Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-15, 22:21   #32
NicklasJ
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rulf Visa inlägg
Om nu är så negativ emot Jens och hans statistik så kan väl skita i o skriva och klaga på honom, Det är trots allt en själv som tar de sista ställningstagandena. Om man sedan har lagt in statistik i sina beslut så "fine" men att säga att Jens inte var bra med denna omgång bara för att han dissade en häst så tycker jag att man ska sluta skriva på hans trådar.
Köper inte riktigt det där. Sharps är ju ett forum för "tänkande spelare" och till för att hjälpa varandra att vinna. Kan då aldrig vara fel att både ge positiva kommenterar men också vara kritisk till material som finns ute på internet.
Sen att alla inte håller med varandra om allting är väl egentligen inga konstigheter. Det betyder inte att någons tankar inte ska få komma till tals på ett öppet forum. För varje kommentar som någon tycker är idiotisk så finns det oftast andra som tycker tvärt om.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Menar du allvar med att "många" på detta forum anser att man satsa på 7 rätt oavsett förväntat radvärde på de rader man lämnar in?

Dvs att man enligt samma princip ska spela vinnarspel på den häst som man tror har störst chans att vinna utan att ta hänsyn till oddset?

Om det är en vanligt förekommande åsikt här så har jag fått helt fel bild av Sharps!
Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Tittar man i travforumet så verkar det vara mer regel än undantag. Nivån där är ju pinsamt låg.
Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Jag har blivit dumförklarad i travforumet förrut när jag skrivit att jag spelar värde och inte enbart för 7 rätt.

Den vanligaste kommentaren var "man kan inte göra mer än att få 7 rätt. utdelningen kan man inte påverka".

Så ja, det är en vanligt förekommande åsikt då många gav sharpsdollar till den som skrev en sådan kommentar med. Men vad vet jag, har bara hängt i forumet och speciellt travdelen i typ 2-3 år och läser det mesta även om jag inte alltid skriver.
Omöjligt att generalisera åt något håll då forumet är en plats för alla typer av människor med olika kunskaper och tankar.


Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag är rätt bra på en del saker utanför Sharps och travet. Men det betyder inte att jag är Herren på täppan genom mina kunskaper och ratar allt annat som icke kunniga människor kommer med. Att tänka om emellanåt kan inte vara fel anser jag.

Sen är det klart att många människor här ropar efter ''gratis'' vinnare. Personligen så tar jag hellre en förlust på en häst som jag själv hittat och inbillat mig skall vinna men som inte gör det än att förlora på en häst som någon annan tipsade om. Finns inget som jag grämer mig så mycket på som när jag hoppar på ett tåg som inte leder ända fram, och att det slutar med ''jag skulle lyssnat på mig själv'' i slutet.

Sen förstår jag inte egentligen Putte varför du är här emellanåt och skriker ut hur dåliga alla är, i jämförelse med dig. Jag menar du lär ju ha en hel community bakom kulisserna, dvs PM att svara på etc (Detta framgår ju ganska tydligt på många utav er här).

Jag säger inte att man skall skrika ut allt här, och för vissa är det blod svett och tårar och för andra rent ploj. Ni är inte ensamma här. Om ni vill vara exklusivt ensamma så röstar jag för att ni PMar istället och kör en sluten sekt som tror att de vinner på smalt tänkande

Ps. förväntar min inget svar då jag säkert är blockad.
Det är ett öppet forum för alla sorters olika spelare. Därav också en plats för många olika tankar och idéer. Det finns inte samma spelteoretiska grund inom travspelet som det finns inom andra spelsorter. Mycket på grund av att det knappt finns något material tillgängligt om travspel som faktiskt håller någon vidare kvalité. Det viktiga är att det finns en ödmjukhet och en vilja att hela tiden utvecklas och utveckla varandra. Ibland tyvärr kan man sakna just det både hos de som kanske har lite mer kunskap men också av de som inte har samma erfarenhet. Om man ska ha ett öppet forum så måste såklart alla få komma till tals och skriva. Jag kan tycka att det blivit väldigt lite givande diskussioner på sistone och istället mer oneliners och tjafs. Detta har åtminstone gjort att jag tappat lite sug att skriva i travtrådarna själv. För mig spelar det ingen roll hur mycket/lite någon kan, så länge den är öppen för att diskutera och prata om det som vi alla är intresserade om, travet. Ett forum ska kunna ha högt i tak och skriver man något måste man också vara beredd på att någon annan har en annan åsikt som den presenterar. Att man utmanas i sina idéer av andras kontrasteranden är just det som ökar chansen till utveckling och ett levande forum där allas tankar får utrymme.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10), Flickepojken (+5), KP (+10), Migge (+1), Lillis (+25)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat