Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-03, 15:51   #16
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag har fått Carelin på hjärnan sedan Walmanns stora besvikelse över Haugstads bortkörning i derbykvalet. Ett MÅSTE-streck.
Vi får bra DD-odds också med honom.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 21:03   #17
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har fått Carelin på hjärnan sedan Walmanns stora besvikelse över Haugstads bortkörning i derbykvalet. Ett MÅSTE-streck.
Vi får bra DD-odds också med honom.
Börjar ligga bra till på strecken och är också sugen på att köra en rå, det är en kul spik!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 21:21   #18
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

Sitter och fundera på vilken av Calvin Borel och Jontte Boy man bör spika, blir ju inget vidare värde om de bägge vinner för de lär ju bägge bli skyhöga favoriter i respektive lopp. Tror dock tyvärr bägge vinner men vill iaf försöka fälla en av dem och då är frågan vilken?!
__________________
Provar på Twitter @Tamuli79
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 21:25   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

är inte bet365:s 3,50 rätt bra på luddes i derbyt?!?, lär knappast få svar när frågan ställs på första långsidan
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 21:41   #20
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Sitter och fundera på vilken av Calvin Borel och Jontte Boy man bör spika, blir ju inget vidare värde om de bägge vinner för de lär ju bägge bli skyhöga favoriter i respektive lopp. Tror dock tyvärr bägge vinner men vill iaf försöka fälla en av dem och då är frågan vilken?!
Förstår din vånda, spika ingen av dem kanske? Jag tycker där är flest plus på Jontte Boy. Bättre spår, bättre kusk med mera, nackdelen är väl åldern..ja hos hästen, inte Jormas då! Hur bra är Conrad från bakspår? Det är dessutom fascinerande att det finns 3-4 hästar i loppet som är ett par år äldre och inte alls betrodda...hmm, du fick ingen vidare hjälp va? Jag tänker gardera båda!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 22:30   #21
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har fått Carelin på hjärnan sedan Walmanns stora besvikelse över Haugstads bortkörning i derbykvalet. Ett MÅSTE-streck.
Vi får bra DD-odds också med honom.
Walman ska inte vara besviken utan ta ansvar för sitt beslut.
Alla hans hästägare som får lida kan däremot vara besvikna.

Edit: han hade bara otur när han tillsatte stallets viktigaste position.
Samma tanke som förlorande kuskar har, bara otur, aldrig mitt fel.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2014-09-03 klockan 22:33.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 22:53   #22
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Förstår din vånda, spika ingen av dem kanske? Jag tycker där är flest plus på Jontte Boy. Bättre spår, bättre kusk med mera, nackdelen är väl åldern..ja hos hästen, inte Jormas då! Hur bra är Conrad från bakspår? Det är dessutom fascinerande att det finns 3-4 hästar i loppet som är ett par år äldre och inte alls betrodda...hmm, du fick ingen vidare hjälp va? Jag tänker gardera båda!
Är väl det jag börjar luta åt också.
Men då gäller det att hitta bra spikdrag också.
Känns som man varit helt fel ute sista tiden på spikarna. Har man spikat en favorit då har den svikit, har man chans spikat så har favoriten vunnit.

Hade haft ett spikdrag i sjätte om det inte hade varit för Oliver Kronos och Goop.
Är inne på att Trust Launcher får behålla ledningen och då kan ju P.U styra lite som han vill men sen är ju frågan hur han tänker, släppa till favoriten om och när Goop kommer eller vill han fortsätta köra i ledningen.
Tror inte han vill köra i ledningen till vilket pris som helst utan släpper enbart till Goop. Så den chans spiken blir till att strunta i och gardera istället.
__________________
Provar på Twitter @Tamuli79
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-03, 23:15   #23
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Sitter och fundera på vilken av Calvin Borel och Jontte Boy man bör spika, blir ju inget vidare värde om de bägge vinner för de lär ju bägge bli skyhöga favoriter i respektive lopp. Tror dock tyvärr bägge vinner men vill iaf försöka fälla en av dem och då är frågan vilken?!
Funderar i samma banor.
Normalt spikar man inte oerfarna 3-åringar. Men under de senaste 10 åren har fyra megafavoriter vunnit detta lopp. Ingen har gett över sex ggr. Det talar för Jontte Boy. Den går ju 13-tider i parti och minut över denna distans. Ändå lutar jag åt att strecka 1,5 och 11 i V75-3.

V75-2 har än mer oerfarna startande. Har en känsla av att det ofta skräller i Klass II. Calvin Borel slogs ut av Archangel AM och Dominator i derbykvalet förra veckan. I övriga lopp har han inte mött något motstånd av kaliber. Det gör han inte här heller. Han är dock en rimlig spikkanditat. Men jag spikar inte Conrad Lugauer från bakspår.

För mig kan det bli ett TV-system. Mosaique Face spik i sista. Oliver Kronos och Carelin låser näst sista. Gå kort i lärlingsloppet. Då har man råd till många i början.

Senast redigerad av mackpeter den 2014-09-03 klockan 23:19.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 07:36   #24
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Funderar i samma banor.
Normalt spikar man inte oerfarna 3-åringar. Men under de senaste 10 åren har fyra megafavoriter vunnit detta lopp. Ingen har gett över sex ggr. Det talar för Jontte Boy. Den går ju 13-tider i parti och minut över denna distans. Ändå lutar jag åt att strecka 1,5 och 11 i V75-3.

