Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-07, 11:58   #166
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 2234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=CwiPVM_-jas

Hur ställer ni som tänker rösta SD er till denna video som nu florerar på facebook, om ni startar på 7:05? Seriöst parti med vettiga värderingar? Jag vet att den har några år på nacken men varför skulle värderingarna och åsikterna hos de inblandade plötsligt ha ändrats markant från då till idag?
Svaret du får är att det är en komplott. Medierna bevakar bara SD på detta sätt.
daders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 11:58   #167
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=CwiPVM_-jas

Hur ställer ni som tänker rösta SD er till denna video som nu florerar på facebook, om ni startar på 7:05? Seriöst parti med vettiga värderingar? Jag vet att den har några år på nacken men varför skulle värderingarna och åsikterna hos de inblandade plötsligt ha ändrats markant från då till idag?
Kom igen, du måste väl ändå kunna komma med något bättre än det där?

Den ramsan lär ju sjungits utav bra fler än SD:are, eller var tror du själv?

Åkesson erkänner ju dessutom rakt upp och och ner och ursäktar sig, i hur många andra partier skulle det ske tror du?


Kolla in lite på "uppdrag granskning rasimen i valstugorna"


Så kan du väl ta av foliehatten sen och komma och kräkas lite i munnen över lite andra partier med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 12:07   #168
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Tror det behövs en definition på rasism, saxar från NE: http://www.ne.se/rasism

rasism, i strikt (europeisk) bemärkelse en ideologi som grundas på kombinationen av följande fem förutsättningar:

1) uppfattningen att det är rimligt att indela människosläktet i ett antal distinkta raser utifrån fenotypiska skillnader (yttre kännemärken);

2) antagandet att det finns ett samband mellan å ena sidan sådana fenotypiska skillnader och å andra sidan nedärvda mentala och intellektuella anlag, beteendemönster samt lynne och moralisk karaktär;

3) antagandet att dessa nedärvda drag är gemensamma för alla medlemmar av respektive raser;

4) övertygelsen att raserna låter sig klassificeras i en hierarki, beroende på kvaliteten av de nedärvda dragen;

5) föreställningen att denna hierarkiska klassifikation ... (100 av 1157 ord)

Och sen seriöst vem fan bryr sig om HMF? "Fjantigare" lag existerar knappt och speicellt för en framträdande SD politiker kan det på ett sätt nästan kännas lite meriterande (iom att de genom att ha brutit mot HMF visar att de vågar vara "radikala") och inget som direkt missgynnar deras politiska karriärer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1), Slurf (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 12:08   #169
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=CwiPVM_-jas

Hur ställer ni som tänker rösta SD er till denna video som nu florerar på facebook, om ni startar på 7:05? Seriöst parti med vettiga värderingar? Jag vet att den har några år på nacken men varför skulle värderingarna och åsikterna hos de inblandade plötsligt ha ändrats markant från då till idag?
Det har du rätt i. Varför skulle den det
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 12:10   #170
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 75
Sharp$: 2016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Nej men att påstå att alla muslimer är ett hot mot Sverige är rasistiskt och gränsar till hets mot folkgrupp - en lag som Jimmie Åkesson vill skrota.

Man blir inte rasist för att man ställer sig kritisk mot migrationspolitiken som förs i Sverige. Även Folkpartiet ställer sig kritiska och det är inget rasistiskt parti.

Det faktum att Socialdemokraterna en gång i tiden var kraftigt nazistiska kanske pressen borde sprida lite mer ljus över som kontrast till allt skit som SD får ta för att vara rasistiska.
Muslimer är ingen ras utan en benämning på de som bekänner sig till ideologin islam. Vem som helst oavsett ras kan alltså bli muslim om denne så önskar. Ditt påstående om rasism faller därmed på sin egen orimlighet.
Sedan skrev aldrig Jimmie Åkesson att muslimer var det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget, Jimmie skrev islam. Det var Aftonbladets rubriksättare som valde ordet "muslimer". En väsentlig skillnad.

För övrigt bör lagen om hets mot folkgrupp givetvis skrotas då den inte är förenlig med yttrandefriheten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), Fulsprit (+3)
zeke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 12:28   #171
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Suck, det var ju detta jag inte ville ha! Kan ni inte fortsätta politiksnacket i off-topic tråden?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 13:14   #172
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Suck, det var ju detta jag inte ville ha! Kan ni inte fortsätta politiksnacket i off-topic tråden?

Trots en lugn, sansad och informativ diskussion där alla sidor får komma till svars, så är det alltid någon som vill kväsa detta då tonläget och kommentarerna inte går dennes väg...

Detta kan verkligen INTE störa många - då är ni allt lättstörda. En sådan här tråd kommer upp HÖGST ett par ggr/år - detta kan inte anses vara mycket. Vidare, så är mycket av informationen också kopplad till ursprungsfrågan, för all information (både för- och nackdelar) kring ämnet/sida/odds torde vara av godo.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 13:21   #173
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Trots en lugn, sansad och informativ diskussion där alla sidor får komma till svars, så är det alltid någon som vill kväsa detta då tonläget och kommentarerna inte går dennes väg...

Detta kan verkligen INTE störa många - då är ni allt lättstörda. En sådan här tråd kommer upp HÖGST ett par ggr/år - detta kan inte anses vara mycket. Vidare, så är mycket av informationen också kopplad till ursprungsfrågan, för all information (både för- och nackdelar) kring ämnet/sida/odds torde vara av godo.
Nja, dom senaste inläggen är ju enbart partipolitik & har INGET med odds eller spel att göra överhuvudtaget i denna tråden!

Så BroderH har faktiskt rätt i att inläggen som enbart rör partipolitik gör sig bättre i offtopic-tråden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+1)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 13:27   #174
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Nja, dom senaste inläggen är ju enbart partipolitik & har INGET med odds eller spel att göra överhuvudtaget i denna tråden!

Så BroderH har faktiskt rätt i att inläggen som enbart rör partipolitik gör sig bättre i offtopic-tråden.

Ja, det är ju detta jag skriver - ALL information måste ju vara av godo... ALL information som gör att man kan hänvisa till att oddsen kan tänkas gå i en viss riktning MÅSTE ju vara av intresse?! Vi tolkar ju alla information som kommer fram ur startelvor, utrustningsändringar och/eller ex. banunderlag osv.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 13:41   #175
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ja, det är ju detta jag skriver - ALL information måste ju vara av godo... ALL information som gör att man kan hänvisa till att oddsen kan tänkas gå i en viss riktning MÅSTE ju vara av intresse?! Vi tolkar ju alla information som kommer fram ur startelvor, utrustningsändringar och/eller ex. banunderlag osv.
"Att kommentarerna inte går dennes väg" Vad menar du med det? Hur vet du vad "min" väg är?

Hur enskilda personer tänka rösta är fullständigt ointressant ur ett spelpespektiv.

Nä, schas till off-topic med er!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 15:34   #176
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ursprungligen postat av doob:

Citat:
Off topic men av många SD-influerade avatars gissar jag att det hänger en hel del lågutbildade verkstadsarbetare i träskor här! Fy fan vad jag skäms över att ungefär 10-12% av befolkningen är svagbegåvade Hillbillys! Inte värdigt en modern nation.

Ja, du ville ha svar - här kommer det...

Först vill jag fråga herrn vad det är för fel på lågutbildade verkstadsarbetare? Var din far detta? Jag är högutbildad men anser inte att jag har mer "rätt" att uttala mig än de med mindre/lägre/ingen utbildning - varför sätta sig på höga hästar? Vad har du för utbildning och vad jobbar du med, säkerligen civilingenjör, hehe...

Du anser alltså att alla som röstar på SD är svagbegåvade - källa på detta, tack! Jag skäms mer att Sverige inte längre är en demokrati, utan en demokratur, där man ej får prata fritt utan att bli stämplad och/eller få ge avkall på sitt sociala umgänge, familj, vänner, jobb, karriär. Detta borde du vara mer skamsen över - inte att folk nu börjar göra sin röst hörd genom att välja SD som sin verbala härförare...

Mycket von oben-perspektiv i ditt inlägg - är du månne dödsknarkarnazist?!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bettingamatoren (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 19:07   #177
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6015
Standard

Folk får rösta på SD om dom känner för det men det jag inte förstår är hur man kan rösta på ett parti som har en politik och en budget som hade dödat Sverige. Ja politik innebär betydligt fler och viktigare frågor än invandring.

Eller är invandrarna så jävla jobbiga mot er?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 19:15   #178
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Folk får rösta på SD om dom känner för det men det jag inte förstår är hur man kan rösta på ett parti som har en politik och en budget som hade dödat Sverige. Ja politik innebär betydligt fler och viktigare frågor än invandring.

Eller är invandrarna så jävla jobbiga mot er?

Mycket bra argument

Jag har ändrat mig och skall rösta på något mer seriöst alternativ i sju-klövern, så jag vet att våra finanser är under kontroll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), Wagner (+5)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 19:27   #179
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Folk får rösta på SD om dom känner för det men det jag inte förstår är hur man kan rösta på ett parti som har en politik och en budget som hade dödat Sverige. Ja politik innebär betydligt fler och viktigare frågor än invandring.

