Citat:
Ursprungligen postat av Geezer
Canucks har extrema problem när Kings går från lågt till högt spel i sitt PP, då ringer de i 9 av 10 fall känns det som.
Men det faktum att man lyckades döda några av Kings PP i slutet av förra matchen och vände den tror jag avgör denhär matchserien till Canucks fördel.
Canucks ML känns bra. Vågar mig nog dock inte på nått överspel som de känns nu, detta är nu första matchen i en bäst av tre och lagen vet vikten av denna match, den får inte förloras. Därav tror jag på ganska tight spel, 3-1 Canucks?
|
Stämmer om PP:et där, men Kings har minst lika svårt för Sedinarnas cycle som dem är så gudomligt bra på, och dem gör det mycket bättre än andra lag då dem efter bara ett par få cycles kan få till stånd en bra målchans, många andra lag/spelare cyclar i evighet och då kommer man ingenvart.
Sen känns det som att åtminstone Canucks lever mer på anfall än försvarsspel och dem vet ju vad som måste göras för att vinna idag, tror dem kommer in heltaggade, över/under vågar jag inte sia om längre, står linan i 5 kan det vara värt att spela över tycker jag, står den i 5,5 är det tveksamt.
Dessutom har väl inte målvakterna övertygat direkt, åtminstone inte av det jag sett (förra matchen å delar av dem andra), ska det bli målsnålt måste dem båda steppa upp sig ett par snäpp.
Tar dock gärna 3-1 till Couver då jag har -1,5