V75-2 har än mer oerfarna startande. Har en känsla av att det ofta skräller i Klass II. Calvin Borel slogs ut av Archangel AM och Dominator i derbykvalet förra veckan. I övriga lopp har han inte mött något motstånd av kaliber. Det gör han inte här heller. Han är dock en rimlig spikkanditat. Men jag spikar inte Conrad Lugauer från bakspår.

För mig kan det bli ett TV-system. Mosaique Face spik i sista. Oliver Kronos och Carelin låser näst sista. Gå kort i lärlingsloppet. Då har man råd till många i början.
Lärlingslopp brukar jag alltid ha många hästar i, tycker det känns för osäkert med ett fåtal, kan ju ofta skrälla till där. Men blir nog inte många streck där denna gång.
Suttit nu på morgonen en bra stund och startlistorna och känns mer och mer som att det blir till att gardera avd 2 och 3 och kanske spika i 4:e och 5:e.
Har fastnat lite för Flemmings Even´s First Boy i 4:e och Rare Wise As i 5:e så kan kanske bli så att jag spika dessa två istället men får fortsätta läsa på idag och imorgon innan jag bestämmer mig.
__________________
Provar på Twitter @Tamuli79

Senast redigerad av Tamuli den 2014-09-04 klockan 07:49.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 11:01   #25
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

När jag kollar på strecken, så här långt, så lutar jag mer och mer åt ett TV-system med spik för Ludde i sista. Jag förstår inte alls att Occhione Jet drar på sig så mkt streck i nuläget. Visst de vann på Romme i ett lopp där de skulle diskas och jag tycker nog att motsåndet nu är ett par klasser högre nu!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 11:41   #26
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Det blir intressant att se hur banan är på fredagens V65. Det körs provlopp idag, torsdag, många aktiva som klagade på att den var för lös. Kanske kan krångla till det lite för hästar som kräver fäste för att fungera!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 14:16   #27
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
När jag kollar på strecken, så här långt, så lutar jag mer och mer åt ett TV-system med spik för Ludde i sista. Jag förstår inte alls att Occhione Jet drar på sig så mkt streck i nuläget. Visst de vann på Romme i ett lopp där de skulle diskas och jag tycker nog att motsåndet nu är ett par klasser högre nu!
Om man ser till loppet innan då han fick en mer passande löpning och troligtvis kommer att få det i detta lopp så tycker jag att streck% känns helt ok...
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 14:32   #28
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Är väl det jag börjar luta åt också.
Men då gäller det att hitta bra spikdrag också.
Känns som man varit helt fel ute sista tiden på spikarna. Har man spikat en favorit då har den svikit, har man chans spikat så har favoriten vunnit.

Hade haft ett spikdrag i sjätte om det inte hade varit för Oliver Kronos och Goop.
Är inne på att Trust Launcher får behålla ledningen och då kan ju P.U styra lite som han vill men sen är ju frågan hur han tänker, släppa till favoriten om och när Goop kommer eller vill han fortsätta köra i ledningen.
Tror inte han vill köra i ledningen till vilket pris som helst utan släpper enbart till Goop. Så den chans spiken blir till att strunta i och gardera istället.
Jag tror åxå mycket på TL i sjätte. Har ju visat fina tider på distansen tidigare och långspurten senast var ENORM. Den blir iaf min spik i en svårlöst omgång.

Senast redigerad av monimaker1 den 2014-09-04 klockan 14:33.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 15:46   #29
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
(Som svar på spalato:s system)
Att du fick hjärnsläpp i V75-3 med streck för "halva fältet" utom storfavoriten kan jag förstå.
Men vad är din streckfilosofi i V75-6? Rata favoriterna? Alla dina fyra streck är streckade lägre än fem procent.
Jag vet, att du är påläst, kan hästarna och vågar ha egna udda idéer. Det är fräscht att läsa dig. Men ibland svårt att se den röda tråden.
Jag kan sova lugnt om natten, om kupongen skall dra in minst en miljon. Annars grubblar jag över denna gåta.
Medan jag försöker komponera min egen kupong.
Favoritpolisen slår till, favoriten i avd 6 är inte med

Nädå diskutera på , men känner ändå att jag måste ge spalato en eloge för att inte slentrianmässigt plocka med favoriterna, det gör det så mycket lättare att se vad någon egentligen tror på när de inte målar på för målandets skull !

Bra jobbat spalato, hoppas du får utdelning redan på lördag !

ps Har inte heller någon feeling för Oliver Kronos, om inte annat galopperar han i var och varannan start...
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3), spalato (+10), monimaker1 (+3)
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-04, 16:17   #30
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jag tror åxå mycket på TL i sjätte. Har ju visat fina tider på distansen tidigare och långspurten senast var ENORM. Den blir iaf min spik i en svårlöst omgång.
Ja var ju en grym långspurt, det är ju en riktigt kapabel häst och distansen borde inte vara något minus. Läget är ju utmärkt och klarar bara P.U av att hålla ut ledningen så borde ju det vara en fin chans, men är ändå lite skraj för att Goop lyckas lösa det på något vis.
Men skulle man gå på första instinkten så borde man ju spika eftersom TL var första strecket för mig i det loppet.
__________________
Provar på Twitter @Tamuli79

Senast redigerad av Tamuli den 2014-09-04 klockan 16:20.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td