Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-04, 08:36   #24
Tamuli

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Funderar i samma banor.
Normalt spikar man inte oerfarna 3-åringar. Men under de senaste 10 åren har fyra megafavoriter vunnit detta lopp. Ingen har gett över sex ggr. Det talar för Jontte Boy. Den går ju 13-tider i parti och minut över denna distans. Ändå lutar jag åt att strecka 1,5 och 11 i V75-3.

V75-2 har än mer oerfarna startande. Har en känsla av att det ofta skräller i Klass II. Calvin Borel slogs ut av Archangel AM och Dominator i derbykvalet förra veckan. I övriga lopp har han inte mött något motstånd av kaliber. Det gör han inte här heller. Han är dock en rimlig spikkanditat. Men jag spikar inte Conrad Lugauer från bakspår.

För mig kan det bli ett TV-system. Mosaique Face spik i sista. Oliver Kronos och Carelin låser näst sista. Gå kort i lärlingsloppet. Då har man råd till många i början.
Lärlingslopp brukar jag alltid ha många hästar i, tycker det känns för osäkert med ett fåtal, kan ju ofta skrälla till där. Men blir nog inte många streck där denna gång.
Suttit nu på morgonen en bra stund och startlistorna och känns mer och mer som att det blir till att gardera avd 2 och 3 och kanske spika i 4:e och 5:e.
Har fastnat lite för Flemmings Even´s First Boy i 4:e och Rare Wise As i 5:e så kan kanske bli så att jag spika dessa två istället men får fortsätta läsa på idag och imorgon innan jag bestämmer mig.

Senast redigerad av Tamuli den 2014-09-04 klockan 08:49.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat