Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Pust! Då är vi överens! Jag var förmodligen otydlig.
Ur ett rent spelteoretiskt perspektiv håller jag med dig såklart. Men du konstaterar ju samtidigt att det är ofta är NÖDVÄNDIGT att ge upp en del värde för att minska risken. Och att ta med en i totalen överspelad häst på utvalda kombinationer tycker jag är ett bra exempel på detta. Om man aldrig gör det, så gör man alltså förmodligen misstag i sin riskhantering ( som är en del av spelet ).
|
Visst är det nödvändigt. Men risk vs avkastning är en subjektiv bedömning där man snarare gör undantag speltekniskt för att passa ens egna preferenser. Att nöja sig med en lägre avkastning för en lägre risk eller att istället vilja optimera avkastningen till en högre risk kan ju båda anses rätt ur olika perspektiv.
Därav:
Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ
Det är aldrig ett misstag teoretiskt att ta bort en överspelad häst. .
|
Snarare än:
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Den som tar bort en överspelad häst helt och hållet från sitt system gör förmodligen ett ganska stort misstag en ganska stor del av gångerna.
|
Förmodligen har vi väldigt lika åsikter men just denna mening har jag svårt att köpa.
Vill tillägga att jag tycker du är väldigt duktig Strappa och att jag annars ofta delar dina åsikter.