Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-15, 11:53   #20
perry
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4066

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Tycker det är lite problematiskt att diskutera trender när folk baserar sina åsikter på 15 spel (eller för den del 150 spel). Frågan är hur många som verkligen förstår vad varians handlar om eller har den grundläggande kunskapen att visa huruvida två grupper är statistiskt olika. Jag gissar att det antalet är ungefär samma som antalet vinnande spelare: relativt lågt. Det räcker inte att säga "jag vet att jag inte har tillräckligt många spel, MEN...".
Jag tycker i mitt fall att det kan vara ganska intressant att diskutera trender så här tidigt eftersom jag i mitt sheet spelat 15 underspel och 60 överspel. Det tycker jag ändå visar att jag är mer noggrann när det är dags att spela under, vilket jag även känner själv att jag är! Visst är det mer precist när man spelat några hundra spel, men jag känner själv att jag kan utveckla mitt spelande redan nu istället för att sitta månad in och månad ut, tills jag har det på papper att jag bör bli mer noggrann med mina över/under spel när jag redan nu har det i huvudet.
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat