspelsteori så blir man ju snabbt besviken. Jag hittar knappt något aktuellt eller vettigt i ämnet alls.
Oemotsagt lever traditionen kvar i hur man ska spela. Man spikar 2-3 favoriter och i de andra loppet har man de högst streckade + några kantbollar ifall man har råd.
Större delen av raderna ligger i utdelningsspannet mellan 50 - 10 000kr men det gör inget eftersom man kan ju inte styra utdelningen. Man kan ju inte ha mer än 7 rätt eller hur?

Större delen av "expertsystemen" man ser inför omgångarna är uppbyggda på liknande vis.
Även om de flesta betaltjänsterna försöker differentiera sig lite så är de ändå kvar i en liknande mall. Till större del byggs systemen efter vinstchansranking.

Nu har en ny betaltjänst dykt upp sedan två veckor tillbaka som utmanar detta kända och välrotade sätt att ranka och bygga system. Man ratar favoriter som är spelade högre än vinstchansen och man rankar upp hästar som tvärtom har högre vinstchans än insats på sig.
Med detta upplägg så sjunker vinstchansen rejält samtidigt som man ökar delen av systemet som ger högre utdelning.
Eftersom jag själv spelar med liknande upplägg så anser jag såklart att detta är rätt väg för att bli en långsiktig vinnare. Spelvärde.se har tagit ett kliv mot framtiden. Jag är övertygad om att det är åt detta håll utvecklingen inom trav också kommer gå tillslut. Det är oundvikligt.

Eftersom spelvärde differentierat sig så gentemot de andra och så tydligt valt sin väg, så har man även mer att vinna/förlora.
Risken finns att den stora delen av betaltjänsternas kunder inte efterfrågar detta upplägg än. Att marknaden inte riktigt är redo. De spelare som köper de teoretiska idéerna är färre till antalet och kanske inte den normale köparen av betaltjänster.
Skulle man istället lyckas så har konkurrenterna en lång väg för att komma ikapp.
Det blir intressant att följa under året hur det går.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+10), perestroika (+10), Ante30 (+10), sandro (+5), the_mirage (+50), Viroid (+10), trance_error (+10), Vladswe (+10), Skuumberg (+10), maddmax (+10), barbafish (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 09:09   #8
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Mkt bra sammanfattat av Nicke.

Dock är det tur att gemene man spelar typ likadana system som går i "favoritfällan" och lämnar in massvis med underbetalda favorit-rader.

Kanske är den generationen på väg bort och in kommer unga o smarta spelare som medför att det kommer bli svårare att vinna pengar i framtiden.

Detta kommer göra så att omsättningen kommer gå ner ännu mer , ungefär som det har gått för nätpokern de sista åren.
Spelarna har blivit för bra och det är inge roligt längre.

För att återkomma till Spelvärde så gillar jag sidan, deras system kollar jag inte så mkt på , utan mer om infon på hästarna.

Tycker de skriver ganska bra om nya ändringar på hästarna och att tex få veta att en häst ska prova "bike" för första gången kan vara värt slanten som det kostar att vara medlem.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 09:32   #9
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Mina tankar om den debatterade nya betaltjänsten och reaktionerna på den:

Det är intressant det här med travspelare i allmänhet. Eftersom jag själv kom in på travet genom andra sportspel och spel om pengar så har det alltid förvånat mig att just travet inte alls hängt med i utvecklingen i teori/kunskap om spel.
Medans dagens hobbypokerspelare på lägsta nivåerna funderar över vilka händer de ska bygga en balanserad 4bets range preflop med, så kan inte "experterna" inom trav prata i några få minuter på tv utan att missanvända begrepp eller helt enkelt säga rena felaktigheterna så fort man snuddar spelteori.
Trav är ju såklart mer än att bara teoretiskt förstå hur man borde spela. Denna kunskap är ju såklart inget värd om man inte även kan värdera hästarna. Det är ju med hjälp av alla verktygen tillsammans som förmögenheten kan byggas.

Om man söker runt på internet i förhoppningen att hitta något vettigt skrivet om travspelsteori så blir man ju snabbt besviken. Jag hittar knappt något aktuellt eller vettigt i ämnet alls.
Oemotsagt lever traditionen kvar i hur man ska spela. Man spikar 2-3 favoriter och i de andra loppet har man de högst streckade + några kantbollar ifall man har råd.
Större delen av raderna ligger i utdelningsspannet mellan 50 - 10 000kr men det gör inget eftersom man kan ju inte styra utdelningen. Man kan ju inte ha mer än 7 rätt eller hur?

Större delen av "expertsystemen" man ser inför omgångarna är uppbyggda på liknande vis.
Även om de flesta betaltjänsterna försöker differentiera sig lite så är de ändå kvar i en liknande mall. Till större del byggs systemen efter vinstchansranking.

Nu har en ny betaltjänst dykt upp sedan två veckor tillbaka som utmanar detta kända och välrotade sätt att ranka och bygga system. Man ratar favoriter som är spelade högre än vinstchansen och man rankar upp hästar som tvärtom har högre vinstchans än insats på sig.
Med detta upplägg så sjunker vinstchansen rejält samtidigt som man ökar delen av systemet som ger högre utdelning.
Eftersom jag själv spelar med liknande upplägg så anser jag såklart att detta är rätt väg för att bli en långsiktig vinnare. Spelvärde.se har tagit ett kliv mot framtiden. Jag är övertygad om att det är åt detta håll utvecklingen inom trav också kommer gå tillslut. Det är oundvikligt.

Eftersom spelvärde differentierat sig så gentemot de andra och så tydligt valt sin väg, så har man även mer att vinna/förlora.
Risken finns att den stora delen av betaltjänsternas kunder inte efterfrågar detta upplägg än. Att marknaden inte riktigt är redo. De spelare som köper de teoretiska idéerna är färre till antalet och kanske inte den normale köparen av betaltjänster.
Skulle man istället lyckas så har konkurrenterna en lång väg för att komma ikapp.
Det blir intressant att följa under året hur det går.
Bra skrivet inlägg men det tar ju fortfarande inte bort det största problemet , vad gör dom om dom helt plötsligt får 500 personer som följer dom rakt av?

Då kan vi ju knappast snacka spelvärde längre på deras system utan då sitter det ju 500 personer med likadana system som dom har?

Älskar att dom går för dom större pengarna men för medlem efter medlem dom får som ryggar deras förslag så kommer ju raderna bli grymt underbetalda och samma problem som när TT eller SS sätter sina system kommer visa sig.

Finns väl flertal exempel på när TT eller SS har varit helt rätt ute och raden inte ens ger 1/3 av vad den normalt skulle ge.

Då är ju allt vad spelvärde heter hackat i bitar.

Deras sätt att spela på skulle nog fungera bättre om dom körde det för sig själva på några personer och inte delade det gratis till alla som vill ha det.


Visst är det ett kliv mot framtiden, men man får nog se till att fundera ut ett sätt att lösa det hela på först och se till att dom verkligen får spelvärde och inte 1/3 av vad det skulle ha gett som sagt var.

Finns inte en möjlighet att dom kan öka kundkretsen och samtidigt ha kvar värdet.

Men intervjuer mm är det ju aldrig fel att ta del av om man vill det.
__________________
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Viroid (+5), overpace (+10)

Senast redigerad av sandro den 2014-04-06 klockan 09:35.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 10:47   #10
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

De vänder sig inte till folk som vill ha de två troligaste spikarna.
Det finns redan en uppsjö med källor som gör sådant.
NicklasJ har gjort en bra sammanfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Vad tycker panelen om den nya betaltjänsten?

Själv tycker jag man tog vatten över huvudet idag med spikarna. Omgångens bästa spik från spår 8 (Piraten) och det andra spikförslaget var på dansken som startade från spår 1.

Enligt mig två ruskigt dåliga spikar pga spåren.
Spår 1 = stor chans att bli fast
Spår 8 = mkt stor chans att bli hängande

Bästa skrällarna hade man hittat från spår 9,11 och 9. Ok om omgången gått på en vintertung bana ex Axevalla men på en supersnabb Jägersro-oval där spetshästarna gynnas enormt var det ett stort ?

