Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-11, 14:50   #342
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag har inget mot invandrare.
Har själv jobbat på ett företag med 39 olika nationaliteter.
Alla fattar vilket...
Men jag är kritisk mot vår integrationspolitik.

Och jag är inte etnisk svensk och borde kasta ut mig själv enligt vissa.
Men hur gärna vi än vill hjälpa folk klarar vi inte av att ta emot 60-90 tusen immigranter varje år. Bara Tyskland tar emot lika många, och de är betydligt fler skattebetalare..

Edit: Och jag röstar på FP, men tycker det är bra SD finns så det blir en debatt. Annars händer inte ett skit.
Och jag är absolut inte rasist, jag är ju för fan inte Svensk. Men vi måste väl ändå kunna snacka om det, eller ???
Nej, det kanske vi inte gör i dagsläget, men det beror snarare på ännu ett systemfel. För vad är vitsen med att sätta alla på bidrag som kommer hit? Man borde istället sätta folk i arbete/utbildning för att få bidrag. Finns ju hur mycket jobb som helst som ingen orkar/vill göra. Ingen mår bra av att bara sitta hemma och inte göra något. Men då skulle det väl bli ramaskri bland facken, för att bidraget inte motsvarar en riktig lön. Finns säkert lagar mot det också. Men hellre en motprestation för bidrag än inget alls, anser jag. För då skulle landet utvecklas i en mycket snabbare takt och alla skulle få det bättre. Även motsägarna skulle acceptera invandrarna bättre om man fick göra en motprestation för sitt bidrag och jag förstår inte varför denna resurs inte används bättre.
Nu är det dock inte så att bidraget går helt åt spillo även om man ger detta. För bidragstagaren kommer ju använda sina pengar i samhället ändå. På saker som mat, kläder och nöjen, till exempel spel på trav.

Sist men inte minst, så är det alltid bättre att hjälpa så många som man kan, för alla är inte tjuvar, brottslingar, våldtäktsmän och bidragsfuskare så som SD vill ge sken av.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5)
  Ge poäng Svara med citat