Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-06, 10:31   #1
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

[GOLF] TPC-Sawgrass 8/5-11/5


Dags för ”The 5th Major” som Players Championship också kallas. Den spelas på Sawgrass varje år och är kanske allra mest känt för den spektakulära avslutningen. 17:e som är ett av världens mest kända Golfhål http://www.youtube.com/watch?v=-BBO6n7HR3o och det brutalt svåra Par 4 18:e. Det är många golfare som totalchokat här i ledning inför de 2 avslutande hålen.

Av någon anledning brukar svenskar spela bra på Sawgrass, Stensson vann ju här 2009 och det finns flera Svenska Topp-10 placeringar genom åren. David Lingmerth kom delad 2:a förra året bakom Tiger Woods efter att ha varit i ledning inför sista dagen. Stensson och Lingmerth spelar även i år, det gör också Carl Pettersson och Jonas Blixt!

Banan är inte i toppskick i år, främst är det greenerna som på flera håll är dåliga. Det var helstängt för träning i helgen och igår var 3 greener helt avstängda för spel. Väderprognoserna är dock gynnsamma fram till Lördag och det spelas heller ingen Pro-Am tävling så de borde vara i spelbart skick under tävlingen.

Startlistan innehåller 144 spelare. http://www.pgatour.com/tournaments/t...hip/field.html 2 av dem har Sawgrass som ”hemmabana” mer eller mindre. Formtoppade Jim Furyk och Matt Every bor båda nära banan och spelar den regelbundet. Noterbart är att tävlingen aldrig vunnits av samma spelare 2 år i rad, det är också få dubbelvinnare genom åren även om Tiger tog sin 2:a förra året. GIR och Fairway-hits är normalt viktigare än längd på Sawgrass. Greenerna kommer dock att vara ganska långsamma och det kommer vara en klar fördel att få göra inspelen med korta järnklubbor då bollen kommer att stanna fort efter nedslag.

Återkommer med lir på Torsdag morgon!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lodmajster (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-06, 16:08   #2
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Missade Freddie Jacobsson i all hast, så det är ytterligare en svensk med i fältet!

Har roat mig med att kolla runt lite på en del bettingsiter och för dem som får lira hos William Hill finns ett kanonspel. De har satt ihop egna 3-bollar över 72 hål och en av dem anser jag vara helt galen oddsmässigt.

Tournament Threesomes - The Players Championship - Tournament Threesome B

Luke Donald 2.62 - Henrik Stenson 2.75 - Justin Rose 2.75

Alltså, Justin Rose verkligen avskyr Sawgrass! Han har missat cuten 5 av 10 och aldrig varit Topp-20. Varför vet jag inte, hans spel borde passa hyfsat på banan. Luke Donald lever inte alls upp till förväntningarna i år. Dalat till 18:e på Världsrankingen och missade cuten till Masters. Visserligen kom han 2:a helgen efter i en turre som stora delar av eliten skippade, den var ganska lågt doterad. Men att han skall favorit i den här 3-headen är galet. Stensson är knappast formtoppad än men spelade bra i Kina (T-5) och har ett spel som är klippt och skuret för Sawgrass. Önskar verkligen att jag fick lira det här spelet! Stensson har lätt över 40% att ta den här!

Bet365 har ett spel som kallas Best GB Player (inkl.Irland) eller liknande. Oddset på Favoriten Rory McIlroy är 3,50 och det skall lätt räcka för spel. Jag tror Rory lever upp till favoritskapet och vinner hela turneringen men jag ser inget spelvärde i nuvarande vinnarodds. Men det här spelet är bra!

Betvictor har Top-20 och Matt Every står i friska 4,00 vilket duger långt. Every bor nära Sawgrass och kan banan utan och innan. Han har 5 Top-10 på 14 turneringar så det är ingen okänd gosse, vann också Arnold Palmer Invitational i Mars. Har inte spelat sedan han drog sig ur Zürich Classic pga skada men skall vara ok nu!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5), the_mirage (+1), Seebbo (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 13:34   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Man kan kanske kalla det lyxproblem när man bor i Thailand när strömmen går under 10 timmar. Men man skall veta att när det är +37 och varken A/C eller fläktar funkar så är det kraftig bastuvarning! Inte ens beachen svalkar, +30 i vattnet och ingen direkt vind . Dessutom är sanden knallhet! Så, Internet har inte varit tillgängligt heller såklart. Tur man hann lira i natt!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 16:45   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Fan vad tufft. Ska genast dra igång en insamling så att du kan ta dig hem.