Det klart att dessa två gratisveckor var oerhört viktiga för deras egna del för att "vi" ska börja köpa deras tips och just nu kan det inte kännas så kul att vara i deras kläder.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 10:51   #11
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Jag tycker det är värt varenda krona och lite till och kommer bli medlem. Tycker ni att det inte är läsvärt kan ni avstå. Vad jag inte förstår är varför ni stör er så mycket?
Vad kostar medlemskapet?

Hittade prislistan!

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-04-06 klockan 10:55.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 11:18   #12
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Bra sammanfattat Niklas men tror att det är svårare att klara av travet rent speltekniskt än tex poker.. Då bör man för det första inte spela på varje v75 omgång och framför allt inte på sommaren. Det är otroligt mycket spets och slut från sk överspelade favoriter. Minst ett par 3st i varje omgång. Så har det alltid vart och kommer alltid att vara. Därför spelar de flesta också efter dessa scenarion.
Spelar du efter spelvärde i ena handen på sommaren och Harry Boy i den andra så tror jag Harry krossar.

Däremot har du självklart en stor chans att vinna mycket pengar,de få gånger som det blir riktigt utdelning.
Även svårt att ranka vad som är spelvärt och inte tycker jag. Mycket pengar och streck kommer från slumpade Harrypengar. Svårt att få en riktigt bra bedömning.
Var lättare förut när man visste att det mest var intresserade som spelade.

Jag spelar också liknande men inte lika galet. Antingen spikar jag favoriten för att jag tror att den vinner eller så tar jag inte med den. Tycker man att det behövs 5-6 hästar så tror man inte på favoriten och då kan man lika gärna ta bort den.

Senast redigerad av draken den 2014-04-06 klockan 11:19.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 12:04   #13
 
simb chaplin 1s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 1609

chaplins spel
Stats: 125 - 85 - 7
ROI: 101.11%
Vinstprocent: 59.52%

Standard

Tycker man ska vara försiktig ang att rygga betalsajter vad gäller travet. Det jag menar är att låt aldrig dem få dig att tro mer på deras spik än den du själv har kommit fram till som exempel. Man kan ta del av infon/fakta det har ingen dött av och det är ett bra komplement, men låt det inte gå längre.

Hur som helst hur man ser på detta, så kan man i varje fall ge ex TT en stor eloge för deras företagsidé..de tjänar grymma pengar.
simb chaplin 1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 12:24   #14
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Det har länge funnits bra betaltjänster, där bland annat Tompa Öhman stått för den enda med insikt och spelkunskap sedan Anders "Dajmen "Jonasson gick bort.
Tompa är ojämn men generellt skicklig och totalt så har man gått i vinst om man spelat hans förslag. Men det beror också på att Tompas (ögat) gör system som siktar på helt andra utdelningar än övriga tjänster.

"Dajmen" var helt outstanding, när han blev ensam på v75, så hade han som utgångshäst en 35 oddsare från spår 12 i guld. På officiella tipset. Det var inte första gången detta skedde om vi säger så. Det hände flera gånger att Dajmen förutsade att hästar från bakspår skulle sitta i spets efter 500körda, och därmed var rejält underspelade.

Hursomhaver så är det förunderligt nog så att endast hobbyspelare kalkerar system och ideer från de spelsajterna, och denna spelartyp kalkerar aldrig de tipsters som anbefaller spik på 10%, vilket innebär att det såna som Ögat och Dajmen inte brukar bli så överspelade på sina ideer, vilket inte heller är fallet på Timos, som är väl så skicklig som Dajmen, men inte haft några officiella tips på länge.(TYVÄRR)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
perestroika (+5)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-06, 12:53   #15
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Hej alla vänner.
Spelvärde är för att vinna stora pengar, jag förstår att många är frustrerade men vi måste ge dem en chans. I jämnförelse med konkurenterna TT och SS OCH sNOKEN SÅ SPELAR DE VÄLDIGT VÅGAT. Timmo är bra resten vet jag inte något om. Jag själv spelar stora system och har spelat sedan 80 talet. Hellre stora vinster ibland än små kontinuerligt. Mvh Chompipe
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td