Sirius - Hammarby
Bajen kommer till Uppsala för att möta Sirius. Man har med sig ca 4000 supportrar till denna drabbning och på en arena som tar 6600 så lär det bli som hemmaplan för Bajen.
Inga skador som det ser ut nu, möjligtvis Israelsson men det finns fullgoda ersättare.
Bajen kommer från 4 raka vinster och spelet börjar sätta sig mer och mer. Man har gjort flest mål i serien och skapar också väldigt mycket chanser.
Sirius har haft en ganska trög start men är ett offensivt spelande lag som också gör en del mål.
Vinst senast mot Landskrona och oavgjort borta innan dess mot Öster efter mål i slutminuten.
Till spelet då.
Båda lagen gör mycket mål men man har också släppt till en del mål och jag ser ingen anledning till någon förändring i denna match då det är två offensivt skickliga lag.
Ser man däremot till när målen har kommit för lagen så är den andra halvleken överrepresenterad rejält. Som sig bör har alla lagens matcher så när som på 2 för respektive lag slutat med flest mål i andra halvlek.
Jag ser också Bajen som det lag som är starkare och har vart väldigt bra i andra halvlek i sina matcher.
Spelet är alltså flest mål i andra halvlek och att Hammarby vinner andra halvlek.
Odds: 2,37
Spelet lagt hos bet365
Även över 2,75 eller över 3 tycker jag ser intressant ut som oddsen ligger nu. 1,94 resp. 2,25 (sbobet).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|