Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-19, 09:15   #11
semipro
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
För många kan det kanske vara bra att låta datorn göra hela jobbet, det finns ju de som aldrig kan placera ett spel på eller mot sitt favvolag av känslomässiga skäl. Dvs bortser från spelvärdet! Det har jag nog aldrig gjort!

Minns när Sverige skulle spela sin sista landskamp på Råsunda innan avresan till VM i Japan/Sydkorea 2002. Det var mot Paraguay och de blågula var monsterfavoriter. Gick att få 4,20 på Sydamerikanerna och det hade väl varit ok om inte det varit för en sen kvällsintervju av Paraguays förbundskapten. Saken var den att han sällan hade access till sina Europa-proffs. Laget spelade vänskapsmatcherna främst borta i sydamerika och de hade runt 20-talet spelare i Sydeuropa som aldrig var med där borta.

Till matchen på Råsunda var det överrenskommet att man skulle få göra obegränsat med byten, det hade Söderberg och Lagerbäck begärt och det var helt ok för motståndarna. Det var väl just den faktorn som oddsen sattes från, Paraguays förbundskapten hade inga som helst planer på en massa byten. Han var glad att för en gångs skull ha tillgång till sina bästa spelare och ett tillfälle att se dem spela ihop! Det var just det som framkom i intervjun som sändes på ett sent Sportnytt på kvällen innan match. Jämfört med Argentina och Brasilien så höll Paraguay ingen högre klass, men de hade ett gäng habila spelare i Spanien bla som höll god standard.

Vi var ett gäng som skulle gå på matchen med mig och TLW i spetsen och med blågul outfit utanpå kroppen och en del bira på insidan av densamma. Sverige hade gjort ett par bra resultat innan och pöbeln hade tryckt upp Paraguay i 4,65 på morgonen. Så, sagt och gjort! Vi lirade väl ned Paraguay till 3,95 vill jag minnas. På Tipsnytt hade nog alla utom Fridde lirat, han tillhörde dem som aldrig kunde lira emot sitt favvolag.

Vi satt där på Råsundas västra läktare med påmålade Svenska flaggor på kinderna, sjöng/skrek med i alla hejaramsor och mådde ganska gott. 0-0 i paus tror jag, sen var det dags för Piff och Puff att börja byta spelare, 6 nya in samtidigt och det tog inte värst många minuter för Paraguay att ta ledningen. 1-0 stod sig och det var nog mest slumpen och oskärpa som gjorde att sydamerikanerna inte hängde ett par till i den Svenska buren. De andra i gruppen vi var med (som inte var spelare) kunde inte fatta att jag och TLW var lika glada trots torsken och uselt Svenskt spel. När vi nämnde att vi hade tryckt ansenliga belopp på motståndarna höll det på att bli kompanistryk, vi var att betrakta som landsförrädare, oseriösa och allmänt skabbiga.

Men värde är värde, jag har nog aldrig gett faan i att spela när det förekommit. "Business before pleasure" är det som gäller!
Nicken av Roque Santa Cruz minns jag nästan som om den var igår...
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat