Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-11, 11:37   #331
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jo, men hur många invandrare jobbar inom industrin, av de nya? Borde det inte vara fler etniska svenskar som jobbar där? Jo, självklart! Hur många jobbar som invandrare och när blev vaktmästare ett slitsamt jobb? Och även där torde det vara fler svenskar som jobbar...

Hehe jo det kan man fråga sig, men dom måste väl skriva något, är ju ett rätt så laddat ämne om man skall uttrycka sig milt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 11:45   #332
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 2234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jo, men hur många invandrare jobbar inom industrin, av de nya? Borde det inte vara fler etniska svenskar som jobbar där? Jo, självklart! Hur många invandrare jobbar som vaktmästare och när blev detta ett slitsamt jobb? Och även där torde det vara fler svenskar som jobbar...

Just etniska svenskar är väl så sällsynta så de lär vara i minoritet inom alla yrkesgrupper?
daders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 11:55   #333
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Ni inom SD borde prova på och jobba inom sjukvården en vecka. Torka lite skit och mata gamlingar, skulle nog göra gott för er, så att ni blev lite mer mänskliga.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 12:11   #334
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7864
Standard

Jag är mycket mänsklig. Tycker bara att vissa ska inte komma hit. Om du kikar ner mot Sueskanalen som är världens guldåder så vet du nog varför alla fartyg tar en väldigt lång omväg från Somalias kust. Ett utav världens största förnödenhetslager ligger i Kenya och kan mata hela Somalia vars lands infrastruktur helt har gått i kras men de får inte komma i land då de blir nedskjutna direkt av terrorgrupper. Helikoptrar jagar dag som natt dessa cat tuggande pirater som inte kan låta fartygen vara i fred. Vi kan hjälpa de där nere med att bygga upp landet igen. SD vill t o m höja U landshjälpen. Men vi kan inte ta emot alla lycksökare med konstig världsbild och religion som bara kommer hit för att få leva på bidrag. Det är inte rätt mot åt själva. Det kommer att gå som det gick för indianerna. Om 2 val är minst ett muslimskt parti med i valet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 12:28   #335
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Ni inom SD borde prova på och jobba inom sjukvården en vecka. Torka lite skit och mata gamlingar, skulle nog göra gott för er, så att ni blev lite mer mänskliga.
Vilket tycker du själv är mest mänskligt och humant, att hjälpa 1person eller hjälpa 246personer?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 12:35   #336
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag har inget mot invandrare.
Har själv jobbat på ett företag med 39 olika nationaliteter.
Alla fattar vilket...
Men jag är kritisk mot vår integrationspolitik.

Och jag är inte etnisk svensk och borde kasta ut mig själv enligt vissa.
Men hur gärna vi än vill hjälpa folk klarar vi inte av att ta emot 60-90 tusen immigranter varje år. Bara Tyskland tar emot lika många, och de är betydligt fler skattebetalare..

Edit: Och jag röstar på FP, men tycker det är bra SD finns så det blir en debatt. Annars händer inte ett skit.
Och jag är absolut inte rasist, jag är ju för fan inte Svensk. Men vi måste väl ändå kunna snacka om det, eller ???
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)

Senast redigerad av putte64 den 2014-09-11 klockan 12:49.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 12:37   #337
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Ni inom SD borde prova på och jobba inom sjukvården en vecka. Torka lite skit och mata gamlingar, skulle nog göra gott för er, så att ni blev lite mer mänskliga.

Har jobbat med människor i utsatta positioner, psykiatri, missbruk, flyktingindustrin, äldreomsorg i över 15 år... Vad skulle jag prova, sade du?

Om någon inte jobbat inom människovårdande yrken och nu testade så skulle denne enbart få uppleva att vi dödsknarkarnazister haft rätt hela tiden, med allt från underbemanning, stress, dåliga löner, resursbrist, språkförbistring osv. osv.

Slutligen så blir du inte mer mänsklig av att jobba med allsköns människor, snarare tvärtom - jag har insett att människan oftast är ett egoistiskt svin och som oftast inte är förändringsbar...!

Kom inte till mig och prata om medmänsklighet, denna har jag för länge sedan lämnat i lala-land...!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2014-09-11 klockan 12:38.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 12:48   #338
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag har inget mot invandrare.
Har själv jobbat på ett företag med 39 olika nationaliteter.
Alla fattar vilket...
Men jag är kritisk mot vår integrationspolitik.

Och jag är inte etnisk svensk och borde kasta ut mig själv enligt vissa.
Men hur gärna vi än vill hjälpa folk klarar vi inte av att ta emot 60-90 tusen immigranter varje år. Bara Tyskland tar emot lika många, och de är betydligt fler skattebetalare..

Invandrare som sköter sig och försöker skaffa sig ett jobb, utbildning, lär sig språket och håller sin religion inom hemmets hank å stör, har jag inget emot - men, att plocka in individer och/eller grupper av människor som är totalt oassimilerbara är en sådan förlustaffär som bara sänker Sverige...

Det svenska SKALL vara det överordnade i Sverige, vadfan, flytta till ett bananland om ni vill uppleva den riktiga multikultiverkligheten!

Sedan får det heller inte komma för många heller, inte ens av dem som sköter sig - etniska svenskar skall vara i stor majoritet i vårt egna land, allt annat är bara vansinne! Alla länders folk ser sitt särintresse, förutom batikhäxorna och multikultiivrarna i Sverige då...

Detta gör mig till rasist enligt många, och om det må så vara, så bär jag detta epitet med stolthet...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2014-09-11 klockan 12:49.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 12:57   #339
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 2234
Standard

Du har rätt putte64. Klart man måste kunna diskutera integrationspolitik.

Men också bra med Fulsprits inlägg direkt efter som påminner om vilken typ av åsikter som frodas inom SD.
daders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 12:59   #340
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vafan, alla kommer kalla dig rasse, men SD blir Sveriges 3e största parti.
Du är inte ensam...

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Invandrare som sköter sig och försöker skaffa sig ett jobb, utbildning, lär sig språket och håller sin religion inom hemmets hank å stör, har jag inget emot - men, att plocka in individer och/eller grupper av människor som är totalt oassimilerbara är en sådan förlustaffär som bara sänker Sverige...

Det svenska SKALL vara det överordnade i Sverige, vadfan, flytta till ett bananland om ni vill uppleva den riktiga multikultiverkligheten!

Sedan får det heller inte komma för många heller, inte ens av dem som sköter sig - etniska svenskar skall vara i stor majoritet i vårt egna land, allt annat är bara vansinne! Alla länders folk ser sitt särintresse, förutom batikhäxorna och multikultiivrarna i Sverige då...

Detta gör mig till rasist enligt många, och om det må så vara, så bär jag detta epitet med stolthet...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 13:03   #341
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Faktum är att jag inte har många likartade åsikter, men jag tycker det är bra att någon lyfter frågan. Återigen inte för att jag tycker SD är bäst, utan för att jag tycker debatten tjänar på det.

Citat:
Ursprungligen postat av daders Visa inlägg
Du har rätt putte64. Klart man måste kunna diskutera integrationspolitik.

Men också bra med Fulsprits inlägg direkt efter som påminner om vilken typ av åsikter som frodas inom SD.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 13:50   #342
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag har inget mot invandrare.
Har själv jobbat på ett företag med 39 olika nationaliteter.
Alla fattar vilket...
Men jag är kritisk mot vår integrationspolitik.

Och jag är inte etnisk svensk och borde kasta ut mig själv enligt vissa.
Men hur gärna vi än vill hjälpa folk klarar vi inte av att ta emot 60-90 tusen immigranter varje år. Bara Tyskland tar emot lika många, och de är betydligt fler skattebetalare..

Edit: Och jag röstar på FP, men tycker det är bra SD finns så det blir en debatt. Annars händer inte ett skit.
Och jag är absolut inte rasist, jag är ju för fan inte Svensk. Men vi måste väl ändå kunna snacka om det, eller ???
Nej, det kanske vi inte gör i dagsläget, men det beror snarare på ännu ett systemfel. För vad är vitsen med att sätta alla på bidrag som kommer hit? Man borde istället sätta folk i arbete/utbildning för att få bidrag. Finns ju hur mycket jobb som helst som ingen orkar/vill göra. Ingen mår bra av att bara sitta hemma och inte göra något. Men då skulle det väl bli ramaskri bland facken, för att bidraget inte motsvarar en riktig lön. Finns säkert lagar mot det också. Men hellre en motprestation för bidrag än inget alls, anser jag. För då skulle landet utvecklas i en mycket snabbare takt och alla skulle få det bättre. Även motsägarna skulle acceptera invandrarna bättre om man fick göra en motprestation för sitt bidrag och jag förstår inte varför denna resurs inte används bättre.
Nu är det dock inte så att bidraget går helt åt spillo även om man ger detta. För bidragstagaren kommer ju använda sina pengar i samhället ändå. På saker som mat, kläder och nöjen, till exempel spel på trav.

Sist men inte minst, så är det alltid bättre att hjälpa så många som man kan, för alla är inte tjuvar, brottslingar, våldtäktsmän och bidragsfuskare så som SD vill ge sken av.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 15:12   #343
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Det är något som är väldigt sjukt med vårat samhälle

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19516053.ab

Vad blir nästa steg? Dagisklasser i främsta ledet på afa-demonstrationer för att fånga upp polishovarna?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 16:57   #344
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Klart som fan alla ska jobba, men det är en dröm.
Finns ju inga jobb.
Med jobb menar jag inte vänsterns jobb i statens anda, eftersom det bara kostar.

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Nej, det kanske vi inte gör i dagsläget, men det beror snarare på ännu ett systemfel. För vad är vitsen med att sätta alla på bidrag som kommer hit? Man borde istället sätta folk i arbete/utbildning för att få bidrag. Finns ju hur mycket jobb som helst som ingen orkar/vill göra. Ingen mår bra av att bara sitta hemma och inte göra något. Men då skulle det väl bli ramaskri bland facken, för att bidraget inte motsvarar en riktig lön. Finns säkert lagar mot det också. Men hellre en motprestation för bidrag än inget alls, anser jag. För då skulle landet utvecklas i en mycket snabbare takt och alla skulle få det bättre. Även motsägarna skulle acceptera invandrarna bättre om man fick göra en motprestation för sitt bidrag och jag förstår inte varför denna resurs inte används bättre.
Nu är det dock inte så att bidraget går helt åt spillo även om man ger detta. För bidragstagaren kommer ju använda sina pengar i samhället ändå. På saker som mat, kläder och nöjen, till exempel spel på trav.

Sist men inte minst, så är det alltid bättre att hjälpa så många som man kan, för alla är inte tjuvar, brottslingar, våldtäktsmän och bidragsfuskare så som SD vill ge sken av.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 16:59   #345
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hade jag fått en hundring hade jag käkat biff, men nu får jag fixa mina egna hundringar och då käkar jag kängurubiff :-)

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Nej, det kanske vi inte gör i dagsläget, men det beror snarare på ännu ett systemfel. För vad är vitsen med att sätta alla på bidrag som kommer hit? Man borde istället sätta folk i arbete/utbildning för att få bidrag. Finns ju hur mycket jobb som helst som ingen orkar/vill göra. Ingen mår bra av att bara sitta hemma och inte göra något. Men då skulle det väl bli ramaskri bland facken, för att bidraget inte motsvarar en riktig lön. Finns säkert lagar mot det också. Men hellre en motprestation för bidrag än inget alls, anser jag. För då skulle landet utvecklas i en mycket snabbare takt och alla skulle få det bättre. Även motsägarna skulle acceptera invandrarna bättre om man fick göra en motprestation för sitt bidrag och jag förstår inte varför denna resurs inte används bättre.
Nu är det dock inte så att bidraget går helt åt spillo även om man ger detta. För bidragstagaren kommer ju använda sina pengar i samhället ändå. På saker som mat, kläder och nöjen, till exempel spel på trav.

Sist men inte minst, så är det alltid bättre att hjälpa så många som man kan, för alla är inte tjuvar, brottslingar, våldtäktsmän och bidragsfuskare så som SD vill ge sken av.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td