Orkar inte göra någon rek idag men har lite spel för kvällen. Skriver en kort motivering till hästarna.
Air Frame Vinnare @ Unibet 6.00 - Min spetsfavorit och bör ha rätt god chans att spetsa detta runt om med Goop i sulkyn. Lite väl underskattad.
Air Frame vs D'One @ Bet365 2.40 - D'One tycker jag blivit lite väl överskattad här. Är förmodligen kraftigt förbättrad jämfört med senast men det blir svårt från bakspår här. Redan motiverat Air Frame.
Blue Motion Plats @ Bet365 2.50 - Startsnabb men tveksamt om man tar sig förbi invändiga. Lär dock få en bra position eftersom utvändiga körs offensivt. Får förmodligen en snäll resa men hänger med i flesta tempon. Har inte riktigt visat någon vinnareglöd i år så platsspelet känns hetare. 1-2-2-2 på fyra starter i år.
Wild Western Lady Vinnare/Plats @ Unibet 27.00/6.50 - Rätt bra senast bakom Gila Håleryd även om hon inte riktigt kunde utmana. Verkar utvecklats en del och anmäld barfota fram för första gången idag. Stort plus med Takter upp jämfört med tidigare kuskar. Kört hästen en gång tidigare och då gick den förbättrat. Har ett trixigt spår men förhoppningsvis så kan Takter lösa detta. Kan nog komma iväg rätt bra ifall Takter prickar i vändningen.
Zanimede Vinnare @ Expekt 35.00 - En häst som verkar ha lätt för att bli underskattad av spelarkåren. Takter upp igen och då är han 20-30m bättre. Står bra inne i loppet och distansen passar fint. Har ett jobbigt spår och det lär nog inte direkt bli någon snabbstart. Tycker ändå att med detta höga odds så finns det ett klart övervärde. Även intressant på v75an till bara 2% vilket är klart för lite. De andra nätbolagen ger 20-25ggr i odds vilket är mer rimligt.
Kan kanske tillkomma fler spel under kvällen. Håll lite koll i mitt spreedsheat om ni är intresserade.