Försök stå ut några dar till så är du snart hemma igen till snålblåst, +7 och duggregn.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 16:50   #5
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Fan vad tufft. Ska genast dra igång en insamling så att du kan ta dig hem.

Försök stå ut några dar till så är du snart hemma igen till snålblåst, +7 och duggregn.
Jo, ska på semester 1 månad till Sverige, våndas lite faktiskt!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 17:04   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Så där nu har jag varit i kontakt med konsulatet och dom förstod att det var en nödsituation, fattas bara annat!

Lite dåligt med pengar där med men det kommer en begagnad jeep och hämtar dig inom 6 timmar. Inget större fel på den bilen bara för att burmeserna nobbat den som bistånd. Så den ska hem till Sverige igen på landsväg (nåja...) via Indien och Kazakstan.

Så räkna inte med midsommar i Sverige. Jul däremot, kanske...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 18:29   #7
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 117
Standard

Äntligen har jag hittat ett forum för betting på golf. Som jag har letat!
Ni verkar dessutom ha koll på grejerna också till skillnad från inlägg jag har hittat på RoK. Där rekas det nästan maxspel på Rose Topp 20 den här veckan osv.

Jag själv spelar nästan bara på golf.

Grymt att kunna tjöta med liksinnade då det inte verkar finnas så många svenskar som intresserar sig för golfbetting.

Vad har ni lirat den här veckan?

Har en blogg där jag lägger ut mina spel och motiveringar.

Finns på twitter @robinsbetting
mrgbg94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 18:55   #8
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Kul att du hittat hit Robin, har skrivit med dig några gånger på twitter, Calle_med_C där.

Har en del blandat för tävlingen, redan några trebollar som avslutats med hyfsat resultat. Sitter med vinnarspel + top10 på Stenson, McDowell och Palmer, helt ok start av G-Mac iaf.

De som är levande för dagen är följande spelare att vinna sina 3-bollar:

Jason Bohn @ 3.1
Jeff Overton @ 3.3
Jonas Blixt @ 3.7
Ian Poulter @ 2.87

Tyvärr är väl alla spel igång, men hade inte tid att skriva något i tid.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 19:35   #9
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 117
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Kul att du hittat hit Robin, har skrivit med dig några gånger på twitter, Calle_med_C där.

Har en del blandat för tävlingen, redan några trebollar som avslutats med hyfsat resultat. Sitter med vinnarspel + top10 på Stenson, McDowell och Palmer, helt ok start av G-Mac iaf.

De som är levande för dagen är följande spelare att vinna sina 3-bollar:

Jason Bohn @ 3.1
Jeff Overton @ 3.3
Jonas Blixt @ 3.7
Ian Poulter @ 2.87

Tyvärr är väl alla spel igång, men hade inte tid att skriva något i tid.
Jasså, se där ja, det stämmer ju.

Trevligt, de topp 10 spelen är fina på förhand tycker jag.

Hade dessa för rond 1
McDowell mot Delaet PUSH
Woodland mot Reed VINST
Wi mot N.Thompson 2 ner efter 8

72 hål:
Spieth mot Rose
Stenson mot Mickelson
Donaldson mot Blixt

Bokför ni era golfspel också eller kör ni någon gång ibland?
mrgbg94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 08:56   #10
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Det var nog bra att det var strömavbrott igår så jag inte hann publicera några spel! Hade blivit en ganska medioker dag om nu inte Martin Kaymer fixat till det sent i natt (för min del). Inte så att jag hade lirat honom, men hade spelat "Lowest Score" både på rundan och totalt. "64 or better" gav riktigt bra odds, jag hade gått och lagt mig långt innan Katymer lirat färdigt! De mjuka greenerna gjorde scorerna extremt låga, det var ett spel som jag lade just innan tee-off tack vare en TV-intervju på CBS.

Dagens 3-bollar för min del:

Rickie Fowler @2,80 - Adam Scott - Steve Stricker

Fowler öppnade uruselt med en dubbelboogie, birdie, 2 mirakelslag som räddade par, boogie och var +2 fter 5 spelade hål. Sen spelade han upp sig radikalt och ligger -1 efter 1:a dagen. Adam Scott ligger delad 133:a (+5 på dagen) medan Stricker har -1 efter stabilt spel. Scott får nog problem att klara cut:en och kan nog vara riktigt omotiverad, Stricker har knappast spel för att skjuta låga scorer på TPC!

Dustin Johnson @3,25 - Phil Mickelson - Sergia Garcia

Liten chansning kan tyckas, men Mickelson verkar vara totalt ovän med både putter och träklubbor. +3 på dagen och jag blir förvånad om han skjuter lågt i natt. Sergio varvade fantastiskt spel med en massa tur. På 2:a hålet (banans 11:e) slog han tom ut en extra boll för att hans 1:a hamnade i skogen. När bollen väl hittades låg den i en glänta och trots att den var 30m inne så var det perfekt läge och det blev birdie isf boogie på hålet. Jag medger att magkänslan är med här, men Johnson såg stabil ut och jag trodde oddsen skulle vara jämnare än vad de var!

Matt Kuchar @2,30 - Bubba Watson - Jimmy Walker

TPC är inte Bubbas grej helt uppenbart, på Sawgrass kan han inte briljera med sina drives som på Augusta och det verkar inte som att han den verktygslådan som krävs för TPC. Walker är en av mina nya favoriter, men igår såg det odiciplinerat ut, många chanstagningar och det funkar inte på den här banan. -2 efter 10 hål blev +3 till slut efter både dubbel- och trippelboogie. Kuchar's spel passar perfekt på banan. Kan han hålla nerverna i styr vinner han den här 3-bollen.

Levande spel förutom H2H:

Top-20
Every
Lingmerth
Furyk
Bae

Bästa Asiat:
Bae

Bästa GB+Ireland
Rory McIlroy (Dottern fick öppna konto på Bet365)
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Seebbo (+2), Q90 (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 11:14   #11
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Det var nog bra att det var strömavbrott igår så jag inte hann publicera några spel! Hade blivit en ganska medioker dag om nu inte Martin Kaymer fixat till det sent i natt (för min del). Inte så att jag hade lirat honom, men hade spelat "Lowest Score" både på rundan och totalt. "64 or better" gav riktigt bra odds, jag hade gått och lagt mig långt innan Katymer lirat färdigt! De mjuka greenerna gjorde scorerna extremt låga, det var ett spel som jag lade just innan tee-off tack vare en TV-intervju på CBS.

Dagens 3-bollar för min del:

Rickie Fowler @2,80 - Adam Scott - Steve Stricker

Fowler öppnade uruselt med en dubbelboogie, birdie, 2 mirakelslag som räddade par, boogie och var +2 fter 5 spelade hål. Sen spelade han upp sig radikalt och ligger -1 efter 1:a dagen. Adam Scott ligger delad 133:a (+5 på dagen) medan Stricker har -1 efter stabilt spel. Scott får nog problem att klara cut:en och kan nog vara riktigt omotiverad, Stricker har knappast spel för att skjuta låga scorer på TPC!

Dustin Johnson @3,25 - Phil Mickelson - Sergia Garcia

Liten chansning kan tyckas, men Mickelson verkar vara totalt ovän med både putter och träklubbor. +3 på dagen och jag blir förvånad om han skjuter lågt i natt. Sergio varvade fantastiskt spel med en massa tur. På 2:a hålet (banans 11:e) slog han tom ut en extra boll för att hans 1:a hamnade i skogen. När bollen väl hittades låg den i en glänta och trots att den var 30m inne så var det perfekt läge och det blev birdie isf boogie på hålet. Jag medger att magkänslan är med här, men Johnson såg stabil ut och jag trodde oddsen skulle vara jämnare än vad de var!

Matt Kuchar @2,30 - Bubba Watson - Jimmy Walker

TPC är inte Bubbas grej helt uppenbart, på Sawgrass kan han inte briljera med sina drives som på Augusta och det verkar inte som att han den verktygslådan som krävs för TPC. Walker är en av mina nya favoriter, men igår såg det odiciplinerat ut, många chanstagningar och det funkar inte på den här banan. -2 efter 10 hål blev +3 till slut efter både dubbel- och trippelboogie. Kuchar's spel passar perfekt på banan. Kan han hålla nerverna i styr vinner han den här 3-bollen.

Levande spel förutom H2H:

Top-20
Every
Lingmerth
Furyk
Bae

Bästa Asiat:
Bae

Bästa GB+Ireland
Rory McIlroy (Dottern fick öppna konto på Bet365)
Bra analyser ! Tycker likadant 😃👍
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 13:45   #12
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

82 spelare på Even eller bättre, blir en tuff cut, kan rent av krävas -1 för att få lira dag 3+4!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 19:53   #13
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 117
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Det var nog bra att det var strömavbrott igår så jag inte hann publicera några spel! Hade blivit en ganska medioker dag om nu inte Martin Kaymer fixat till det sent i natt (för min del). Inte så att jag hade lirat honom, men hade spelat "Lowest Score" både på rundan och totalt. "64 or better" gav riktigt bra odds, jag hade gått och lagt mig långt innan Katymer lirat färdigt! De mjuka greenerna gjorde scorerna extremt låga, det var ett spel som jag lade just innan tee-off tack vare en TV-intervju på CBS.

