Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-29, 18:54   #6
BroderH
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2014-05-30 18:00AllsvenskanOrebro vs Djurgardens ÖVER Ö 2.5 FT 1 2.100


Ytterligare ett spel till helgens omgång.

Överspelet mellan Örebro och Djurgården känns kanske inte logiskt om man ser till resultaten de senaste matcherna, men jag ser några saker jag gillar.

Hemmalaget har efter en lovande start bara skrapat ihop 2 poäng på de senaste fem matcherna. Senast var man chanslösa mot Elfsborg och kanske borde Boråsarna gjort något mål till? Hemma på Behrn Arena är man dock rätt starka och man brukar få med sig bra resultat. På fem hemmamatcher har man 2-2-1 och har gjort mål i alla hemmamatcher utom en (0-0 mot Falkenberg). Duktige backen Patrik Haginge är avstängd denna match.

Även motståndarna Djurgården befinner sig i en formsvacka efter en bra start. På de fem senaste matcherna har man 4 oavgjorda och en förlust och bara två gjorda mål. Detta att jämföra med 12 gjorda mål på de fem matcherna före det. Senast mot Gefle provade därför tränare Pelle Olsson ett nytt spelsystem i form av 4-3-3. Det slog väl ut då man skapade massor av chanser men inte kunde förvalta dem.

Med tanke på att Örebro oftast gör mål på hemmaplan samt att Djurgården visade bättre takter senast så tycker jag överspelet känns intressant, dock kanske inte värt några högre insatser.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat