Oj, vilken intressant tråd..!!
Många som tyckt till om mycket men jag tänker börja helt

då ämnet ändå dök upp..:
ALL marknadsföring ska kunna mätas, men hur ATG gör vet jag inte.
Eftersom jag aldrig tittar på TV, så var jag tvungen att kolla Vinnie-filmen på youtube... Och jag förstår den inte alls. Ska den filmen dra in fler till travet??
Det finns åtminstone två primära syften med marknadsföring:
A: Vi finns
B: Vi finns, glöm inte det.
Jag vet inte hur ATG's marknadsstrategi ser ut men lite siktar de väl på A, om de ska införa virtuella lopp. Då vill de helt enkelt ta del av den spelmarknad som finns. Om detta generar pengar till sporten så har jag inga problem med det.
Gällande B så är det mest underhållning... "Jackpot nästa lördag", etc. Behöver inte vara så kostsam då detta ändå sköts av många ombud. Lik förbannat rinner det iväg en del pengar på detta....
Men nog om det, åter till ämnet:
Vad händer om vi tar bort V7/V8-alternativet..??
Matematikerna: Kommer fortsätta spela, men de måste revidera deras insatser. Där det finns pengar att hämta, så kommer de fortsätta hämta. Och eftersom de är matematiker så kan de räkna på det. Kommer omsättningen minska? Ja, men inte mycket. Kommer de inse hur jävla tapper Dernier Viking var? Inte alls. Bryr de sig om ATG's ekonomi? Knappast...
Storspelarna: Dessa skickar in minst femsiffriga belopp och räknar med att bli belönade. Men dessa är även kunniga om sporten och kommer fortsätta spela. Kommer omsättningen minska? Tveksamt. Kommer de inse hur jävla tapper Dernier Viking var? Jepp, men de har även koll på att Borga Effekt gjorde ett fantastiskt lopp. Bryr de sig om ATG's ekonomi? Kanske, om de är hästägare också, annars inte...
Bolagsspel/Kompisgäng: Kommer köra på som förr. Kommer omsättmingen att minska. Nej.
Kommer de inse hur jävla tapper Dernier Viking var? Ja, de tre som tippar, övriga nej. Bryr de sig om ATG's ekonomi? Nej.
Småspelare:Jag, Herr Nils o Tant Elsa, vi kör på som förr. Kommer omsättningen minska? Nej. Och enligt robust här ovan kommer den att öka, om alla ombud tänker som hen. (All heder åt robust.) Kommer vi inse hur tapper Dernier Viking var? Ja, ganska många av oss men vi är en minoritet i sammanhanget... Bryr vi oss om ATG's ekonomi? Tveksamt...
Så vad blir kontentan av det här? Jo, alla vinner lite mindre summor. Men så länge alla vinner det de är ute efter, så blir det status quo. Mina 5 cent.
Avslutningsvis: Jackpott... Många är inne på det, och jag håller med, ta bort skiten. Det mest rättvisa vore att dela ut pengarna till de med 7 och 6 rätt (på V75). Men om man ska göra det folkligt, lotta ut 10000 spänn till 1500-2000 system, och folk kommer köa för att köpa en travrad...
Jag är medveten om att jag förenklat saker men så får det bli ibland.