Håller med en del i ovanstående. Jag har jobbat som oddscompiler för ett antal bolag och tjänade bra. Jag lade ned enorm tid och använde en hel del kontakter och kunskap och bolagen tyckte jag gjorde ett bra jobb.
Men... så började det bolag jag jobbade mest åt strula med oss compilers. Pengarna vi fick sjönk rejält och helt plötsligt var det tack och adjö för mig och ett par till jag hade kontakt med. Bolaget, som tidigare profilerade sig på att vara tidiga med odds i de serier jag täckte, öppnade nu spel efter Unibet och i princip med samma odds. Om de använde samma compiler eller bara snodde rakt av vet jag inte.
Så jag tröttnade på det hela och började spela istället. Lade ett spel på de serier jag tidigare satt odds på och blev inte bara limiterad utan mitt konto stängdes.
fast inte för att jag vann stora pengar utan för att de betalat ut en del av lönen till mitt spelkonto varje månad och i mitt kontrakt med dem stod att jag inte fick spela på en del ligor (självklart de jag själv satte odds på) och de ansåg att jag brutit det då jag spelade efter att jag slutat hos dem. De höll dessutom inne mina pengar och de såg jag aldrig röken av. De visste väl att eftersom den del av lönen som sattes in på kontot i princip var svarta pengar så kunde jag inte göra något åt det.
Hade väl inte med det tråden ursprungligen handlade om utan mer om det som skrevs om att vi compilers som tog det hela seriöst och hade stora kunskaper togs bort och istället körde man samma odds som alla andra och tog då även bort det som gjorde att folk spelade dessa serier hos dem.
men,men... det var länge sedan (13 år sedan)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|