Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-08, 19:02   #256
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Om vi nu återgår till det där med spel... är inte 3.50 på att nästa val sker innan september 2018 (d v s nyval under denna mandatperiod) rätt ok?

Inget av blocken vill samarbeta med Sd. Om rödgröna vinner så är det osäkert hur bra de kommer överens inbördes och vilka partier som ingår i en eventuell minoritetsregering och samtidigt har Reinfeldt öppnat för att liksom S gjorde bryta ut och stoppa förslag i kommande budget. Kanske kan bli en rörig period framöver... bara en tanke...
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:11   #257
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Det är sant. Och med detta i åtanke måste jag säga att jag är besviken över att ingen ännu har ställt frågan: Tar Annie Lööf den i tvåan?
Någon måste ju sitta på insideinformation
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:13   #258
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Flickepojken om du inte vill bli bannad så skriv aldrig sådär igen. Riktigt jävla idiotiskt.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:24   #259
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overplayer Visa inlägg
Handlar väl snarare om att du känner dig utpekad. Finns många studier som visar att lågutbildade och lågavlönade är överrepresenterade hos SD väljare. Att jag skulle vara Nazist för att jag läst avhandlingar i det ämnet har jag svårt att få ihop. Sedan kan jag finna argument som "de måste lära sig svenska" "de går på bidrag" märkliga då SD väljare enligt flera undersökningar är klart överrepresenterade vad gäller olika former av skattefinansierade bidrag samt att det finns en klar överrepresentation av människor som ej gått ut grundskolan bland SD väljare.

Detta tror jag är bullshit, rent ut sagt - har vi registrering på politisk hemvist i Sverige, ja - i viss mån (läs Expo och slika antidemokratiska grupperingar/föreningar).

Hur många högutbildade tror ex. S har? Eller, V? Tror nog att dessa har fler lågutbildade/lågavlönade än vad SD har - dessutom och än viktigare, vad har detta för betydelse? Skulle lågutbildade/lågavlönade inte se sitt till egna bästa? Skulle inte dessa kunna avgöra vad som sker i samhället? De skulle alltså, enligt dig, vara mindre vetande och till och med så korkade att de inte kan göra adekvata val som gynnar Sverige och dem själva?

Håller med dig, om du menar lågutbildade och analfabetiska invandrare, som inte vet ett smack om Sverige och dess samhällsstruktur, samt levnadsvillkor - men, tvivlar på att det var dem du åsyftade... Dessa får nästan direkt rösta - utan att kunna ett enda ord svenska - är detta produktivt, anser du?

Vänstervurmare och multikultiivrare tror dock på en utopi - nämligen den att människor från allsköns länder och kulturer/religioner ALLTID är kompatibla - de har en annan och snedvriden agenda, enligt min personliga åsikt.

Det är väl mer så att lågutbildade/lågavlönade, om vi skall gå den vägen, oftare tvingas leva i den katastrofala verklighet som "Sjuklövern" skapat åt dem! Högutbildade behöver bara träffa på integrerade och assimilerade invandrare som "lyckats". Kanske de möter den lokale pizzabagaren, en gång i månaden och tycker att detta med multikulturalism bara är så suveränt? Hassan som kör taxin är ju bara så trevlig... Allt medan de med sämre ekonomiska livsvillkor är tvingade till ett liv i förorterna, då de inte besitter de ekonomiska medlen för att flytta därifrån...

Tror inte de "lågutbildade" som tvingas bo i verkligheten och i de brinnande förorterna håller med dig och dina ståndpunkter... De är en hel del av dessa som röstar på SD, men att inte fler gör det är otroligt konstigt, eller kanske inte, då bidragsnivåerna är så otroligt höga i dagens Sverige...

Du tror alltså, på fullt allvar, att invandrare från MENA i större utsträckning röstar på SD, än V och S? Det måste du tro eftersom dessa är skyhögt överrepresenterade, i att fallera att erhålla fullständiga grundskolebetyg, samt abnormt överrepresenterade i att lyfta bidrag av allsköns art...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:26   #260
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Varför är muslimer och islam så farliga? Radikala terrorister är väl lika obehagliga oavsett religion?
De tre abrahamitiska religionerna är totalt vidriga och hör ej hemma i ett civiliserat samhälle. Att man kan sitta här som flera gör och ständigt försvara dessa bestialiska religioner som styckat, våldtagit, mördat, och förföljt oliktänkande i över 2000 år är en jävla skymf mot alla som fallit offer för skiten.

Ni som tror religion är så vackert: Har ni läst de heliga böckerna eller åtminstone utdrag ur dem? Det står vidriga saker. De som ej följer religionen ska mördas, kort och koncist. Det är hemskt. Hederskulturen är en produkt av Islam, ISIS är en produkt av Islam. Korstågen är en produkt av kristendom. Hinduismens (ej en abrahamitisk religion men ändock) kastsystem kan likställas med att vara deluxe-diskriminerad hela sitt liv. Är man kastlös är man lägre i rang än en kloakråtta.

I stort sett varenda konflikt i världen har sin grund i religiös dårskap. Muslimer krigar mot kristna. Muslimer krigar mot judar. Judar förföljs av kristna. Sunnismuslimer krigar mot Shia. The list goes on and on. Så här har det varit i ett par tusen år. Tycker ni religion är ngt befriande, ngt intellektuellt försvarbart?

Nej religion ska betraktas med riktigt kritiska ögon. Ffa då det inte finns några som helst empiriska bevis för att ngn överhet existerar. Tänk er - år 2014 - tror fortfarande merparten av jordens befolkning på sagor.

Ni som hyllar religion: se den kastlöse i ögonen när den sitter och skiter mitt i Indiens slumkvartér. Titta den muslimska kvinnan i ögonen och säg att det är helt i sin ordning att hon ska tvingas att ha sex å mannens vägnar. Titta in i barnens sorgsna ögon i Gazakonflikten och säg till dem att det är helt okej att civila, oskyldiga barn dödas i tusentals bara för två stater präglade av religiös fanatism inte kan dela på en stad och ett land.
Se det kurdiska folket i ögonen och säg att det ISIS gör är helt okej, ty Islam är ju fredens religion.

Patetiska är ni, ni räddhågsna PK:iter som inte vågar kritisera världens i särklass mest destruktiva kraft.

Inser man inte att religion är en vedervärdighet så lider man av en total brist av logik, sunt förnuft, bildning, intelligens och framförallt - empati.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
martinsson (+100), the_mirage (+20), Fulsprit (+25), NiLu (+50)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:28   #261
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Om vi nu återgår till det där med spel... är inte 3.50 på att nästa val sker innan september 2018 (d v s nyval under denna mandatperiod) rätt ok?

Inget av blocken vill samarbeta med Sd. Om rödgröna vinner så är det osäkert hur bra de kommer överens inbördes och vilka partier som ingår i en eventuell minoritetsregering och samtidigt har Reinfeldt öppnat för att liksom S gjorde bryta ut och stoppa förslag i kommande budget. Kanske kan bli en rörig period framöver... bara en tanke...
Nyval är väldigt osvenskt. Som bara kommer gynna SD så hellre går M ihop med V och lite extra allt på det. Valresultatet är en bisak som bara går ut på en enda sak. Låta vad som helst ske bara vi kan hålla SD utanför.

Men hoppas jag har fel.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:30   #262
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Det där var det bästa inlägget i denna tråd Bettingamatören. Religion borde förpassats till historieböckerna för väldigt många år sedan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:35   #263
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Förövrigt är Overplayer riktigt tröttsamt då han i varje diskussion tar fram nazze- och Hitlerkortet. Ohederlighet i sitt esse.

Att han sedan skryter med att han är statsvetare och utbildad säger inget om hans bildningsgrad. Det är många som tror att bildning och utbildning är synonymer.

Jag är outbildad men vågar lova att jag är mer beläst och bildad än den absoluta merparten av den svenska befolkningen. I dagens Sverige när skatten är svindlande hög finns det absolut inga incitament att plugga, dra på sig studieskulder när man ändå får betala över 50% marginalskatt om man tjänar bra.

Om man är bildad som Overplayer säger sig vara är det minsta man kan kräva att ha koll på att så gott som fri invandring och en välfärdsstat är totalt inkompatibla. Det är ohållbart. Förstår man inte det kan man liksom inte tillnärmelsevis ha fog för att kalla sig statsvetare eller ekonomisk kunnig.

Att en del här tror att en som läst genuspedagogik på Södertörn är smartare, mer lyckad än en vanlig knegare är absurt och direkt elitistiskt.

I Sverige är det ofta "de goda" som i själva verket är de riktigt "onda". Bevisas gång efter annan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10), sskssk (+100), Slurf (+10)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:42   #264
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nyval är väldigt osvenskt. Som bara kommer gynna SD så hellre går M ihop med V och lite extra allt på det. Valresultatet är en bisak som bara går ut på en enda sak. Låta vad som helst ske bara vi kan hålla SD utanför.

Men hoppas jag har fel.

Du har helt rätt i att nyval inte är något vi är vana vid i Sverige. Tror kanske inte riktigt på M + V men däremot tror jag att Löfven gör vad som helst för att inte få ett nyval eftersom det garanterat gynnar alliansen som kan fortsätta säga att rödgröna inte kan regera. Men samtidigt... tänk om Löfven faktiskt skulle få för sig att stå för att han inte ska avveckla kärnkraften, att förbifarten ska byggas och att han inte ska minska försvarsanslagen - vad ska han då erbjuda Mp? Jag gissar ju på att han offrar förbifarten men tänk om inte... samtidigt som Sjöstedt sätter sig på tvären och kräver stopp för vinster i välfärden... och alliansen håller ihop... besvärligt parlamentariskt läge som vi säger och 3.50... bara en lös tanke, jag tror inte heller att det är något spel som går in varje gång men...
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:42   #265
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Om vi nu återgår till det där med spel... är inte 3.50 på att nästa val sker innan september 2018 (d v s nyval under denna mandatperiod) rätt ok?

Inget av blocken vill samarbeta med Sd. Om rödgröna vinner så är det osäkert hur bra de kommer överens inbördes och vilka partier som ingår i en eventuell minoritetsregering och samtidigt har Reinfeldt öppnat för att liksom S gjorde bryta ut och stoppa förslag i kommande budget. Kanske kan bli en rörig period framöver... bara en tanke...

Nej, kommer ALDRIG bli omval då detta enbart skulle gynna SD - och detta kommer "Sjuklövern" ALDRIG tillåta! Hände senast 1958!

Det beror vidare på att då skulle invandrings- och integrationsdebaclet lyftas till den enskilt största frågan och då skulle SD formligen köra över de andra partierna, enbart genom att påtala fakta! Därmed skulle SD lyfta ytterligare minst 5% av rösterna, vilket inget av de andra partierna självklart vill...

Men, gärna för mig - men, oddset är katastrofalt dåligt. Ge mig 10 ggr pengarna så skall jag fundera på det, men inte ens då tror jag att jag skulle nappa på det...

Men, detta är självklart bara mina personliga åsikter kring det hela.

Nej, nu blir det fotboll och mer bira...

GO, SWEDEN, GO!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2014-09-08 klockan 19:44.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:48   #266
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Innan något stolpskott kommer dragande med att "Bettingamatoren din rasist, du röstar på SD" - kan jag nämna att jag kommer lägga min röst på Liberala Partiet som alltid.

Men till skillnad från er godhetsapostlar så respekterar jag demokrati och försvarar yttrandefrihet, och ser inget problem med att folk lägger sin röst på SD som i ett europeiskt perspektiv är fullt normala sett till sitt partiprogram.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 20:30   #267
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Larsson du kan väl klicka bort dig ifrån min Twitter så slipper vi några konstigheter i fortsättningen
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 20:36   #268
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Larsson du kan väl klicka bort dig ifrån min Twitter så slipper vi några konstigheter i fortsättningen
Vad skrev du?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 20:38   #269
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Innan något stolpskott kommer dragande med att "Bettingamatoren din rasist, du röstar på SD" - kan jag nämna att jag kommer lägga min röst på Liberala Partiet som alltid.

Men till skillnad från er godhetsapostlar så respekterar jag demokrati och försvarar yttrandefrihet, och ser inget problem med att folk lägger sin röst på SD som i ett europeiskt perspektiv är fullt normala sett till sitt partiprogram.
Är inte det Liberala partiet samtliga riksdagspartier utom SD och KD?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 20:38   #270
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Larsson du kan väl klicka bort dig ifrån min Twitter så slipper vi några konstigheter i fortsättningen
Ja om du inte förstår hur idiotiskt det där var så måste jag nog ta bort dig, men antar att du förstår det?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td