Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-24, 09:34   #721
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Jo, de där 100000 blev man påmind om titt som tätt. Det stod väl till och med på framsidan under flera års tid.

När han jobbade på Aftonbladet fick han vid två tillfällen vara med i Lika Som Bär tillsammans med Christer Pettersson. Riktigt fyndigt, tycker i alla fall jag
När det skedde den andra gången blev han fly förbannad och skickade ett argt mail till redaktionen. På den tiden hade jag en bekant på Sportbladet som snällt delade med sig av det där mailet. Det var underhållning på hög nivå kan jag lova
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 19:10   #722
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Han fick ju foten från Aftonblaskan först där han frilansade. Sen fick han jobb som Audi-försäljare i Bjästa utanför Ö-vik men det är säkert 6-7 år sedan jag såg något livstecken. Han står dock fortfarande skriven på samma adress som förut liksom hans fru.
Han var över en sväng i Norge också. Gud vet vad han gjorde där...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 20:10   #723
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 79
Sharp$: 53
Standard

Oj, detta var verkligen intressant läsning! Ni verkar ha varit med i gamet länge, grabbar(gubbar? )
henkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 20:41   #724
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Den som spar han har. Hittade det gjorde jag också


"Ämne: [sport] Lika som bär!

Har mejlat Lasse om detta en gång förut och fick medhåll den gången med hans försvar om att han inte valde bilder till denna rubrik.

Idag, på Julafton, kan jag än en gång konstatera att någon punschskalle satt in min bild bredvid den avlidne Christer Pettersson i lika som bär.

Jag kan bjuda på mig själv hur mycket som helst men VEM på sporten är både blind och saknar humor?

Det finns EN likhet som vi kunde konstatera förra gången. Båda har svarta kläder. Nästa gång kan ni ju lika gärna sätta in en bild på Mattias Karlsson (som jag inte tror har valt bilden heller) för det är ju precis lika "likt". Och eftersom det saknas all form av likhet så anser alltså någon att det är kul att sätta in en sån här jämförelse inte bara en gång, utan två.

Lika som bär är ofta kul men här saknar ni ju all form av finess när själva grundidén är helt off. Min yngsta son skrattade förra gången bilden var inne (för ca ett år sedan) men tillade: Men det är ju inte minsta likt.
Samma kommentar fick jag av en förälder från andra grabbens hockeylag. Han skrattade högt men såg inte ett uns av likhet.

Pettersson har mörk blick, tätsittande ögon, smalt ansikte, vass näsa.
Jag har stora öron, blå ögon, brett ansikte, rundare huvud. Ni hittar inte EN som ser minsta likhet i era valda bilder.
Och den som påstår sig se likheten i dessa bilder kan mejla mig direkt!!!!!!!!!!

Du/ni kan gärna sätta in en seriefigur eller vad som helst men det här gör mig bara förbannad.

Och DEN som nu valt denna bild, för det måste vara en och samma på redaktionen. Skärp till dig eller skaffa nya glasögon!

/JJ"


Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Cc (+25), Fulsprit (+5)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 21:09   #725
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Julafton och allt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-25, 05:50   #726
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Såååå ja. Nu har tråden vaknat till dessa härliga försvunna minnen...

SO var ju det enda stället att vara på för svenska spelintresserade och då minnet börjar bli sämre så all nostalgi från denna tid tas gärna emot- skriv mer!

Har du ngt mer skoj om SSP, Kesak etc och alla turer med detta så sätt dig ner och författa lite- jag köper texterna med Sharps...
Btw...tror jag kallade mig för MrLucken på den tiden- efter en trevlig häst. ...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-25, 06:53   #727
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Han fick ju foten från Aftonblaskan först där han frilansade. Sen fick han jobb som Audi-försäljare i Bjästa utanför Ö-vik men det är säkert 6-7 år sedan jag såg något livstecken. Han står dock fortfarande skriven på samma adress som förut liksom hans fru.
Hur fick han ens jobbat på AB från början och hur lyckades han få så mycket utrymme när han väl var där? Han hade ju inte direkt looksen för att ligga sig till jobbet...
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-25, 08:38   #728
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Hur fick han ens jobbat på AB från början och hur lyckades han få så mycket utrymme när han väl var där? Han hade ju inte direkt looksen för att ligga sig till jobbet...
Aftonbladet var ju först av blaskorna att ha en specifik tipsbilaga. Formatet var enkelt, allt var inom "frames" och det var bara att fylla med text varje Måndag. JJ hade en ingång på tidningen vill jag minnas. Antingen var det släkt eller så var det någon kompis. Personen var relativt högt uppsatt iaf, Tipsnytt la in en offert om att producera Tipsbilagan till ett rätt mycket lägre pris än vad den totalt kostade då. Men vi fick inte jobbet av någon anledning. Det var först när redaktionschefen (efter påstötningar) insåg att det var rätt dålig PR att ha en tipsexpert som var konkad spelberoende förmodligen (JJ har säkert någon annan förklaring). Oavsett vad så åkte han ut där.

Många tror förresten att JJ var upphovsman och grundare/ägare till SO. Men så var aldrig fallet. Det var faktiskt 2 relativt spelkunniga killar som ägde och drev sajten. Det var en av dem som skrev den redaktionella delen av SO inkl. Spelskolan (som jag förmodar att JJ aldrig läste med tanke på hur han spelade ). De ville ha någon som frontade sajten och den första publika "spelexperten" i media som inte var någon standardkändis var ju just JJ. Namnet "Spelombudsmannen" var ju lysande marknadsmässigt vid den tidpunkten. Det fanns ju knappt några andra spelforum värda namnet. Jo, Di's Sport & Spel kanske (under Börssnack), jag såg att jag var reggad där 1999.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-01, 19:17   #729
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Årstahallen har varit med tidigare. https://www.sharps.se/forums/344622-post668.html

Nu ska man få gissa hur många russin glasburken innehåller. Jag som äter russin dagligen kan konstatera att vi med lätthet hamnar över femhundra. Så nu är frågan, vem fick uppdraget att räkna upp X antal kladdiga russin? Mannen med hängselbyxor är favorit till 1,75 och övriga odds kan efterfrågas via PM.

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+64)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-01, 20:38   #730
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Årstahallen har varit med tidigare. https://www.sharps.se/forums/344622-post668.html

Nu ska man få gissa hur många russin glasburken innehåller. Jag som äter russin dagligen kan konstatera att vi med lätthet hamnar över femhundra. Så nu är frågan, vem fick uppdraget att räkna upp X antal kladdiga russin? Mannen med hängselbyxor är favorit till 1,75 och övriga odds kan efterfrågas via PM.

Spoiler:


Jag fick ett PM och det händer inte så ofta. Så jag tänkte va i helvete.

Men det var något helt annat så där missa vi en fin anekdot.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-09, 19:18   #731
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Årstahallen har varit med tidigare. https://www.sharps.se/forums/344622-post668.html

Nu ska man få gissa hur många russin glasburken innehåller. Jag som äter russin dagligen kan konstatera att vi med lätthet hamnar över femhundra. Så nu är frågan, vem fick uppdraget att räkna upp X antal kladdiga russin? Mannen med hängselbyxor är favorit till 1,75 och övriga odds kan efterfrågas via PM.

Ja jag vet att det har varit olidligt spännande. Men nu är russinen räknade och torkade.

1918 st.

Och så här glad blev Sebastian fast han inte vann fruktkorgen själv.

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-09, 20:02   #732
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 73
Sharp$: 379
Standard

Kanal 5 kanske skulle slopa Ullared-konceptet och byta till Årstahallen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Snitch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-09, 20:12   #733
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

En timmes högräkning russin av Morgan på dubbla dosen av sina receptbelagda. Det är bra teve.

__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snitch (+5), Fulsprit (+3)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 18:45   #734
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Så ett inslag från Aftonbladets Webb-TV...




http://www.youtube.com/watch?v=wUkpeQNyZUg#t=29

Vid 1:33 där är det från Möllevången?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2014-09-16 klockan 18:56.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 18:57   #735
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

https://www.youtube.com/watch?v=L_3qD5j_lUQ.
Man kanske inte bara kan skicka en länk. Det är Poesi för fiskar negerboll. Allt detta valet handlade om. Inget annat kom upp på tapeten. Finns inget annat viktigt i Sverige än missförstånd

Senast redigerad av draken den 2014-09-17 klockan 11:20.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td