Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-16, 15:03   #50
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast jag gillar inte riktigt den här typen av generaliserande heller. Alla favoriter eller 2ahandare är inte skapade lika.
Jag håller med om att när det kommer till spelalternativ där endast en mindre andel av loppen får vinnas av streckfavoriten så spelar det stor roll vilka favoriter och betrodda som går in. Men i alternativ med alla eller alla utom en så spelar det inte så stor roll för utdelningen. Att de raderna är spelvärda beror på att så många ratar dem. Enligt mig utan att spelarna gjort någon annan analys av det hela annat än att de "hört" att det är bra att försöka ta bort rader med låg utdelning för att vinna större pengar.

Citat:
Spelvärde innebär för mig att min bedömning av att chansen för mitt vad ska gå in är större än det odds jag får.
Vi är helt överens.

Citat:
Sedan blir det betydligt mer komplicerat eftersom det bara går att få fram ungefärliga odds för V3-V86-spelen. Och det är här någonstans som logiken bryter samman för de flesta. Folk i allmänhet anser att "utdelningen kan man inte påverka".

Jag menar att man "vinner som man spelar".
Jag håller med dig. Framför allt så är normalspelare oerhört fokuserade vid att göra likadant vecka efter vecka. Man skall ha sitt 540-raders med 2 spikar, hur omgången än ser ut. Kanske borde de ha en reservplan och med hjälp av ett 48-raders som man kör x10 och med V7 vinna en anständig slant även när det är en enkel omgång med utdelning under 4000kr (händer var sjunde V75-omgång att utdelningen är så låg).

Citat:
Edit: Den som tar bort en överspelad häst helt och hållet från sitt system gör förmodligen en ganska stor del av gångerna, ett ganska stort misstag i sin riskhantering, vilket jag anser vara en väsentlig del av spelet.
Amen!