Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-17, 00:52   #47
tomtom2

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag undrar jag vilka egenskaper som kännetecknar en ''riktig gambler'' eller vad man ska kalla hen, dvs en som inte bara ser till vinsterna utan som även kan förvalta dem.
Jag säger inte att det är lätt att vinna, men jag har märkt att det är minst lika svårt att bevara/förvalta vinsterna.
Kan bara se till mig själv, jag är en ganska så försiktig spelare i jämförelse med andra skulle jag säga. Men när jag väl vinner, ja då tar storhetsvansinnet över och jag förlorar liksom respekten till pengar, emellanåt. Samtidigt så står man och stampar på en viss summa om man inte vågar satsa så att säga.
Jaja antar att det är spelets regler så att säga. Men skulle varit kul att höra/se hur de stora hajarna tänker och resonerar.
Det finns framförallt två saker som är väldigt "fel" spelmässigt sett enligt min erfarenhet. Det ena är, om man har förlorat en del under en speldag, att då försöka vinna tillbaka förlusten i de/det sista loppen/loppet. Ofta blir det då någon form av desperat spel på någon högoddsare vilket givetvis nästan alltid slutar i ännu större förlust. Det andra är om man har lyckats vinna en hygglig slant, att då bli övermodig och satsa högre belopp än man brukar. " Det gick ju så enkelt att vinna bra med pengar så jag satsar lite extra nu när jag är i flyt"
Det är sällan någon bra spelstrategi.
Men jag tror nog ändå att du är klok nog att undvika dom värsta spelfällorna flickepojken För övrigt var det många kloka ord från Fulsprit i hans analys.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+10), Fulsprit (+5)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat