Omgångens överstreckade måste vara Nahar. 37%!!!!
Hur ska han kunna ta in 40m på 2 varv i tredjespår när de från startvolten går 1.13-1.14 med rätt tempo? Helt sjukt vilken folkets häst som fått upp han i de procenten!
BBS Sugarlight vinner antagligen men kan inte ha chans i paritet med streckprocenten. Han spikas extra hårt denna omgång då spelarna inte hittar andra vettiga spikar. Galopprisken, risk för instängning från innerspår, sjukdom, kroka ihop med konkurrent osv måste vara runt iaf 20% risk bara det och sen får ingen heller vara bättre för dagen.
2 och 3 i kallblodsloppet måste vara heltäckt väl? Goop upp för första gången på 2an och streckfavorit samt 3 Pave Loma som snabbstartar till ledningen om hon är i närheten av senast i startsnabbhet. Dessa står perfekt inne i loppet med, med sina 596k och 697k där gränsen går vid 750k och hingstar och valacker måste stå 20m bakom. Att båda är norskor gör inte chanserna sämre direkt.
Även On Track Piraten får Björn Goop upp. Dock andra gången i livet då det även hände för 4 år sedan. Han har nog glömt hur det är att drivas av en vänsterhänt kusk sen dess. Jag har för mig att spår 2 i guld är tokdåligt och därför faller Beer Summit bort för mig samtidigt som Putte64 säger att den var dålig senast.
Kadett CD har vunnit 3 av 18 lopp de senaste två åren och i år var det 20k och 50k i förstapris. Den får bevisa mer innan jag streckar. Lutar åt spik på OTP.
Senast redigerad av Sprite den 2014-08-01 klockan 18:18.
|