Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-16, 23:33   #46
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Finns bara en devis att leva efter och det är att spela inte för mer pengar än du har råd att förlora... Jag lever inte alltid som jag lär, men detta är den viktigaste "sanningen" som finnes...!

Vinner du ex. tio tusen en period och spelar bort denna summa i en annan - då har du gått jämnt upp, men du har inte förlorat något - även om känslan är att du just förlorat dina sista pengar och att du aldrig kommer återhämta dig...

Förlorar du däremot tiotusen av din lön och inte vinner en krona under samma period, ja, då är du illa ute och har troligtvis förlorat mer än vad du mäktar med...

Allting handlar om hur mycket du har att möjlighet att förlora EFTER att dina ordinära och månatliga räkningar är betalda. Det kan variera från ett par hundra upp till emot 5-15 000, allt beror ju på vilken plånbok och besparing du har...

Allting går också i vågor - ingen vinner hela tiden och ingen förlorar heller alltid, gör man det så skall man absolut ge upp gamblingen... En del spelar högre när de har flyt, andra är mer försiktiga och vet att detta inte varar för evigt och spelar därmed alltid på samma nivå - detta är att föredra, såklart!

Jag är av den typen att detta fluktuerar ganska rejält - allt beroende på kassa, intresse, årstid, kvalitet på tävlingar osv. osv. Jag spelar dessutom ibland för mycket, inget att sticka under stolen med, men då jag har gambling som intresse så har jag också räknat med att ibland så är det så... Gambling är just gambling och ingen precisionssport!

Många lägger sina pengar på andra intressen som de absolut inte får någonting tillbaks på förutom en glädje för stunden de utövar sitt gebit. Ingen klagar på dessa, hur mycket pengar dessa än plöjer ner, månadsvis, på dessa nöjen, samt att de absolut inte genererar några pengar tillbaks i kassan...

Som gambler har du ju alltid möjligheten att vinna och få tillbaks pengar på dina insatser, något många andra med dyra hobbys inte har. Allting handlar om prioriteringar! Jag skulle, om jag inte gamblat, kunna vara den rikaste människan på min kära kyrkogård, när jag dör - men det är inte så jag vill att mitt liv skall ihågkommas och/eller efterlevas. Jag har ett suveränt liv och spenderar pengar på både betting och familj och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt!

De som spelar för att bli rika, kortsiktigt sett, är oftast de som ändar upp med en sprucken dröm och en tom plånbok, detta då man jagar vinster (efter förluster) och detta fungerar aldrig i längden. De som spelar för att ha roligt, men samtidigt sköter sin ekonomi (money management) är de som har den största chansen att lyckas inom detta svåra område... Jag pendlar mellan de två "idéerna".

Jag kommer troligtvis aldrig bli perfekt vad gäller insatser kontra kunskap, möjlighet och/eller ekonomi... Jag är en impulsiv pragmatiker som inte insett att verkligheten inte ligger i ett tärningskast...

Jag vill mycket men verkligheten vill ha mer av mig...



Tack så mycket för ditt svar! Fint och ärligt skrivet, som vanligt

Att ha sjukdomsinsikt över lag är nog bra, inte bara när det kommer till spel. Och det kanske inte är svårare än att säga stopp när man väl har vunnit, vilket jag egentligen inte har något problem med. Men så kommer den där räven fram emellanåt som vill leva farligt för en stund, och kanske så behövs han också ibland, dvs släppa loss lite hehe.