Eller är invandrarna så jävla jobbiga mot er?

Det handlar om att nästan alla områden berörs av den abnormt höga invandringen vi har till Sverige...

Sjukvården går på knäna - blir inte bättre av att ta in en massa "flyktingar" som överanvänder denna med x antal ggr mot vad en etnisk svensk gör.

Skolan uppvisar de sämsta resultaten någonsin - trots det pumpar man in tusentals analfabeter i Sverige, varje månad - blir det då bättre och enklare för skolan?

Hög arbetslöshet och vi fortsätter ta in oanställbara analfabeter från ökenområdena i Somalia och Eritrea, samt Mellanöstern - hur går detta ihop?

Socialtjänsten går på knäna och där fyller vi på x antal tusen i månaden, gör detta saken bättre?

Psykiatrin går på knäna - här skjuter vi till x antal tusen varje år av krigsskadade och traumatiserade - gör detta saken och ekonomin bättre?

Bostadsbrist - vi har ett skyhögt underskott på bostäder, trots detta fortsätter vi låta invandrare välla in över våra gränser - var skall dessa bo? Regeringen har lovat 300 000 nya lägenheter under en 20-årsperiod. Vad gör detta när det under denna period och med dagens invandringstakt kommer att ha kommit x antal ggr fler invandrare - byggandet kommer aldrig komma ikapp! Var skall våra ungdomar och äldre bo?

Kan fortsätta i oändlighet, nåja, men nu skall jag till jobbet och dra mitt strå till stacken... Alla områden kostar otroligt med pengar och hur mycket än "sjuklövern" skjuter till så blir det bara sämre och värre! Nämn ett land i världen som klarat av en sådan massiv invandring som Sverige gjort. Nämn vad som är så positivt med invandring - inga känsloargument, tack!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Ante30 (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 19:50   #180
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Dags att lägga känslorna därhän nu och faktiskt diskutera relevant för Sveriges framtid. Jag kommer inte rösta på SD men jag tycker SD fyller en viktig roll som ett parti som rör runt lite i grytan. Invandringsfrågan har varit tabubelagd i mängder med år, öppnar man munnen och ifrågasätter hur dessa siffror ska gå ihop är man per automatik rasist vilket nu har retat människor så långt att SDs siffror skjuter i höjden.

Sjuklövern har spelat SD i händerna totalt, istället för att diskutera sakfrågan och faktiskt rannsaka sig själva och sin egna politik har man lagt locket på och vägrat diskutera både frågan och med SD. Att vända rygga, rusa ut från TV-sändningar osv gör SD till en martyr som vinner otroligt mycket stödröster tack vare att kända partiledare beter sig som barnungar.

Senaste siffrorna jag hörde var att vi är 384 000 arbetslösa i Sverige, trots detta snackas det om att antal asylsökande kommer öka från ca 58 000 iår till uppemot 100 000 tills nästa år, hur i hela friden ska detta gå ihop? Nej det kommer det givetvis inte att göra, det är en utopi som Reinfeldt vackert har fått krypa till korset för nu. Han uttalade sig för ett tag sen att välfärden kommer få stå tillbaka för den enorma kostnad som invandringen för med sig.

Arbetslösheten bland unga är uppemot 20% vi ligger här i siffror paritet med u-länder med europeiska mått mätt som tex Rumänien. Att vara så naiv och tro att vi kan klara av 100 000 invandrare nästa år trots att industrijobben försvinner mer och mer till utlandet kan jag inte förstå.

Det handlar om att sätta press på övriga nationer i Europa att hjälpa människor som tvingas fly från länder i krig. Jag såg siffror från Tjeckien tex ett land som har ungefär lika många invånare som oss i Sverige. Tjeckien tog in ca 700 invandrare medans vi tog 58 000, dessa siffror är skrämmande slående. Det var endast två länder i Europa som tog emot fler än i Sverige dessa länder är Storbritannien och Tyskland, två länder som har runt 10 gånger fler invånare än Sverige.

Nej jag får inte denna ekvation att gå ihop, ska vi inte kunna erbjuda invandrarna något eller ska dessa bara komma hit och sitta på bidrag och inte integreras i samhället? Snart kan vi varken erbjuda jobb eller bostäder då det är enorm brist på båda delar.

Sverige kan på sikt bli ett u-land, utvecklingen och framtiden ser inte värst ljus ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td