Tidig tankar Umåker!
Avd 1: 10 Putte Topline bör vara huvudet högre än konkurrenterna här. Värst emot tror jag 9 Zyrano Boko är, men den behöver nog något fler lopp i kroppen efter skada.
Avd2: 5 Somersault Sally bör normalt sett vinna detta, men vill nog även ha med 7 Eunice Boko, kommer ihåg loppet den vann på Åby ifjol, då vann den med halva upploppet. Nurmos börjar ha fin form igen, och här finns det kapacitet.
Avd3: Lite öppet här. Kommer nog strecka 5 hästar. 1,4,5 är bra, även om jag trodde mer om 4 West Side Story efter Sverigedebuten. Går dock ner i klass här. 2 roliga skrällar som är väldigt tidiga är 2 Kan Ha & 10 Willmore Trot, den förste vet jag Westholm håller högt och jag gillar det den visat emellanåt. Den senare vann lätt senast och är inte mycket sämre än övriga. Va nära att kvala in till Kriteriet ifjol.
Avd4: Väldigt blandad klass på detta lopp! 6 Gigantic River kan vinna från spets, men jag tror minst lika mkt på 14 Max De Lux som verkligen har formen på topp.
Streckar nog även 7 Glen Turner som kanske kan få loppet i rygg på stallkamraten samt8 Royal Apanage som har ett lopp i kroppen efter lite vila.
Avd5: 6 Origo Tilly går ner i klass, tvåa bakom Al Dente i två senaste loppen och kan vara en spik. Riskerar dock att få göra jobbet om Lalle Söderberg kör i spets med 1 Eastar Rapida. Tror att 4 Top Of The World kommer få ett snällt lopp eftersom han redan är inkvalad till semifinalen samt ska ut i Finska Kriteriekvalen. 5 T.Rex Sisu & 12 Magnificent streckas också där bakom om inte man spikar Jansson, om plånboken tillåter kan man nog också ta med 10 Dupont som har en tuff uppgift men bara blir bättre och bättre.
Avd6: Det försåndiga är väl att spika 6 Amazon AM men 7 Lotuscherie känns streckvärd. Med dessa två känner jag mig säker.
10
5,7
1,2,4,5,10
6,7,8,14
6/1,4,5,10,12
6,7
480 rader
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av sheriffen78 den 2014-09-04 klockan 09:11.
|