Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-07, 20:50   #180
sirlarsson

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Dags att lägga känslorna därhän nu och faktiskt diskutera relevant för Sveriges framtid. Jag kommer inte rösta på SD men jag tycker SD fyller en viktig roll som ett parti som rör runt lite i grytan. Invandringsfrågan har varit tabubelagd i mängder med år, öppnar man munnen och ifrågasätter hur dessa siffror ska gå ihop är man per automatik rasist vilket nu har retat människor så långt att SDs siffror skjuter i höjden.

Sjuklövern har spelat SD i händerna totalt, istället för att diskutera sakfrågan och faktiskt rannsaka sig själva och sin egna politik har man lagt locket på och vägrat diskutera både frågan och med SD. Att vända rygga, rusa ut från TV-sändningar osv gör SD till en martyr som vinner otroligt mycket stödröster tack vare att kända partiledare beter sig som barnungar.

Senaste siffrorna jag hörde var att vi är 384 000 arbetslösa i Sverige, trots detta snackas det om att antal asylsökande kommer öka från ca 58 000 iår till uppemot 100 000 tills nästa år, hur i hela friden ska detta gå ihop? Nej det kommer det givetvis inte att göra, det är en utopi som Reinfeldt vackert har fått krypa till korset för nu. Han uttalade sig för ett tag sen att välfärden kommer få stå tillbaka för den enorma kostnad som invandringen för med sig.

Arbetslösheten bland unga är uppemot 20% vi ligger här i siffror paritet med u-länder med europeiska mått mätt som tex Rumänien. Att vara så naiv och tro att vi kan klara av 100 000 invandrare nästa år trots att industrijobben försvinner mer och mer till utlandet kan jag inte förstå.

Det handlar om att sätta press på övriga nationer i Europa att hjälpa människor som tvingas fly från länder i krig. Jag såg siffror från Tjeckien tex ett land som har ungefär lika många invånare som oss i Sverige. Tjeckien tog in ca 700 invandrare medans vi tog 58 000, dessa siffror är skrämmande slående. Det var endast två länder i Europa som tog emot fler än i Sverige dessa länder är Storbritannien och Tyskland, två länder som har runt 10 gånger fler invånare än Sverige.

Nej jag får inte denna ekvation att gå ihop, ska vi inte kunna erbjuda invandrarna något eller ska dessa bara komma hit och sitta på bidrag och inte integreras i samhället? Snart kan vi varken erbjuda jobb eller bostäder då det är enorm brist på båda delar.

Sverige kan på sikt bli ett u-land, utvecklingen och framtiden ser inte värst ljus ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat