2014-08-24, 21:41
|
|
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 802
|
Den som spar han har. Hittade det gjorde jag också
"Ämne: [sport] Lika som bär!
Har mejlat Lasse om detta en gång förut och fick medhåll den gången med hans försvar om att han inte valde bilder till denna rubrik.
Idag, på Julafton, kan jag än en gång konstatera att någon punschskalle satt in min bild bredvid den avlidne Christer Pettersson i lika som bär.
Jag kan bjuda på mig själv hur mycket som helst men VEM på sporten är både blind och saknar humor?
Det finns EN likhet som vi kunde konstatera förra gången. Båda har svarta kläder. Nästa gång kan ni ju lika gärna sätta in en bild på Mattias Karlsson (som jag inte tror har valt bilden heller) för det är ju precis lika "likt". Och eftersom det saknas all form av likhet så anser alltså någon att det är kul att sätta in en sån här jämförelse inte bara en gång, utan två.
Lika som bär är ofta kul men här saknar ni ju all form av finess när själva grundidén är helt off. Min yngsta son skrattade förra gången bilden var inne (för ca ett år sedan) men tillade: Men det är ju inte minsta likt.
Samma kommentar fick jag av en förälder från andra grabbens hockeylag. Han skrattade högt men såg inte ett uns av likhet.
Pettersson har mörk blick, tätsittande ögon, smalt ansikte, vass näsa.
Jag har stora öron, blå ögon, brett ansikte, rundare huvud. Ni hittar inte EN som ser minsta likhet i era valda bilder.
Och den som påstår sig se likheten i dessa bilder kan mejla mig direkt!!!!!!!!!!
Du/ni kan gärna sätta in en seriefigur eller vad som helst men det här gör mig bara förbannad.
Och DEN som nu valt denna bild, för det måste vara en och samma på redaktionen. Skärp till dig eller skaffa nya glasögon!
/JJ"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Wagner (+10), Cc (+25), Fulsprit (+5)
|
|
|