Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo
Folk får rösta på SD om dom känner för det men det jag inte förstår är hur man kan rösta på ett parti som har en politik och en budget som hade dödat Sverige. Ja politik innebär betydligt fler och viktigare frågor än invandring.
Eller är invandrarna så jävla jobbiga mot er?
|
Det handlar om att nästan alla områden berörs av den abnormt höga invandringen vi har till Sverige...
Sjukvården går på knäna - blir inte bättre av att ta in en massa "flyktingar" som överanvänder denna med x antal ggr mot vad en etnisk svensk gör.
Skolan uppvisar de sämsta resultaten någonsin - trots det pumpar man in tusentals analfabeter i Sverige, varje månad - blir det då bättre och enklare för skolan?
Hög
arbetslöshet och vi fortsätter ta in oanställbara analfabeter från ökenområdena i Somalia och Eritrea, samt Mellanöstern - hur går detta ihop?
Socialtjänsten går på knäna och där fyller vi på x antal tusen i månaden, gör detta saken bättre?
Psykiatrin går på knäna - här skjuter vi till x antal tusen varje år av krigsskadade och traumatiserade - gör detta saken och ekonomin bättre?
Bostadsbrist - vi har ett skyhögt underskott på bostäder, trots detta fortsätter vi låta invandrare välla in över våra gränser - var skall dessa bo? Regeringen har lovat 300 000 nya lägenheter under en 20-årsperiod. Vad gör detta när det under denna period och med dagens invandringstakt kommer att ha kommit x antal ggr fler invandrare - byggandet kommer aldrig komma ikapp! Var skall våra ungdomar och äldre bo?
Kan fortsätta i oändlighet, nåja, men nu skall jag till jobbet och dra mitt strå till stacken... Alla områden kostar otroligt med pengar och hur mycket än "sjuklövern" skjuter till så blir det bara sämre och värre! Nämn ett land i världen som klarat av en sådan massiv invandring som Sverige gjort. Nämn vad som är så positivt med invandring - inga känsloargument, tack!