Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-03, 16:32   #103
Tamuli

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Tankar inför kvällen.

Avd 1) Poochai och Aamazing är ju helt klart de två hästarna det borde stå mellan, tror också rätt mycket avgörs i starten. Den av de två som tar starten har bäst chans att vinna, men om det nu skulle bli för mycket körning så tycker jag att B.B Tigger har ett kanon läge att smyga med så kommer gardera 2-3 med 5 B.B Tigger och hoppas på att Björn plockar hem det med en fin smygresa i andra utvändigt.

2-3-5

Avd 2) Om Express Duo får köra i fred så är det ju stor risk för SOS men frågan är ju om inte P.U med Jarl Af Solnäs kan förstöra en hel del för Korpi?!
DÅ öppnar det ju upp sig för hästarna där bakom. Kanske Goop igen med Reckless? Och självfallet måste vi ju hoppas på Varulvs Beerhawaii också så den får även en plats på min kupong iaf.

2-3-4-5-8-9

Avd 3) Spikar Erik med Västerbo Loveboat som jag tror mycket på.

Avd 4) Tänkte först spika favoriten Djali Boko men vill inte spika Nordström så låser på
3-4 istället.

Avd 5) Svårt och öppet tycker jag med tanke på startspåren. Blir att ta med de 6 hästar jag tror absolut mest på här. Alfas Da Vinci och Cleas Boko var det två hästar jag kände först att det borde stå mellan men samtidigt så gillar jag Zonguldak. Björn lät ju uppåt på Candor Hall i bjrönkollen så får också följa med. Sen hittade jag några roliga skrälldrag i detta lopp också: 4 Tricky Track och 8 Zinedine Bob

4-6-8-10-11-15

Avd 6) I behov av ännu en spik på systemet så chansar jag och spikar Björn med Oliver Kronos. Tror Birmingham inte klarar av att hållla upp ledningen från innespår utan riskerar att fastna invändigt och Veijo vägrar jag spika efter att ha torskat på så pass många spikar med honom tidigare, Goop har räddat en förut så provar med det igen.

Avd 7) Var inne på att spika 1 Pleasure Kronos men startspåret gjorde att jag inte vågar göra det, kan ju riskera att fastna invändigt men ska med iaf. Tar med Björn här också en kusk med bra form och ytterligare en häst jag gillar så Your Highness ska också med. Fyller dessutom på med 12 Blended Scotch som jag kunde ha spikat om det hade varit framspår istället för bakspår. Sen två garderingar till i 6 Xena Brick och 7 Youana

1-5-6-7-12

Hoppas på att det går vägen idag helt enkelt.