| 2014-08-11 12:10 | Eneco Tour 2014 | Niki Terpstra vs Greg Van Avermaet |
2 |
FT |
1.36 |
2.140 |
Här tycker jag att spelbolagen har hamnat lite fel.
Niki Terpstra har inte alls imponerat på sedan han vann Paris-Roubaix i april. Har fått släppa tidigt i när farten ökats i backarna. Gjorde Väl egentligen enbart en bra etapp i Touren.
Tourens andra etapp mellan York och Sheffield liknar flera av de etapper vi kommer att se under Eneco Tour; små backar, men upp och ned hela vägen. Niki Terpstra kommer dock inte att få köra för sig själv. Han kommer att hjälpa Zdeněk Štybar att vinna för andra året i rad. Denna roll kommer innebära att han kommer att få spendera energi i slutet av etapperna för att jaga ikapp attackerna som kommer att komma.
Terpstra är förvisso en bättre tempoåkare, men jag tror inte enbart det en mil långa tempot kommer att fälla avgörandet.
En som är mycket god form, och garanterat loppets profil Greg Van Avermaet. Han har imponerat mycket uppför i år, kom bland annat topp-tio på flera halvtuffa bergetapper i Touren. Kom tvåa på den ovannämnda andra etappen. Tog nyligen en fin åttondeplats i ett tufft Clasica Ciclista San Sebastian. Är tillsammans med Sagan den bästa spurtaren över tuffare etapper, och därmed plocka viktiga bonussekunder.
Det är dock oklart vilka BMC kommer att köra för. Yngligen Rohan Dennis kommer att göra sin debut för laget, och Philippe Gilbert är bra på dessa lopp, men Gilbert skall imorgon köra det halvtuffa endagsloppet Prudential RideLondon Classic. Svårt att se hur han kommer att ha bättre ben än en uppvilad Van Avermaet. Jag att Van Avermaet kommer att vara den dem kör för.
+ Terpstras svaga form och roll i laget.
+ Greg Van Avermaets form och spurtförmåga på tuffa etapper. Profilen passar han bra.
- Van Avermaets roll i laget?
EDIT - William Hill erbjuder 56x på totalseger för Van Avermaet, Bet365 erbjuder 16. Det finns klart värde i det spelet, om ni kan spela hos WH.