Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli
Sitter och fundera på vilken av Calvin Borel och Jontte Boy man bör spika, blir ju inget vidare värde om de bägge vinner för de lär ju bägge bli skyhöga favoriter i respektive lopp. Tror dock tyvärr bägge vinner men vill iaf försöka fälla en av dem och då är frågan vilken?!
|
Funderar i samma banor.
Normalt spikar man inte oerfarna 3-åringar. Men under de senaste 10 åren har fyra megafavoriter vunnit detta lopp. Ingen har gett över sex ggr. Det talar för Jontte Boy. Den går ju 13-tider i parti och minut över denna distans. Ändå lutar jag åt att strecka 1,5 och 11 i V75-3.
V75-2 har än mer oerfarna startande. Har en känsla av att det ofta skräller i Klass II. Calvin Borel slogs ut av Archangel AM och Dominator i derbykvalet förra veckan. I övriga lopp har han inte mött något motstånd av kaliber. Det gör han inte här heller. Han är dock en rimlig spikkanditat. Men jag spikar inte Conrad Lugauer från bakspår.
För mig kan det bli ett TV-system. Mosaique Face spik i sista. Oliver Kronos och Carelin låser näst sista. Gå kort i lärlingsloppet. Då har man råd till många i början.