Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-10, 07:07   #151
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1375


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har vi någon koll på hur banan är, hittar inget på banans sida?
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 07:12   #152
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 66
Sharp$: 1048
Standard

Väderläget Umeå.


God morgon Travvänner!
Väderläget här i Umeå är att det har regnat hela natten. Mycket kraftigare än vad som visades på livesändningen igår, vilket gör att banan kommer vara väldigt hård. Dock är själva bankroppen omlagd & nydränerad bara för ett par år sedan så den tål vatten väldigt bra. Det kommer inte att se ut som i Gävle i Torsdags!

Ska själv ut på plats & kommer att lägga en del av kassan på Askö Q i 2:a, trots lallarkusken ! Hoppas han inte kör galopp eller fast sig själv som för 2 starter sedan. Han hade vunnit det loppet med lucka & totalt bortglömd i dag (4 % just nu).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10)
siarmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 07:26   #153
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1375


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av siarmo Visa inlägg
God morgon Travvänner!
Väderläget här i Umeå är att det har regnat hela natten. Mycket kraftigare än vad som visades på livesändningen igår, vilket gör att banan kommer vara väldigt hård. Dock är själva bankroppen omlagd & nydränerad bara för ett par år sedan så den tål vatten väldigt bra. Det kommer inte att se ut som i Gävle i Torsdags!

Ska själv ut på plats & kommer att lägga en del av kassan på Askö Q i 2:a, trots lallarkusken ! Hoppas han inte kör galopp eller fast sig själv som för 2 starter sedan. Han hade vunnit det loppet med lucka & totalt bortglömd i dag (4 % just nu).
Kommer barfota körning att vara möjlig?
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 08:02   #154
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 30
Sharp$: 610
Standard

Nu har jag bara kollat på en karta hur banan ligger väderstrecks mässigt, då de ska blåsa sydlig vind så blir de motvind på upploppet. Men frågan är om de kommer göra så mycket då de kommer blåsa runt 3-6 m/s. Tänkte de skulle missgynna spets hästarna.
David_one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 08:02   #155
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 66
Sharp$: 1048
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Kommer barfota körning att vara möjlig?
Det kommer ju inte att vara plaskigt på banan, så alla med bra hovar kommer att kunna köra valfritt.
Senaste prognosen från Yr.no visar att det kommer att vara uppehåll mellan 14-16. Annars bara lätt regnande.

Har suttit & plöjt travarkivet för kallblodsloppet senaste 1/2 timmen & kommit fram till att Melander kommer köra fram utvändigt Hallsta i ett tidigt skede för att motbevisa Sveriges krönikörer om hans bristande körkunskaper. Kolla bara hur han körde med Nordvanja tidigare i veckan. Frågan är hur mycket han kommer att tappa i starten? Hallsta skrynklade ihop sig totalt i Finland senast & var ju sämre under perioder även ifjol. Förutom Fakse J:r så är övriga hästar är ju inte mycket att hurra för.....Ivars drag tror jag inte ett skvatt på!
Så: 3 hästar = heltäckt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
siarmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 08:05   #156
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Nahar va ingen sprinter så Beu Mec om Bergh inte tror på tar han inte .ummm lurigt..regenten klart . time spets ock slut..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 08:13   #157
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

I första avd tror jag det blir en jävla körning: 4,5,6,7 kommer inte att ge sig och det gynnar givetsvis andra. Jag tror det räcker med 2,3,5,12. Våga r man lämna Westholm utanför systemet? Gillar hästen men kusken är ju bedrövlig!

I andra kan det vara så att Venkatesh är överlägsen men jag kommer inte att spricka på 2 och 4.

I guld har jag väntat på David Sisu. Jag tror Uffe lotsar honom till slagläge och avgör ganska enkelt.

Gunnar brukar ha problem i dessa typ av taktiklopp. Att han har bästa hästen är ju helt klart men risken denna gång är att han kör alldeles för sent och är klart sårbar, Schaas! Heltäckt med 2,4!

I femte sitter Bartender In tidigt i spets och där ska han slås!?! Jag tycker Lindroth är en stabil spetskusk. Rolig chansspik!

I sjätte tror jag att klasshästen QPQ avgör på det långa upploppet. Såg honom på Bergsåker 130718 där den blev trea efter galopp (Standout och Magic Tonight före). Hästen hade vunnit enkelt felfri.

Avd 7: jag gillar gardera sista loppet och då Bergharn har två hästar på framspår kommer han säkert att ställa till det för favoriten. Hårt tempo att vänta och garderingen är given. Streckar så många som plånboken tillåter. Min ranking: 9 (Nu med Jorma och räserbalans att vänta) 6,4,2,12,8.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 08:53   #158
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 207
Sharp$: 3304
Standard

Ett chanssystem

Ordinarie Reserver
1 10
2 12
3 1 4 5
4 2 12
5 2 6
6 3 6 8 10 11
7 2 3 9 10
240 rader * 1 * 0,50 kr = 120,00 kr
2014 CF04 0223 3567 XXXX
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 09:08   #159
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1811
Standard

Nu till Köpenhamn, så systemet är inlämnat och klart...

2 4 6 9 10 12 (fegade ur med mitt 6,10-lås)
2 (detta leder finnen runt om)
1 5 11
2 4 10 12 (melander kör fram tidigt med finnen i rygg...)
5 6 7 12 (skräll!)
3 (klar)
2( hårdkörning av Bergharn sänker favoriten o bäddar för örjan)

C764 41A3 9103 ¤¤¤¤
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 09:18   #160
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Kan nån förklara för mig hur Beebopp Laday kan vara så lite streckad ?

Var ju grymt bra senast och nu är det bra läge och dessutom bike på.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 09:27   #161
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8282

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Dessutom tar hon spets.
Tror Uffe kör i rygg på Jörgen, sedan måste turen vara på hennes sida.
Men det är så ett sto med 7.5% ska vinna.

Uffes kommentar:
Beeboop Laday – går bra så formen är bra och läget är vettigt dessutom.


Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Kan nån förklara för mig hur Beebopp Laday kan vara så lite streckad ?

Var ju grymt bra senast och nu är det bra läge och dessutom bike på.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2014-05-10 klockan 09:31.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 10:24   #162
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 283
Standard

Bergh 4 hästar i första. Taktikkörning? Uranus till tät, kosta vad det kosta vill. Sen Trestor till dödens och dags att sänka tempot, eventuellt släpper dom även fram BBS. Då kan Trestor överta och BBS tar dödens.
Så skulle jag lagt upp loppet om jag var Bergh.

Senast redigerad av slask den 2014-05-10 klockan 10:27.
slask är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 10:51   #163
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hultman om sina, låter fortfarande bra på Venkatesh, de verkar älska den hästen.

- 12 Venkatesh (V75-2) fick ett tungt lopp senast och kunde sedan inte vara med riktigt i tempoväxlingen på sista långsidan men höll farten bra till slut. Jag tycker att han känns lite bättre i jobben inför det här loppet och jag tror nog att han är redo för en minst lika bra insats som senast.
- Distansen tycker jag bör gynna honom och även om det inte är roligt med spår tolv så känns det bättre än spår åtta. Han ska ut på sin första resa med övernattning och det är ett litet frågetecken eftersom han kan vara stressad. Han har helt klart kapacitet som duger bra för klassen men med de förutsättningar som bjuds får vi nog se honom som ett som ett platsbud denna gång. Han kommer att gå med skor och i en jänkarvagn.


- 2 Quality Questioned (V75-7) hade ju inte startat på nästan ett år inför den senaste starten och jag var mycket nöjd med hans comeback. Han har också tagit loppet bra och även om han var mycket tränad inför comebacken så hade han bara gått två 1.18-jobb inför den starten. Nu gick han 1.12,4 och fick lite tempo i sig som han var i behov av. Allt har sett bra ut i veckans jobb med honom och han ska haft nytta av loppet han fått i sig. Det är väl ändå så att han kan behöva något lopp till i sig innan formen är den rätta men jag tror han är redo att göra ett bra lopp. Distansen är ny för honom men den tror jag ska passa bra då han är stark och pullar aldrig. Han har hög grundkapacitet och ska kunna sluta i den främre träffen om det stämmer med positionerna, ett litet segerbud. Han kommer att gå i jänkarvagn och vi siktar på att köra barfota runt om. Av tidigare erfarenhet så vet jag att Umåkers bana kan vara hård och är den det kan det bli aktuellt med framskor på honom.


JAN OVE OLSEN OM STALLETS HÄSTAR:

Jan-Olov Perssons försteman Jan Ove Olsen reder ut begreppen i kallblodsloppet (V75-4) och är naturligtvis mest entusiastisk kring sin egen styrning 4 Faksen J:r.
- Det känns som att han är på väg mot toppformen så jag kör för seger, även om jag är inställd på att det blir dödens, säger Olsen och berättar:

- Hästen blev väldigt hetsig i Finland, men banan var lös och förmodligen stressade han upp sig av att inte få fäste. Senast var han jättefin och även jobben i veckan har visat att formen är på rätt väg. Tyvärr har han slitna hovar och kan inte gå barfota, men med tanke på hur fint han fungerade med skor senast behöver det inte vara avgörande. Vi kommer inte förbi 2 Hallsta Lotus av egen kraft och eftersom Ohlsson knappast släpper till mig lutar det åt att vi får gå utvändigt. Men han slog Lotus från den positionen i Norge i fjol, även om han tävlade barfota den gången, så jag har inte gett upp på förhand.
- Hallsta Lotus fick en tuff inledning i Finland senast och trivdes heller inte på underlaget som var som en sandstrand. Han har i alla fall sett otroligt pigg ut efter hemkomsten, det är faktiskt förvånande att han är så glad och vi tolkar det som att formen sitter där. Han har enormt starka hovar och kan i princip alltid tävla barfota så visst lutar det åt att han blir svårslagen i ledningen.
- 6 Guli Järven var jättefin i ett lite tuffare jobb förra veckan och är kraftigt på gång, men får ändå svårt att matcha de bästa här.
- 7 Järvsö Rune söker formen och jagar pengar.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 10:57   #164
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1613

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Såhär ser vårat andelsysytem ut:

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-05-10
Bana: Umeå
Spelform: V75, omg. 20, andelsspel

Avd Ordinarie hästar
1 10 Navigator Sib
2 2, 4, 5, 7, 8, 11, 12
3 1, 4, 5, 11
4 2, 4
5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9
6 3 Beer Summit
7 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 11:02   #165
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Vinner Regent Zet och Beer Summit så blir det jävligt tråkig utdelning idag. Känns som halva Sverige har dessa som spikar.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td