Jag tycker detta är roligt just för att möjligheten faktiskt finns. Hade den inte funnits så hade jag inte lagt ned en minut på detta. Och egentligen vet man ju vart skon klämmer så att säga, men jag är ändå intresserad utav ämnet. För jag är ju faktiskt en annan person helt plötsligt när det kommer till spel, har jag märkt. Jag får la nypa mig i armen när jag börjar hysta in mer pengar än nödvändigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-16, 23:52   #47
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2641
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag undrar jag vilka egenskaper som kännetecknar en ''riktig gambler'' eller vad man ska kalla hen, dvs en som inte bara ser till vinsterna utan som även kan förvalta dem.
Jag säger inte att det är lätt att vinna, men jag har märkt att det är minst lika svårt att bevara/förvalta vinsterna.
Kan bara se till mig själv, jag är en ganska så försiktig spelare i jämförelse med andra skulle jag säga. Men när jag väl vinner, ja då tar storhetsvansinnet över och jag förlorar liksom respekten till pengar, emellanåt. Samtidigt så står man och stampar på en viss summa om man inte vågar satsa så att säga.
Jaja antar att det är spelets regler så att säga. Men skulle varit kul att höra/se hur de stora hajarna tänker och resonerar.
Det finns framförallt två saker som är väldigt "fel" spelmässigt sett enligt min erfarenhet. Det ena är, om man har förlorat en del under en speldag, att då försöka vinna tillbaka förlusten i de/det sista loppen/loppet. Ofta blir det då någon form av desperat spel på någon högoddsare vilket givetvis nästan alltid slutar i ännu större förlust. Det andra är om man har lyckats vinna en hygglig slant, att då bli övermodig och satsa högre belopp än man brukar. " Det gick ju så enkelt att vinna bra med pengar så jag satsar lite extra nu när jag är i flyt"
Det är sällan någon bra spelstrategi.
Men jag tror nog ändå att du är klok nog att undvika dom värsta spelfällorna flickepojken För övrigt var det många kloka ord från Fulsprit i hans analys.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+10), Fulsprit (+5)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-17, 00:00   #48
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag undrar jag vilka egenskaper som kännetecknar en ''riktig gambler'' eller vad man ska kalla hen, dvs en som inte bara ser till vinsterna utan som även kan förvalta dem.
Jag säger inte att det är lätt att vinna, men jag har märkt att det är minst lika svårt att bevara/förvalta vinsterna.
Kan bara se till mig själv, jag är en ganska så försiktig spelare i jämförelse med andra skulle jag säga. Men när jag väl vinner, ja då tar storhetsvansinnet över och jag förlorar liksom respekten till pengar, emellanåt. Samtidigt så står man och stampar på en viss summa om man inte vågar satsa så att säga.
Jaja antar att det är spelets regler så att säga. Men skulle varit kul att höra/se hur de stora hajarna tänker och resonerar.
Rekommenderar dig att läsa denna text: http://www.spelvarde.se/om/spelplan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+10), Fulsprit (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-06-17 klockan 00:02.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-17, 00:05   #49
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Rekommenderar dig att läsa denna text: http://www.spelvarde.se/om/spelplan
Sjysst! Tack Nicklas!

Riktigt intressant måste jag säga.

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-06-17 klockan 00:25.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-17, 00:12   #50
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Det finns framförallt två saker som är väldigt "fel" spelmässigt sett enligt min erfarenhet. Det ena är, om man har förlorat en del under en speldag, att då försöka vinna tillbaka förlusten i de/det sista loppen/loppet. Ofta blir det då någon form av desperat spel på någon högoddsare vilket givetvis nästan alltid slutar i ännu större förlust. Det andra är om man har lyckats vinna en hygglig slant, att då bli övermodig och satsa högre belopp än man brukar. " Det gick ju så enkelt att vinna bra med pengar så jag satsar lite extra nu när jag är i flyt"
Det är sällan någon bra spelstrategi.
Men jag tror nog ändå att du är klok nog att undvika dom värsta spelfällorna flickepojken För övrigt var det många kloka ord från Fulsprit i hans analys.

Just det var som hände mig idag "bli övermodig och satsa högre belopp än man brukar. "

Jag tycker trav är roligt, men pengar det är allvar för mig. Så i regel så har jag svårt att se spelandet som rent ploj bara. Jag är här för en anledning, visst skaffar jag mig ett nytt intresse så är det bonus, men målet är ändå att gå med plus om det så är småsummor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), tomtom2 (+5)
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td