Dagens 3-bollar för min del:

Rickie Fowler @2,80 - Adam Scott - Steve Stricker

Fowler öppnade uruselt med en dubbelboogie, birdie, 2 mirakelslag som räddade par, boogie och var +2 fter 5 spelade hål. Sen spelade han upp sig radikalt och ligger -1 efter 1:a dagen. Adam Scott ligger delad 133:a (+5 på dagen) medan Stricker har -1 efter stabilt spel. Scott får nog problem att klara cut:en och kan nog vara riktigt omotiverad, Stricker har knappast spel för att skjuta låga scorer på TPC!

Dustin Johnson @3,25 - Phil Mickelson - Sergia Garcia

Liten chansning kan tyckas, men Mickelson verkar vara totalt ovän med både putter och träklubbor. +3 på dagen och jag blir förvånad om han skjuter lågt i natt. Sergio varvade fantastiskt spel med en massa tur. På 2:a hålet (banans 11:e) slog han tom ut en extra boll för att hans 1:a hamnade i skogen. När bollen väl hittades låg den i en glänta och trots att den var 30m inne så var det perfekt läge och det blev birdie isf boogie på hålet. Jag medger att magkänslan är med här, men Johnson såg stabil ut och jag trodde oddsen skulle vara jämnare än vad de var!

Matt Kuchar @2,30 - Bubba Watson - Jimmy Walker

TPC är inte Bubbas grej helt uppenbart, på Sawgrass kan han inte briljera med sina drives som på Augusta och det verkar inte som att han den verktygslådan som krävs för TPC. Walker är en av mina nya favoriter, men igår såg det odiciplinerat ut, många chanstagningar och det funkar inte på den här banan. -2 efter 10 hål blev +3 till slut efter både dubbel- och trippelboogie. Kuchar's spel passar perfekt på banan. Kan han hålla nerverna i styr vinner han den här 3-bollen.

Levande spel förutom H2H:

Top-20
Every
Lingmerth
Furyk
Bae

Bästa Asiat:
Bae

Bästa GB+Ireland
Rory McIlroy (Dottern fick öppna konto på Bet365)
Hur kommer det sig att du spelar 3-bollar och inte H2H spel? Tycker att 3-bollar bland de bästa spelarna är oerhört svåra att sätta. Går att hitta värde där de lite sämre spelarna paras i hop.

Håller inte med att Stricker inte har spel som passar den här banan. Är det någon bana som passar honom så är det väl den här? När man inte gynnas allt för mycket av att slå långt och sedan behöver man vara bra med järn/wedgar in mot dessa små greener. Scott slängde bort hela tävlingen igår på 17/18 men jag är inte alls förvånad att han skjuter lågt idag. Fowler, usch för den överskattade spelaren.

Men topp 20 spelen du lagt tycker jag verkar riktigt intressanta, bra val!

Så här har jag spelat idag:
Summerhays mot Overton VINST

Har dessa levande
English mot Rose 1 ner
Crane mot Van Pelt 1 upp
mrgbg94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 04:16   #14
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrgbg94 Visa inlägg
Hur kommer det sig att du spelar 3-bollar och inte H2H spel? Hur kommer det sig att du spelar 3-bollar och inte H2H spel? Tycker att 3-bollar bland de bästa spelarna är oerhört svåra att sätta. Går att hitta värde där de lite sämre spelarna paras i hop.
Spelar många H2H, oftast baserat på 1-2 go-to-guys men iom att jag inte får spela hos värst många Europeiska bookies så brukar jag sällan redovisa mina lagda H2H utan bara de GTG's jag rekar. 3-bollarna är ju samma hos alla, H2H är olika beroende på bookie!

Vad gäller Stricker så får du givetvis ha vilken uppfattning du vill!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 11:38   #15
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 117
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Spelar många H2H, oftast baserat på 1-2 go-to-guys men iom att jag inte får spela hos värst många Europeiska bookies så brukar jag sällan redovisa mina lagda H2H utan bara de GTG's jag rekar. 3-bollarna är ju samma hos alla, H2H är olika beroende på bookie!

Vad gäller Stricker så får du givetvis ha vilken uppfattning du vill!
Aha okej då förstår jag!

Vad är din uppfattning om Stricker då?
mrgbg94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td