Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-07, 22:45   #187
Slurf

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1961

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snitch Visa inlägg
Viktigaste frågan för mig efter invandringen är pensionärerna. Det är dessa som har varit de stora förlorarna i årtionden för att finansiera alla möjliga projekt från sjuklövern. Sjukvården skiter jag i, hade gärna sett att de som använder sjukvården också betalar den stora delen själva, inom rimliga gränser.

Jag tycker att SD förtjänar en riktig chans att vända på skutan.
Ja, en värdig ålderdom är viktigt för mig också. Jag förespråkar ett individuellt och frivilligt pensionssparande och inte ett genom skatter och arbetsgivaravgifter tvångsmässigt sådant. Ett individuellt trygghetskonto som täcker sjukdomar, arbetslöshet och ålderdom skulle nog alla ansvariga individer frivilligt upprätta.

Problemet är bara att man satt sig i en situation där man stjäl ifrån en generation för att föda en annan. Lite taskigt att säga till pensionärerna att "tyvärr, ni har jobbat i 45 år men tyvärr så tog pyramidspelet precis slut". Pensionssystemet kommer dock att kollapsa inom två decennium, jag tror aldrig att jag får ut en krona i pension i alla fall, men jag ämnar heller inte att vara kvar i Sverige så länge.

Det är dock anmärkningsvärt hur hjärntvättade svenskar är, jag hör folk som har varit yrkesverksamma i 40-år och som har betalat över 10 miljoner i skatt proklamera hur tacksamma de är för att sjukvården är gratis när de åkte på en hjärtinfarkt efter att inte ha belastat den över huvud taget under flera decennium. Folk verkar tro att alla som inte tjänar en miljard om året är stora vinnare på välfärdssamhället, vilket givetvis är kvalificerat vansinne. Folk ser inte allt det som hade funnits om inte pengarna hade försvunnit ned i det svarta hålet staten.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat