Citat:
Ursprungligen postat av maddmax
Tack Grnvit, jag gör mitt bästa. Någon måste ju bevisa för gamlingarna att det fortfarande går att vinna riktiga pengar på spel trots att det inte skiljer 50 punkter mellan öppnings- och stängningsodds på en coinflip. 
|
Du tänker på det glada 90-talet, när jag nästan var ensam om dator, och man kunde gallra bort odds under 2,50 när riktmärket hade 2,00?
Ja just den räkmackan varade inte så många år. I exemplet så låg kanske
sanningen mitt emellan och då var det bra med lite marginal. När det här med ROI blev viktigare än pengar på banken, för vissa, så tog jag en regnig dag och gick igenom alla gamla räkenskaper hos Centrebet. Jag hade inte spelat där på flera år men allt fanns ju kvar. Vill minnas att jag hamnade på 110-112%, vilket var mindre än jag räknat med, och stöder tesen att sanningen låg mitt emellan.
Var säkert högre dom första åren men det kan kvitta nu. En gång blev jag misstänksam mot Ladbrokes, som man trott varit en guldkalv, och det visade sig stämma. Under några år och olika konton hade jag bara plockat in 100 K. Vilket sett till omsättningen får betecknas som felräkningspengar. Utan galna bandyodds i tidernas begynnelse hade vi hamnat på fetback. Men alla spel räknas ju som bekant.