Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-06, 15:45   #34
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Trodde detta var ett skämt...
När jag putsar på min kristallkula och ser in i framtiden så ser jag en travsport med enormt många fler tjejer än idag. Över hela linjen, som ägare, som tränare och som kuskar. Troligen också i publiken, som referenter och som spelare.

Inom mängder av olika sporter har en ojämn könsfördelning börjat jämnas ut, och travet kommer inte att vara något undantag. Jag tror att det gubbslemmiga sjunger på sista versen. Det är ett för stort handikapp att leva med en föråldrad syn på jämställdhet. Det betyder att män med den attityden får färre hästar i träning, får hålla till godo med sämre personal, får färre bra styrningar som kusk och mindre skickliga ryttare och körsvenner i loppen till de hästar man tränar.

För 20 år sedan vann Helene A Johansson Prix d'Amerique bakom Ina Scot, vilket fransmännen än idag ser som något unikt. Om 20 år så tror jag inte det är så många som tycker det är unikt längre, då är hon "bara" den förste av flera. Precis som Anna Forsell är den första kvinnliga tränaren utav en kriterievinnare.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3), Flickepojken (+5), shasha (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat