Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-20, 18:53   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Dina "förbjudna" åsikter


Såg en sådan här tråd på ett annat forum, kan inte minnas vilket. Poängen är alltså att man listar de åsikter man har som strider mot normen, vad man "bör tycka".

Kan röra vad som helst; vapen, religion, skola, arbete, djur, brott och straff o.s.v.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:02   #2
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

För att inleda;

Jag har kvar en del av mina "grottmänniskodrifter" och hatar rovdjur. Där andra individer ser något "coolt som har lika stort värde som en människa" ser jag ett hot som väcker en känsla i mig av att jag måste döda djuret, och något som alltid är mindre värt än mig, mina nära och övriga människor. Finns inget djur jag hatar så mycket som hajar men även ormar, björnar och vargar är sådant som väcker avsmak hos mig.

Samtidigt så är jag extremt "skyddande" gällande harmlösa och försvarslösa djur som jag inte upplever som något hot, särskilt däggdjur och att höra sådana djur plågas är obehagligt.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-07-20 klockan 19:03.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:15   #3
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Jag har lite svårt för nätdating.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:20   #4
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag har lite svårt för nätdating.
Utveckla gärna?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:23   #5
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag har lite svårt för nätdating.
Nätdating får ju klassas som en ''norm'' idag. Och att vara emot något som förenar två individer är ju inte populärt. Jag må vara gammalmodig eller nåt men jag tycker att ''springa på'' en partner känns lite mer äkta, så att säga.

Behöver inga motargument till detta då detta bara är ren känsla från min sida, dvs ingen logik bakom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+5)

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-07-20 klockan 19:31.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:44   #6
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Man verkar ju inte få tycka att kvinna ska vara kvinna och man ska vara man i dagens samhälle. MEN kvinna kommer alltid vara kvinna och man kommer alltid vara man.

Död åt F!.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1), Bobbobula (+1)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:51   #7
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Nätdating får ju klassas som en ''norm'' idag. Och att vara emot något som förenar två individer är ju inte populärt. Jag må vara gammalmodig eller nåt men jag tycker att ''springa på'' en partner känns lite mer äkta, så att säga.

Behöver inga motargument till detta då detta bara är ren känsla från min sida, dvs ingen logik bakom.
Jag håller med dig gällande ditt påstående om att det känns oäkta. Tycker det är oerhört stelt att nätdejta i och med att man så aktivt försöker odla ett intresse för andra människor, något som gör det stelt, i alla fall för mig. Det blir konstlat och onaturligt. Sedan måste jag även säga att tjejerna på dessa sidor är tråkiga som tvättsvampar i och med att de inte anstränger sig för fem öre då efterfrågan/utbud sannerligen är till tjejernas fördel (500 meddelanden i minuten.)

Alla som skrivit till mig har i princip endast bemödat sig med "Hej" som deras första inledningsfras...

Det trevligaste är att umgås med folk i normala miljöer och uppleva ett naturligt intresse som uppstår.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-07-20 klockan 19:53.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:53   #8
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Man verkar ju inte få tycka att kvinna ska vara kvinna och man ska vara man i dagens samhälle. MEN kvinna kommer alltid vara kvinna och man kommer alltid vara man.

Död åt F!.
Ja det är mycket som håller på att utrotas just nu hehe
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 19:54   #9
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Man verkar ju inte få tycka att kvinna ska vara kvinna och man ska vara man i dagens samhälle. MEN kvinna kommer alltid vara kvinna och man kommer alltid vara man.

Död åt F!.
Även det här skriver jag under på. Den feministiska rörelsen i Sverige 2014 är patetisk, och de män som stödjer den är oftast bland de mesigaste fjantarna jag någonsin stött på.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 07:01   #10
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Jag har en aggressiv fobi mot kvinnligt kroppshår och dissar alla direkt som inte vaxar/lasrar bort rubbet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snitch (+1)
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 11:40   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Jag har en aggressiv fobi mot kvinnligt kroppshår och dissar alla direkt som inte vaxar/lasrar bort rubbet.
+1 på den! Kanske ska starta ett nytt parti med bara kloka sharpsmedlemmar? Verkar vara fler än jag som hyser agg emot dagens "jämnställdhetssamhälle" där kvinnan ska vara orakad (på kroppen) och korthårig (bara det säger ju allt om hur jävla snedvridet hela den här feminism soppan är, dem ska inte raka kroppshår men håret på huvudet får jättegärna vara kort).

Störta F!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 14:34   #12
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

ångrade mig.

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-07-21 klockan 16:27.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 14:37   #13
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

ångrade mig igen.

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-07-21 klockan 16:27.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 16:49   #14
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Här hade jag ursprungligen en text om vissa åsikter jag har, som går stick i stäv med en del som skrivits här i tråden. Men eftersom jag absolut inte orkar med en meningslös diskussion över internet så tog jag bort texten.

-----

De förbjudna åsikter jag har är nog väldigt nischade. Jag är nämligen biolog och jobbar med naturvård. Där har jag några kontroversiella åsikter som jag oftast inte orkar yttra, eftersom det bara leder till fruktlösa diskussioner när man så gör:

- Jag tycker mycket om kärnkraft. Förnyelsebara energikällor är jättebra - men det är kärnkraft också.

- Jag är inte med i naturskyddsföreningen och stödjer dem inte eftersom jag tycker att de ofta bara är motvallskärringar. Många medlemmar saknar i alla fall helt sakkunskap utan tycker bara att all natur alltid ska skyddas, oavsett alternativkostnad. Det kan jag inte stödja.

- Jag tycker att man ska satsa på forskning kring tekniska lösningar för den globala uppvärmningen. Många inom mitt fält tycker att vi enbart ska se till att minska utsläppen, men jag tycker att det är idiotiskt att vara motståndare till teknisk utveckling. Och meningslöst också, för den delen.

-----

Här avslutade jag med en annan rant om en grej jag avskyr, men jag ORKAR verkligen inte diskussioner över internet så jag nöjer mig här.

EDIT: Jag ser att användaren ovanför mig tycks ha haft tankegångar liknande mina.
Jag hann i alla fall läsa, och jag tror att jag håller med dig. Om jag minns rätt kring vad du skrev.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10)

Senast redigerad av Rehn108 den 2014-07-21 klockan 16:51.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-21, 22:27   #15
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Jag får kväljningar av odören från kokt korv!

När man kommer ut genom kassorna på Kvantum så finns det bara en väg ut. Fångad som i en mjärde måste man konfrontera stanken och klibbiga golv. Har försökt att få gå ut via lastkajen men förgäves. Såg det inte så fånigt ut så skulle jag överväga såna där blå skoskydd som man aldrig sätter på sig hos tandläkaren.

Det är ingen vacker syn heller och lyfta blicken från golvet är inget för sömnklena (1 träff). Gör man det så riskerar man syn av en plus hundra-kvinna (inte år...) med flottig korv i ena nypan och droppande mjukglass i den andra, så kallad dubbelfattning.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2), Stekel (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td