Missade Freddie Jacobsson i all hast, så det är ytterligare en svensk med i fältet!
Har roat mig med att kolla runt lite på en del bettingsiter och för dem som får lira hos William Hill finns ett kanonspel. De har satt ihop egna 3-bollar över 72 hål och en av dem anser jag vara helt galen oddsmässigt.
Tournament Threesomes - The Players Championship - Tournament Threesome B
Luke Donald 2.62 - Henrik Stenson 2.75 - Justin Rose 2.75
Alltså, Justin Rose verkligen avskyr Sawgrass! Han har missat cuten 5 av 10 och aldrig varit Topp-20. Varför vet jag inte, hans spel borde passa hyfsat på banan. Luke Donald lever inte alls upp till förväntningarna i år. Dalat till 18:e på Världsrankingen och missade cuten till Masters. Visserligen kom han 2:a helgen efter i en turre som stora delar av eliten skippade, den var ganska lågt doterad. Men att han skall favorit i den här 3-headen är galet. Stensson är knappast formtoppad än men spelade bra i Kina (T-5) och har ett spel som är klippt och skuret för Sawgrass. Önskar verkligen att jag fick lira det här spelet! Stensson har lätt över 40% att ta den här!
Bet365 har ett spel som kallas Best GB Player (inkl.Irland) eller liknande. Oddset på Favoriten Rory McIlroy är 3,50 och det skall lätt räcka för spel. Jag tror Rory lever upp till favoritskapet och vinner hela turneringen men jag ser inget spelvärde i nuvarande vinnarodds. Men det här spelet är bra!
Betvictor har Top-20 och Matt Every står i friska 4,00 vilket duger långt. Every bor nära Sawgrass och kan banan utan och innan. Han har 5 Top-10 på 14 turneringar så det är ingen okänd gosse, vann också Arnold Palmer Invitational i Mars. Har inte spelat sedan han drog sig ur Zürich Classic pga skada men skall vara ok nu!