Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g
Då var det dags för mitt lag ÖFK att spela match igen. ÖFK som var mitt sista ben i min topptips vinst i måndags till över 10 lax.
Östersund FK- Jönköping Södra: 1 (2.20) @ Betsson
ÖFK har efter en tuff start på säsongen med många skador och förluster kommit igång nu. Fin vinst i måndags i Göteborg mot krislaget GAIS med 3-1 efter att ha vänt 1-0 i HT. Formen är bra nu med 3-2-0 på dom fem senaste matcherna.
På skadefronten ser det mycket bra ut nu.
Från deras hemsida:
"På dagens lätta träning saknades bara Taylor Morgan (som dock sågs jogga runt på plan), Alexis Mendiola (som får börja springa nästa vecka) och nyopererade Thomas Boakye."
Även Jönköping har efter en trög inledning kommit igång på slutet. 4-0-1 i fem senaste matcherna. 6-2 hemma mot svaga Landskrona ska man inte ta för stora växlar av då Landskrona fick en tidig utvisning i den matchen sen rann det iväg.
Fredrik Olsson och Viktor Rönneklev gick av senast mot Landskrona och saknas idag. Avbräck det. Tom Siwe dock tillbaka efter avstängning.
5-0 till ÖFK då lagen möttes i Maj förra säsongen.
Ny lagt konstgräs till denna match.
2.20 känns lite väl högt på formstarka ÖFK på hemmaplan. Ner till 2.15 kan man spela ÖFK tycker jag. Medelinsats.
5-Units
.
|
1-0 till ÖFK och ännu en fin vinst för ÖFK.
Varken sett eller följt matchen då jag varit ute och gått ikväll.
Men vinst på spelet igen på ÖFK