I första avd tror jag det blir en jävla körning: 4,5,6,7 kommer inte att ge sig och det gynnar givetsvis andra. Jag tror det räcker med 2,3,5,12. Våga r man lämna Westholm utanför systemet? Gillar hästen men kusken är ju bedrövlig!
I andra kan det vara så att Venkatesh är överlägsen men jag kommer inte att spricka på 2 och 4.
I guld har jag väntat på David Sisu. Jag tror Uffe lotsar honom till slagläge och avgör ganska enkelt.
Gunnar brukar ha problem i dessa typ av taktiklopp. Att han har bästa hästen är ju helt klart men risken denna gång är att han kör alldeles för sent och är klart sårbar, Schaas! Heltäckt med 2,4!
I femte sitter Bartender In tidigt i spets och där ska han slås!?! Jag tycker Lindroth är en stabil spetskusk. Rolig chansspik!
I sjätte tror jag att klasshästen QPQ avgör på det långa upploppet. Såg honom på Bergsåker 130718 där den blev trea efter galopp (Standout och Magic Tonight före). Hästen hade vunnit enkelt felfri.
Avd 7: jag gillar gardera sista loppet och då Bergharn har två hästar på framspår kommer han säkert att ställa till det för favoriten. Hårt tempo att vänta och garderingen är given. Streckar så många som plånboken tillåter. Min ranking: 9 (Nu med Jorma och räserbalans att vänta) 6,4,2,12,8.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|