Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-08, 19:42   #264
Tomte
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nyval är väldigt osvenskt. Som bara kommer gynna SD så hellre går M ihop med V och lite extra allt på det. Valresultatet är en bisak som bara går ut på en enda sak. Låta vad som helst ske bara vi kan hålla SD utanför.

Men hoppas jag har fel.

Du har helt rätt i att nyval inte är något vi är vana vid i Sverige. Tror kanske inte riktigt på M + V men däremot tror jag att Löfven gör vad som helst för att inte få ett nyval eftersom det garanterat gynnar alliansen som kan fortsätta säga att rödgröna inte kan regera. Men samtidigt... tänk om Löfven faktiskt skulle få för sig att stå för att han inte ska avveckla kärnkraften, att förbifarten ska byggas och att han inte ska minska försvarsanslagen - vad ska han då erbjuda Mp? Jag gissar ju på att han offrar förbifarten men tänk om inte... samtidigt som Sjöstedt sätter sig på tvären och kräver stopp för vinster i välfärden... och alliansen håller ihop... besvärligt parlamentariskt läge som vi säger och 3.50... bara en lös tanke, jag tror inte heller att det är något spel som går in varje gång men...
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat