Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-31, 14:39   #326
Sprite

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror att vi kommer få se färre miljonutdelningar framledes. Inte för att loppen i sig är enklare, utan för att spelarmönstret förändras. Den omsättningsminskning ATG upplevt har handlat om de "dumma" pengarna. Harry Boy-spelare, sömmersketips och de som spelar sällan. Jag tror många ombud konverterat en hel Harry-spelare till andelssspelare istället, och det är så klart så att ett system på 2000 rader med 10 andelar vinner mer än 10 spelare skulle gjort med vardera 200 rader. V75 Tillsammans har hjälpt till i den utvecklingen. "Dumma" rader med roliga namn, telefonnummer, turkuskar och liknande har minskat i takt med att svärtan på skandalrubrikerna blivit att mörkare.

Fördelen med att robotspelen kom upp på tapeten var att vanliga Svensson fick upp ögonen för en del statiska samband. Den utbildningsfasen pågår fortfarande, men numera verkar i alla grunderna sitta hos de flesta om hur en V75-rad egentligen brukar se ut. Det leder också till att man är med lite bättre, och tar udden av miljonpotentialen.
Jag tror mycket även handlar om informationen idag mott förr. Nu vet alla om hästarna springer med skor/barfota, jänkarvagn/vanlig vagn osv. Tränarna använder twitter och publicerar träningsrapporter på sina hemsidor. Det är klart det blir lättare för alla ju mer information man har.