Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-21, 16:49   #14
Rehn108
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Här hade jag ursprungligen en text om vissa åsikter jag har, som går stick i stäv med en del som skrivits här i tråden. Men eftersom jag absolut inte orkar med en meningslös diskussion över internet så tog jag bort texten.

-----

De förbjudna åsikter jag har är nog väldigt nischade. Jag är nämligen biolog och jobbar med naturvård. Där har jag några kontroversiella åsikter som jag oftast inte orkar yttra, eftersom det bara leder till fruktlösa diskussioner när man så gör:

- Jag tycker mycket om kärnkraft. Förnyelsebara energikällor är jättebra - men det är kärnkraft också.

- Jag är inte med i naturskyddsföreningen och stödjer dem inte eftersom jag tycker att de ofta bara är motvallskärringar. Många medlemmar saknar i alla fall helt sakkunskap utan tycker bara att all natur alltid ska skyddas, oavsett alternativkostnad. Det kan jag inte stödja.

- Jag tycker att man ska satsa på forskning kring tekniska lösningar för den globala uppvärmningen. Många inom mitt fält tycker att vi enbart ska se till att minska utsläppen, men jag tycker att det är idiotiskt att vara motståndare till teknisk utveckling. Och meningslöst också, för den delen.

-----

Här avslutade jag med en annan rant om en grej jag avskyr, men jag ORKAR verkligen inte diskussioner över internet så jag nöjer mig här.

EDIT: Jag ser att användaren ovanför mig tycks ha haft tankegångar liknande mina.
Jag hann i alla fall läsa, och jag tror att jag håller med dig. Om jag minns rätt kring vad du skrev.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10)

Senast redigerad av Rehn108 den 2014-07-21 klockan 16:51.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat