Intressant sträng det här. Har själv spenderat en tid med de här tankarna.
Parasit. Hårt ord det där. Det är upp till var och en att välja hur man definierar ordet - själv betraktar jag tveklöst min egen bettingverksamhet som parasiterande. Jag bidrar inte med något till samhället men tjänar på det själv och därmed uppfyller jag kraven på att vara en parasit.
Att försöka jämföra bettingen med aktiehandel kan jag inte göra. Den som tradar på aktiemarknaden bidrar i slutändan på något sätt till riskkapitalmarknaden med sin likviditet och det i sig kommer i viss mån samhället till godo genom att hålla riskkapitalmarknaden igång.
Möjligen skulle man kunna säga att man bidar med likviditet till bettingmarknaden och att det skulle kunna finnas ett samhällsintresse i det i o m att det finns personer/ftg på andra sidan som faktiskt vill gå emot din bet, men det är väldigt långsökt i mina ögon.
Nä, parasit är vad jag är som bettare. Skulle jag framöver välja att leva enbart på min betting (vilket är en långsiktig målsättning) skulle jag tveklöst ha någon form av sysselsättning där jag kände att jag bidrog med något för allas bästa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|